آموزش بازی Gwent: آشنایی با تاکتیک Uprising

در پست های قبلی مون قول داده بودیم که برخی از تاکتیک های مهم و کاربردی در بازی Gwent رو معرفی کنیم. در اولین پست آموزشی می خوایم شما رو با یکی از تاکتیک های جدید از Northern Realms به نام Uprising آشنا کنیم. این تاکتیک در آپدیت نسخه ی 6 بازی، اضافه شده و تونسته محبوبیت خوبی پیدا کنه ولی روش اجرا کردن و تاکتیک دومی که ما قراره معرفی کنیم چیز متفاوتی از شیوه ی مرسوم در حال بازی خواهد بود.

برای پیاده سازی این روش ابتدا باید یک Deck جدید بسازیم. برای این کار در صفحه ی اصلی روی گزینه ی Deck Builder کلیک می کنیم و داخل اون از بین Faction های موجود، Northern Realms رو انتخاب می کنیم و بعدش قدرت لیدرمون رو Uprising انتخاب می کنیم. (می تونید یک نمونه از این Deck ها که همین بر مبنای Uprising هم هست رو در اینجا مشاهده کنید)

قدرت لیدر Uprising به شما این قابلیت رو می ده که ابتدا بتونین 3 بار یکی از کارت هاتون رو به دلخواه Boost کنین (یدونه امتیازش رو اضافه کنین) و پس از اینکه 3 تا Boost رو انجام دادین، کارت Lyrian Scytheman رو براتون ایجاد می کنه و می تونین اون رو هم بازی کنید:

همون طور که می بینید این کارت خودش رو به تعداد کارت هایی که Boost شدند، Boost می کنه. مثلا اگه 10 تا کارت شما قبلا Boost شده باشند، Lyrian Scytheman می تونه براتون 13 امتیاز رو بیاره که تفاوت قابل توجهی در امتیازات بازی ایجاد می کنه. منتهی شرطش اینه که باید بتونید کارت هاتون رو Boost کنید و مسلما 3 تا Boost ای که لیدر به شما می ده کافی نیست، بنابراین باید کارت هایی رو همراه خودتون ببرین که خودشون توانایی Boost رو داشته باشن.

یکی از بهترین کارت هایی که می تونه این کار رو برای شما بکنه Vysogota of Corvo ئه. این کارت به ازای هرکارتی که در بازی Play می شه یک شارژ می گیره و با هر شارژش می تونه یک کارت رو Boost کنه. ولی قدرت پایه ی خودش خیلی کمه (فقط 3 تاست) و می تونه به راحتی توسط حریف نابود بشه، برای جلوگیری از این موضوع می تونید بهش Shield بدین، با لیدر حداقل دو سه تا Boost اش کنید یا اون رو کنار Defender قرار بدین. Defender ها جلوی مورد هدف قرار گرفتن کارت های درون یک سطر رو می گیرن و ازشون به خوبی محافظت می کنند. 

به غیر از Vysogota of Corvo شما می تونید از سایر کارت های Boost مانند Temerian Drummer (ها)، Anna Strenger، Botchling (در حالت تبدیل شده به Lubberkin) و خیلی کارت های دیگه استفاده کنید.

یکی دیگر از کارت هایی که توی این Deck خیلی مهم و تاثیرگذاره، کارت Vissegerd ئه. این کارت به تعداد کارت هایی که Boost شدن، شارژ می گیره و به ازای هر شارژ دریافتی می تونه یک Damage به هر کارت انتخابی از حریف بزنه. یجورایی حالت مکمل Lyrian Scytheman رو داره و خیلی خوب و جوابه. فقط حواستون باشه که این کارت حالت Formation رو داره؛ یعنی اگه تو سطر Melee قرار بگیره، می تونید در همین لحظه از شارژ هاش استفاده کنید ولی اگه توی سطر Range بذاریدش، یدونه Boost می شه منتهی فقط می تونید از شارژهاش تو Turn های بعدی استفاده کنید.

( بروز رسانی: در آپدیت های اخیر بازی، خاصیت Formation از این کارت حذف شده و شما صرف نظر از هر سطری که اونو بازی می کنید، فقط می تونید از شارژهاش در turn های بعدی استفاده کنید. )

تاکتیک دوم:

استفاده از حداقل یه تاکتیک به عنوان Plan B کاریه که بسیار توصیه می شه. ممکنه به هر نحوی کارت هایی که می خواین به دستتون نیاد، برای همین باید یه تاکتیک دوم هم برای کارتون در نظر بگیرید. خیلی از افرادی که از قدرت لیدر Uprising استفاده می کنن، تاکتیک Kaedweni Revenant رو با استفاده از Caravan Vanguard و Draug پیاده سازی می کنن، این تاکتیک به قدری خز شده که تنها کسی که اون رو نمی دونه خواجه حافظ شیرازیه که ایشون هم کلا به Gwent علاقه ای نداشت. بنابراین ما می خوایم از تاکتیک دیگه ای که توسط Cintrian Royal Guard ها استفاده می شه، بهره بجوییم.

این کارتها امتیاز اصلی شون 5 ئه ولی به تعداد Cintrian Royal Guard های موجود خودشون رو 3 تا Boost می کنن. یعنی اگه مثلا 3 تا Cintrian توی زمین داشته باشیم، اگه چهارمی شون رو بازی کنیم، خودش رو 9 تا Boost می کنه و می شه یه کارت شاخ 14 امتیازی. منتهی همون طور که می دونید از یک کارت برنزی مثل همین Cintrian ها فقط دو تا می شه توی Deck اولیه داشت. پس چیکار باید بکنیم؟

چاره کار در استفاده از کارتهایی مثل Operator، Reinforcements، Queen Adalia و Blue Stripe Scouts ئه که از کارت ها به نحوی کپی می کنن و موجبات ساخت چندین Cintrian رو فراهم می کنن. در تصویر زیر یک نمونه از شاخ بازی های این Cintrian هارو مشاهده می کنید:

البته می شه از تاکتیک های دیگه ای مثل شارژ و با استفاده از کارتهای Dandelion و Priscilla و Shani یا از تاکتیک Shield و خیلی چیزا و تاکتیک های دیگه هم به عنوان تاکتیک دوم استفاده کرد. 

کارت های که باید ازشون بترسیم:

در مقابل این تاکتیک و یا اصولا هر تاکتیک دیگه، یک سری کارت ها هستن که می تونن بدجوری حال شما رو بگیرن؛ در مقابل برخی از اون ها می شه مقاومت کرد ولی بعضی هاشون کار رو خیلی سخت می کنند.

یکی از این کارت های خطرناک Cahir Dyffryn ئه که یکی از کلفت ترین کارت های Nilfgaard ئه. این کارت به این صورته که هر وقت شما خودتون رو Boost کنید، این هم خودش رو به همون تعداد Boost می کنه و عملا یک تنه می تونه کل تاکتیک شما رو به فنا بده. اوضاع وقتی بدتر می شه که رقیب شما Letho: Kingslayer رو هم داشته باشه و اون رو تبدیل به همین Cahir بکنه. اون موقع به ازای هر Boost ای که شما می شین، رقیبتون 2 تا Boost می شه و رسما به فنا می رین. البته راه های مقابله باهاش کم نیست. ساده ترین کار اینه که همین که گذاشته شد بکشیدش. اگه نه قفلش کنید یا از اون جایی که این کارت فقط توی سطر Melee موثره، می تونید Move اش هم بکنید. البته ممکنه این کارت در کنار Defender قرار بگیره. اون موقع دیگه به این راحتی ها نمی شه جلوشو گرفت و باید دست به دامن کارت Geralt: Yrden بشین. این کارت، امتیاز همه ی کارت های یک سطر رو Reset می کنه و Cahir رو به حالت اولش که تنها 5 امتیاز داشت بر می گردونه. ضمن اینکه می شه Defender رو با کشتن یا Move یا Purify کردن از سر راه برداشت و به نحوی مثلا با استفاده از کارت خود Geralt of Rivia ( نه Geralt: Yrden ) Cahir رو از میان برداشت.

یکی دیگه از این کارت های خطرناک، همین Geralt: Yrden ئه که ذکر خیرش شده بود. این کارت هم می تونه کل Boost هایی که توی یه سطر اتفاق افتاده رو به فنا بده و اون هارو به حالت اولش برگردونه و متاسفانه این جا دیگه نمی شه کاریش هم کرد و به قول پیمان یوسفی آب رفته به جوی برنمی گرده. تنها کاری که می شه کرد اینه که کارت ها رو توی دو سطر بازی پخش کنیم تا اثر این کارت و همچنین چند تا کارت مشابه که با سطر کار می کنند رو کمتر کنیم.

من با این تاکتیک یه Deck ساختم و اون رو در این جا منتشر کردم. اگه خواستین یه نگاه بهش بندازین ولی یادتون باشه که این Deck تنها راه پیاده سازی این تاکتیک نیست و شما می تونید با خلاقیت خودتون با ده ها روش، این تاکتیک رو پیاده سازی کنید.

در این ویدیو هم، همین تاکتیک Uprising رو سعی کردم به صورت عملی پیاده سازی کنم؛ رقیب من در این جا Monster رو به عنوان Faction خودش انتخاب کرده و از تاکتیک Insectoid ها و سناریو Hunt استفاده می کنه:

 

 



لینک مشاهده ویدیو در آپارات

در نهایت امیدوارم از این مقاله استفاده کافی رو برده باشین و اگه باهاش حال کردین هم ما و هم بازی زیبای Gwent رو به دوستاتون معرفی کنید.

من شاید خیلی حواس‌پرت باشم، اما من رو هر تبلیغی که کلیک نمی‌کنم

تو این همه راه اومدی، حالا میگی کلیک نمی‌کنی؟!!!

'

من کلیک می‌کنم

 

روز‌تون پشم‌ریزون

حالا که لطف کردین پست رو تا آخر خوندین یه نظری هم برای ما ارسال کنید تا ما رو هم خوشحال کنید.

معرفی بازی Gwent: The Witcher Card Game
معرفی بازی Gwent: The Witcher Card Game

بازی Gwent به عنوان یک مینی گیم در ویچر 3 اگر ویچر 3 را بازی کرده باشید، حتما نام Gwent به گوش شما خورده است. کارت بازی شاخ و جذابی که داخل خود ویچر 3 تعبیه شده که می‌تونید اون رو با اکثر کاراکترهای ویچر 3، بازی کنید. متاسفانه Gwent در بازی، Tutorial مناسبی نداره و در ابتدای کار زیاد جذبتون نمی‌کنه و همین باعث شده که خیلی ها کلا بی خیال Gwent بشن، ولی اگه چند دست بازی کنید، متوجه می‌شید که چقدر بازی ک ...
مطالعه بیشتر

دانلود موسیقی متن بازی Gwent: The Witcher Card Game
دانلود موسیقی متن بازی Gwent: The Witcher Card Game

به طور کلی سری بازی های ویچر در زمینه ی موسیقی متن خیلی قوی عمل می کنن. از ویچر 1 بگیرید تا دی ال سی های ویچر 3. حتی موسیقی متن کوتاهی که از سریال ویچر منتشر شده هم شاخ به نظر میاد. Gwent هم به عنوان یک بازی جانبی ویچر، موسیقی متن بسیار زیبایی داره و این سنت حسنه رو حفظ کرده. موسیقی متن بازی Gwent همانند بازی ویچر 3، توسط Marcin Przybyłowicz ، Mikolai Stroinski و P.T. Adamczyk ساخته شده. در ادامه و در ...
مطالعه بیشتر

معرفی Draft جایگزین Arena در بازی Gwent
معرفی Draft جایگزین Arena در بازی Gwent

در آپدیت 7.4 بازی Gwent ، مود جدیدی به نام Draft البته به صورت آزمایشی، جایگزین مود آرنا شد. اگر به خاطر داشته باشید در مود Arena چیدن Deck به این صورت بود که 25 مرتبه، سه کارت تقریبا هم رده، به صورت تصادفی برای شما ظاهر می شد و شما می بایست یکی از این کارت هارو انتخاب می کردید و Deck تون رو تکمیل می کردین. انتخاب 3 کارت از بین حدود 1200 کارت معمولا جلوی اجرای تاکتیک های پیچیده رو می گرفت و معمولا بای ...
مطالعه بیشتر

دانلود بازی جذاب ویچر Witcher 2 Assassins of Kings Enhanced Edition
دانلود بازی جذاب ویچر Witcher 2 Assassins of Kings Enhanced Edition

بازی ویچر 2 قاتلین پادشاهان دومین بازی ساخته‌شده توسط شرکت لهستانی CD Project  می‌باشد و باحال‌ترین ویژگی آن داشتن مسیر‌های داستانی متفاوت است به طوریکه این بازی دارای 4 آغاز و 16 پایان متفاوت است. شخصیت اصلی داستان مانند همیشه گرالت از ریویا یک مختصص کشتن هیولا‌هاست. بازی ویچر 2 مشابه سایر نسخه‌های مجموعه بازی‌های ویچر به سبک اکشن-ماجراجویی و با زاویه روایت سوم شخص می‌باشد. محتوای بازی ویچر 2 کا ...
مطالعه بیشتر

دانلود رایگان بازی ویچر Witcher 3 Wild Hunt Game Of The Year Edition GOTY
دانلود رایگان بازی ویچر Witcher 3 Wild Hunt Game Of The Year Edition GOTY

بازی ویچر 3: شکار وحشیانه سومین بازی ساخته شده توسط شرکت CD Project می‌باشد که واقعا هر چقدر از کلفت بودنش بگیم کم گفتیم. داستان بازی ویچر 3 در مورد ویچر معروف و دوست داشتنی‌مون آقای Letho of Gulet ئه. ویچر بعد از این که نقشه‌های نیلفگارد رو عملی کرد و سرزمین‌های شمالی رو به خاک سیاه نشوند، خودش هم خیر زیادی ندید و حالا به دستور امپراطور نیلفگارد تحت تحقیبه. ویچر برای این که از دست مامور‌های نیلفگارد ...
مطالعه بیشتر

دانلود بازی ویچر یک The Witcher 1 Enhanced Edition
دانلود بازی ویچر یک The Witcher 1 Enhanced Edition

بازی ویچر 1 اولین بازی از مجموعه بازی‌های ویچر می باشد که در سال 2007 توسط شرکت CD Projekt Red و با همکاری آتاری برای رایانه‌های شخصی منتشر شد. بازی The Witcher 1 بر اساس رمان‌هایی با همین نام، اثر آندژی ساپکوفسکی نویسنده مشهور لهستانی ساخته شده است و ادامه‌ی داستان آن را روایت می کند. پس از موفقیت های فراوان بازی ویچر 1، شرکت CD Projekt Red در سال 2008، یک نسخه‌ی بهبود یافته از ویچر 1 را به نام The W ...
مطالعه بیشتر

دیدگاه‌ها

  1. در تاریخ

    @علی توحیدی این قضیه درسته ولی دیگه نمی‌شه همه‌ی شرایط رو تو گوئنت در نظر گرفت. بالاخره هر تاکتیکی یه نقطه ضعف‌هایی هم داره. بعد این آموزش برای یه سال پیشه الان حقیقتا هیچ deck از Northern Realms بدون کارت نسبتا جدید Amphibious Assault نمی‌تونه با رقیب‌ها مقابله کنه و این کارت هم بسیار در برابر کارت خود گرالت ریویا آسیب پذیره ولی خوب چاره‌ای نیست.

    4666
  2. در تاریخ

    حاجی کارت اصلی گرالت میتونه کارتدهای بالای ۹ورو نابود کنه همون اول میزنه ناک اوتمون میکنه

    4664
  3. در تاریخ

    خیلی ممنون از پست خوبتون. من deck ای که معرفی کردید رو امتحان کردم خیلی خوب جواب میده و اگه حریف کارت‌های Cahir یا Geralt:Yrden رو نداشته باشه خیلی براش سخته که بتونه جلو بزنه. البته به نظرم یه کارت خیلی مفید دیگه هم برای این تاکتیک کارت Reynard Odo عه، که اگه کارت‌های Lyrian Scytheman هم اضافه بشن کلی امتیاز میشه گرفت.

    546
دیدگاه خود را وارد کنید.
"نه منهای سه"