آموزش دک Tactic

آموزش دک Tactic از بازی Gwent

معرفی برخی اصطلاحات

کارت های engine:

 قدرت این کارت‌ها وابسته به مدت زمانیه که روی صفحه قرار دارند و هر چقدر که زودتر در صفحه قرار بگیرند کارایی بیشتری خواهند داشت.

دک‌های Swarm:

 دک هایی که معمولا بدون engine هستند و بر پایه‌ی افزایش تعداد کارت ها و بوست های دسته جمعی عمل می‌کنند.

کارت‌های مصرفی:

این دسته از کارت‌ها به صورت مستقیم کارتی به صفحه بازی اضافه نمی‌کنند.

مقدمه

اگه حوصله داستان ندارید برید پایین تر😊

دک تاکتیک یکی از باسابقه ترین دک‌های بازی گوئنته و دک واقعا قدرتمندیه.  من خودم از وقتی گوئنت رو نصب کردم بیشتر از همه بهfaction  نیلفگارد ارادت دارم و نزدیک 800 تا برد با دک نیلفگارد دارم. و اولین دک نیلفگاردی که باهاش بازی کردم دک نیلفگارد تاکتیک بود. همه چیز از روزی شروع شد که من با یک دک sguerilla tactic شروع کردم و برد های خوبی داشتم. بعد از این که چن تا رنک اضافه کردم دیدم که حریفام دارن دک تاکتیک بازی می‌کنن. چندین بازی مقابل این دک انجام دادم و همشونو باختم. باخت که چه عرض کنم. قشنگ تحقیرم می‌کردن و منو تو امتیاز صفر نگه می‌داشتن. قدرت تخریب این دک خیلی بالاس به طور کامل engine  های حریفو از کار میندازه. بعد از چندین باخت من کارتای دک تاکتیکو ساختم وشروع کردم به بازی کردن این دک. با این دک تونستم تا رنک 4 بالا بیام،‌ اما بعد از رنک 4 اوضاع تغییر می‌کنه. بقیه بازیکنا بلدن که چه جوری جلوی این دک بازی کنن و از نقطه ضعفاش استفاده می‌کنن. با توجه به این موضوع من برای یه مدت این دکو کنار گذاشتم و با بقیه دک های نیلفگارد بازی کردم. توی آپدیت‌های بعدی این دکو یه مقدار ضعیف کردن و تا حدی کنار گذاشته شد. نکته‌ی جالب دک تاکتیک اینه که تقریبا در هر شرایطی جلوی دک‌های northern realms برندس. که البته این موضوع منطبق بر داستان بازی ویچره و خیلی پشم‌ریزونه. من دیگه با این دک بازی نکردم چون ضعف‌های خودشو داشت و توی اون دوره نیلفگارد دک‌های خیلی قدرتمند دیگه‌ای هم داشت. تا این که با ارائه‌ی بسته‌ی کارتی Master miror نیلفگاردو به خاک سیاه نشوندن و خیلی ضعیفش کردن. در حالی که بقیه‌ی دک ها خیلی قوی‌تر شدن. عمده‌ی ضعیف شدن نیلفگارد به خاطر حذف قدرت لیدر ‌strategic withdrawal بود که در واقع خیلی Overpower بود. اما نکته مهم این آپدیت این بود که دو تا کارت تاکتیک جدید به نیلفگارد اضافه شد Amnesty و Coup De Grace پس با توجه به این موضوع من به فکر زنده کردن دک تاکتیک افتادم و شروع کردم به چیدن دک. این دو کارت مخصوصا کارت Amnesty خیلی شاخ بودن و باعث شدن که دک خیلی بهتر از قبل بشه. اما یه موضوعی اصلا تو کت من نمی‌رفت. اونم این بود دک   Shieldwall از Northern Realms گاها می‌تونست منو ببره. این درست نیست. این دک باید در هر صورت جلوی Northern Realms برنده باشه. علت این که          دک Shieldwall  می‌تونست منو ببره سه دوئلی بود که داشت. و من مجبور بودم این دوئلارو از کار بندازم که بتونم ببرم. تنها راه ممکن حذف قدرت لیدر بود. در نتیجه قدرت لیدر رو به Lockdown تغییر دادم و این روش کاملا جواب داد. دیگه هیچ دک Northern Realm ی نمی‌تونست منو ببره. علاوه بر اون اکثر دک‌های devotion  دیگه هم جلوی من به مشکل می‌خوردن. با توجه به این که اکثر ملت تو اون دوره دک devotion  بازی می‌کردن با این دک تونستم تا رنک pro  برم. با توجه به این که لیدر sieze 6 نیست شما می تونید Special Card  های دیگه غیر از تاکتیک هم بازی کنید. من یه Artifact  به دک اضافه کردم تا جلوی دک های swarm  رو بگیرم. کارت Cadaverine رو به دک اضافه کردم و خیلی خوب جواب پس داد.

یک نکته مهمی که باید بگم اینه که گوئنت تا حد زیادی بازی شانسیه و به این صورته تو در مقابل یه تعداد از دک‌ها از قبل بازنده‌ای و جلوی یه عده‌ی دیگه از قبل برنده اما خوبی دک تاکتیک اینه که انعطاف پذیری خوبی داره و تو می‌تونی در مقابل دک‌های مختلف بازی کنی و سبک بازیتو تغییر بدی.

در کل این که این دک جزو معدود دک های زنده‌ی نیلفگارده و امیدوارم که ازش لذت ببرید.


آموزش بازی Gwent

کارت‌های حیاتی دک تاکتیک


کارت‌های تاکتیک

تاکتیک بودن صرفا یک دسته‌بندی بین کارت‌های مصرفیه و بیشتر اون‌ها متعلق به فکشن نیلفگارد هستند. اگر چه تعدادی کارت تاکتیک در بین کارت های خنثی وجود داره.

به هر حال شما نیاز دارید تاکتیک بازی کنید تا engine  هاتون فعال بشن.



Gwent The Witcher Card Game - Fire ScorpionGwent The Witcher Card Game - Hefty Helge

Hefty Helge و Fire Scorpion

به شخصه معتقدم که شاید تنها یه engine  قدرتمندتر از Hefty Helge وجود داشته باشه و اونم yennefer conjurer هستش. اگه بتونید Hefty Helge رو زنده نگه دارید هیچ کدوم از بازی‌هارو نمی‌بازید. اگر جلوی این دک قرار گرفته لحظه‌ای درنگ نکنید و کار ت Hefty Helge رو از کار بندازید. اگر نتونستید دکمه‌ی خروج از بازی بهترین راهه.


Gwent The Witcher Card Game - Letho KingslayerGwent The Witcher Card Game - Stefan Skellen

Letho Kingslater و Stefan Skellen

این دو کارت هستن که باعث انعطاف پذیری دک شدن و شما می‌تونید بسته به بازی استفاده‌های مختلفی از این دو کارت داشته باشید. لتو میتونه به Stefan Skellen و Hefty Helge و Defender و حتی کارتهای حریف تبدیل بشه. با یه مقدار خلاقیت می‌تونید استفاده خیلی مفیدی از این کارت داشته باشید. کارت Stefan Skellen می‌تونه آخرین کارت تاکتیکی که بازی می‌کنید رو تکرار کنه. بهترین انتخاب معمولا bribery هست ولی در بعضی از مواقع تاکتیک treason انتخاب مناسب تری است، مخصوصا در مقابل دک monster و هارمونی.


Gwent The Witcher Card Game - Ffion var Gaernel

Defender

Defender کارتیه که از همه‌ی کارت‌های ردیف خودش مراقبت می‌کنه. حریف قبل از اینکه بتونه کارت‌های حیاتی مارو حذف کنه مجبوره که Defender رو از کار بیندازه.به هر حال نیازه که Hefty Helge رو زنده نگه داریم. علاو بر اون Defender  یک کارت تاکتیک هم بازی میکنه که با این دک کاملا هماهنگه.


Gwent The Witcher Card Game - War CouncilGwent The Witcher Card Game - Menno Coehoorn 

Menno coehorn و War Council

همونطور که گفتیم گوئنت بازی شانسیه و مطابق با قانون مورفی همیشه بدترین دست‌های برای ما میاد. اما یه عده از کارت‌ها هستند که که می‌تونن با قانون مورفی مقابله کنن. اگر ما یک دک معمولی بچینیم، ما فقط از 16 کارت خود در بازی استفاده می‌کنیم. و 9 تا از کارت‌های خودمون رو بازی نمی‌کنیم. اما یه عده از کارت‌ها هستند که این معادله رو تغییر میدن و ما می‌تونیم از دک خودمون کارت بکشیم و بازی کنیم.با کارت Menno Coehorn به انتخاب خودمون یه کارت تاکتیک از دک بازی می‌کنیم. کارت War Council یک کارت تاکتیکه و با استفاده از اون به سه کارت بالای دک خودمون نگاه می‌کنیم و یکیشون رو به انتخاب خودمون بازی می‌کنیم. در این دک به طور قطع میشه گفت که ما در هر بازی از تمام کارت‌های خوب خودمون استفاده می‌کنیم.

این دو تا کارت هم عالی هستن و باعث روان تر شدن دک میشن.


بقیه کارتارو خودتون می‌تونید با سلیقه خودتون بچینید. اما کارت‌های بالا خیلی حیاتین و هیچکدومو نمیشه کنار گذاشت. دک نیلفگارد با توجه به تنوع خاصی که داره نیاز چندانی به کارت های Neutral  نداره و به راحتی می تونید دک Devotion  بچینید و از مزایاش  استفاده کنید.


رقیب های مناسب

انواع دک های Northern Realms 

دک های Northern Realms با توجه به این که خیلی engine  محور هستن به هیچ وجه حریف دک تاکتیک نمیشن.

دک هایی که وابسته به قدرت لیدر هست

مانند دک های Inspired Zeal، Shieldwall، Overwhelming Hunger، Arachas Swarm،  Precision strike، Hidden Cache و Ursine ritual. این دک ها وابستگی زیادی به قدرت لیدر دارن و بدون اون واقعا فلج میشن.

و به طور کلی بقیه دک های engine  محور...

رقیب های نامناسب

اکثر دک های نیلفگارد 

دک های نیلفگارد از جمله Poison  و Lock  خیلی ساده می تونن Hefty Helge رو از کار بندازن و بردن اونا با این دک تقریبا غیر ممکنه.

اکثر دک های Monster با توجه به این دک Monster  بدون Engine  خاصی رشد امتیازی خیلی خوبی داره مقابله با اون خیلی سخته.

و در کل هر دکی که بتونه Hefty Helge  رو از کار بندازه...


در ادامه یه ویدئو از این دک قرار دادیم که امیدواریم کمکتون کنه.

من شاید خیلی حواس‌پرت باشم، اما من رو هر تبلیغی که کلیک نمی‌کنم

تو این همه راه اومدی، حالا میگی کلیک نمی‌کنی؟!!!

'

من کلیک می‌کنم



روز‌تون پشم‌ریزون

حالا که لطف کردین پست رو تا آخر خوندین یه نظری هم برای ما ارسال کنید تا ما رو هم خوشحال کنید.

معرفی بسته ی کارتی Way of the Witcher برای بازی Gwent
معرفی بسته ی کارتی Way of the Witcher برای بازی Gwent

خوب به سلامتی دوستان ما تو CD Projekt Red علی رقم این که سخت مشغول تکمیل بازی Cyberpunk 2077 بودن ولی زحمت کشیدن و یک بسته‌ی کارتی جدید به نام Way of The Witcher با 70 کارت رو به بازی Gwent اضافه کردن. در زمینه‌ی بازی‌های آنلاین همیشه این بحث وجود داره آیا توی آپدیت‌های جدید، بازی با شرایط فعلیش باید بهبود پیدا کنه یا چیزای جدید به بازی اضافه بشه. برای مثال تو همین Gwent بازی نسبت به Faction ها، تاکتی ...
مطالعه بیشتر

آموزش بازی Gwent: آشنایی با تاکتیک Uprising
آموزش بازی Gwent: آشنایی با تاکتیک Uprising

در پست های قبلی مون قول داده بودیم که برخی از تاکتیک های مهم و کاربردی در بازی Gwent رو معرفی کنیم. در اولین پست آموزشی می خوایم شما رو با یکی از تاکتیک های جدید از Northern Realms به نام Uprising آشنا کنیم. این تاکتیک در آپدیت نسخه ی 6 بازی، اضافه شده و تونسته محبوبیت خوبی پیدا کنه ولی روش اجرا کردن و تاکتیک دومی که ما قراره معرفی کنیم چیز متفاوتی از شیوه ی مرسوم در حال بازی خواهد بود. برای پیاده ساز ...
مطالعه بیشتر

ماجراهای گرالت و دندلاین؛ فصل اول
ماجراهای گرالت و دندلاین؛ فصل اول

در آپدیت نسخه ی 6 بازی  Gwent ، یک مکانیزم پیشرفت جدیدی به نام  Journey برای بازیکنان در نظر گرفته شده؛ به این صورت که بازیکنان  Task هایی رو برای گرالت و دندلاین به صورت هفتگی انجام می دن و ضمن دریافت پاداش در بازی، یک داستان جذاب از ماجراجویی های گرالت و دندلاین قسمت به قسمت، براشون نمایش داده می شه. ما هم به عنوان طرفدارهای پروپاقرض سری بازی های ویچر و  Gwent ، وظیفه ی شرعی خودم ...
مطالعه بیشتر

دانلود موسیقی متن بازی Gwent: The Witcher Card Game
دانلود موسیقی متن بازی Gwent: The Witcher Card Game

به طور کلی سری بازی های ویچر در زمینه ی موسیقی متن خیلی قوی عمل می کنن. از ویچر 1 بگیرید تا دی ال سی های ویچر 3. حتی موسیقی متن کوتاهی که از سریال ویچر منتشر شده هم شاخ به نظر میاد. Gwent هم به عنوان یک بازی جانبی ویچر، موسیقی متن بسیار زیبایی داره و این سنت حسنه رو حفظ کرده. موسیقی متن بازی Gwent همانند بازی ویچر 3، توسط Marcin Przybyłowicz ، Mikolai Stroinski و P.T. Adamczyk ساخته شده. در ادامه و در ...
مطالعه بیشتر

معرفی Draft جایگزین Arena در بازی Gwent
معرفی Draft جایگزین Arena در بازی Gwent

در آپدیت 7.4 بازی Gwent ، مود جدیدی به نام Draft البته به صورت آزمایشی، جایگزین مود آرنا شد. اگر به خاطر داشته باشید در مود Arena چیدن Deck به این صورت بود که 25 مرتبه، سه کارت تقریبا هم رده، به صورت تصادفی برای شما ظاهر می شد و شما می بایست یکی از این کارت هارو انتخاب می کردید و Deck تون رو تکمیل می کردین. انتخاب 3 کارت از بین حدود 1200 کارت معمولا جلوی اجرای تاکتیک های پیچیده رو می گرفت و معمولا بای ...
مطالعه بیشتر

سرقت سورس کد بازی‌های ویچر 3، سایبرپانک 2077 و Gwent طی حملات سایبری به CD Projekt Red
سرقت سورس کد بازی‌های ویچر 3، سایبرپانک 2077 و Gwent طی حملات سایبری به CD Projekt Red

چی شد کد ویچر و سایبرپانک دزدیده شد؟ در یکی دو روز اخیر از طریق حساب توییتر شرکت CD Projekt Red با خبر شدیم که گروهی از هکر‌ها توانسته‌اند با حمله‌ی سایبری به سرورهای این شرکت و بدست آوردن دسترسی به کامپیوتر‌های داخلی این شرکت، Source Code یا به فارسی کد منبع بازی‌های Cyberpunk 2077 ، Gwent و The Witcher 3: Wild Hunt اونم نه تنها ویچر 3 ای که تو بازار موجوده، بلکه نسخه‌ی بهینه یافته‌اش که برای PS5 و X ...
مطالعه بیشتر

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را وارد کنید.
"حاصل جمع هفت و پنج"