Lord of the Rings Amazon Series

چه خبر از سریال ارباب حلقه‌ها‌ی آمازون؟

Lord of the Rings Amazon Series Middle Earth Map Wallpaper

همون طور که اطلاع دارید شرکت خرپول آمازون در حال ساخت یک سریال جدید بر پایه‌ی دنیای ارباب حلقه های جی آر آر تالکینه. آمازون این سریال رو برای شبکه‌ی تلویریونی آنلاینش ( Prime Video ) داره می‌سازه و امیدواره بتونه با این سریال بترکونه و مخاطب‌های زیادی رو جذب شبکه‌ی نسبتا خسته‌اش بکنه.

چی شد آمازون تصمیم گرفت بره سراغ ساخت سریال ارباب حلقه‌ها؟

بعد از اکران آخرین قسمت از سه گانه‌ی هابیت، کمپانی Warner Bros و برو و بچه‌های تالکین به عنوان سازنده‌های سه گانه‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت نشستن دور هم و دیدن دیگه حال و حوصله‌ی ساختن فیلم جدید برای ارباب حلقه‌ها رو ندارن. برای همین از اون جایی که ساخت سریال خیلی خیلی وقت گیره و اون ها هم خیلی خیلی خسته هستند، تصمیم گرفتن حداقل حق پخش تلویزیونی یا همون حق ساخت سریال برای دنیای ارباب حلقه‌ها رو به یه شرکت دیگه بفروشن تا یه پول مشتی به جیب بزنن.

وقتی این خبر منتشر شد، شرکت‌های متمول تلویزیونی آمازون و نتفلیکس و HBO وارد گود شدن و خواستن این حق پخش رو خریداری کنن. بعد از کش و قوس های زیاد آمازون برای خرید ارباب حلقه ها دست به دامن خود Jeff Bezos مالک خرپولش شد و خود جف بزوس هم در مذاکرات شرکت کرد تا در نهایت تونستن با مبلغ بسیار بالای 250 میلیون دلا تنها حق پخش سریال ارباب حلقه‌ها رو خریداری کنن. می گن خود جف بزوس خیلی دوست داشته تا توی کمپانیشون یه سریال خیلی شاخ بسازن که باهاش بتونن شاخ سریال بازی تاج و تخت شبکه‌ی HBO بشکنن و واسه همین حاضر شده این مبلغ بالا رو بپردازه.

حالا چجوری دارن سریال ارباب حلقه‌ها رو می‌سازن؟

آمازون برای این سریال کلی برنامه ریزی کرده و قراره کلی براش پول خرج کنه. علاوه بر حق پخش 250 میلیون دلاری، قراره 5 فصل احتمالا 8 قسمتی برای سریال ارباب حلقه ها تولید کنه که هزینه‌ی ساخت هر فصلش بین 100 تا 150 میلیون دلار تخمین زده شده. با احتساب اسپین آف هایی که احتمالا قراره برای سریال ساخته بشه، سریال ارباب حلقه‌ها بیش از 1 میلیارد دلار برای جف بزوس و دوستان توی آمازون آب می‌خوره.

برای ساخت سریال ابتدا خواستن دست به دامن پیتر جکسون بشن و شایعات حضورش شنیده می‌شد ولی پیتر جکسون خسته تر از این حرفاست که بخواد بشینه یه سریال درست کنه و احتمالا به همین خاطر کنار کشید. در نتیجه آمازون سراغ افرادی با درجه‌ی شاخی خیلی کمتر مثل J.A Bayona رفت که قراره دو قسمت اول فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها رو کارگردانی کنه. 

البته با وجود اینکه پیتر جکسون دیگه تو تیم ساخت سریال نیست ولی سعی کردن تا حدودی آرمان‌هاش رو حفظ کنند. برای مثال مشابه سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها و همچنین سه گانه‌ی هابیت، سریال ارباب حلقه‌های آمازون هم توی نیوزلند فیلمبرداری می‌شه. البته پیتر جکسون احتمالا به خاطر این که خودش اهل نیوزلند بود کشورش و محل تفریح کودکی خودش رو به عنوان لوکیشن فیلمبرداری در نظر گرفته بود ولی آمازون به هر حال تو این زمینه سعی کرده از فیلم سینمایی‌های ارباب حلقه‌ها تبعیت کنه.

در ارتباط با بازیگران سریال ارباب حلقه‌ها هم واقعا بازیگر اسم و رسم داری توشون وجود نداره و فک نکنم آوردن اسم یه سری آدم که خیلی نمی‌شناسیمشون تغییری ایجاد کنه.

آیا داستان سریال ارباب حلقه‌ها با فیلم سینمایی ارباب حلقه‌ها یا هابیت یکیه؟

خوشبختانه سریال ارباب حلقه‌ها قرار نیست دوباره داستان سه گانه‌ی ارباب حلقه‌ها و سه گانه‌ی هابیت رو به نمایش بذاره. از این جهت می‌گم خوشبختانه که اگه توش گند بزنن، خاطرات خوش ما رو خراب نمی‌کنن! سریال ارباب حلقه‌ها عصر دوم سرزمین میانی رو به تصویر بکشه؛ همون دوره که توش سائرون حلقه‌های قدرت رو می‌سازه و بخش هاییش رو در قالب مقدمه‌ای برای سه گانه‌ی ارباب حلقه‌ها در ابتدای قسمت اول (یاران حلقه) دیده بودیم. البته این انتخاب مبدا زمانی جدا از کتاب‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت برای اولین بار در سریال ساخت آمازون صورت نگرفته. ما قبلا در مجموعه بازی‌های Middle Earth هم شاهد روایت داستانی در بازه‌ی زمانی بین هابیت و ارباب حلقه‌ها بودیم ولی دیگه انقدر از لحاظ زمانی با سه گانه‌ها فاصله نداشت و توش امکان دیدن چار تا شخصیت آشنا وجود داشت.

یعنی واقعا هیچ کدوم از شخصیت‌های سه گانه‌ی ارباب حلقه‌ها تو سریال ارباب حلقه‌های آمازون وجود ندارن؟

از اونجایی که داستان سریال ارباب حلقه‌ها به صدها یا شاید هزاران سال قبل از فیلم سینمایی‌ها مربوط می‌شه نباید انتظار دیدن هیچ انسان، دورف یا هابیت آشنایی رو داشته باشیم ولی از اون جایی که الف‌ها نامیرا هستند ممکنه برخی از شخصیت‌های الف فیلم‌های سینمایی ارباب حلقه‌ها رو تو سریالش ببینیم. مخصوصا Lady Galadriel و Lord Elrond که اون ها رو توی فیلم‌ها با بازی کیت بلانشت و هیوگو ویوینگ دیده بودیم. البته این دو بازیگر توی سریال حضور ندارند و افراد دیگه‌ای نقششونو بازی می‌کنند. غیر از این دو شخصیت، حضور سائرون هم در سریال قطعی به نظر می‌رسه. مگه می‌شه صحبت از ارباب حلقه‌ها و دنیای تالکین باشه و کسی از ارباب تاریکی اسمی نبره.

Lord-of-the-Rings-Amazon-Series-returning-characters Galadriel Elrond Sauron

گالادریل، سائرون و الروند به ترتیب در فیلم‌های سینمایی ارباب حلقه‌ها

بالاخره فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها‌ی آمازون کی میاد؟

والا هنوز تاریخ پخش دقیقی برای سریال ارباب حلقه‌ها منتشر نشده، به خاطر کرونا هم یه مقدار فیلم برداریشون به تعویق افتاد. در حال حاضر تنها تاریخ پخش حدودی‌ای که از سریال ارباب حلقه‌های آمازون موجوده سال 2021 ئه. اگه سازنده‌های سریال بتونن سر قولشون بمونن، کمتر از 11 ماه دیگه فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها پخش شده و از اون جایی که آمازون سریال‌هاش رو هفته به هفته منتشر نمی‌کنه و با بیل تو یه لحظه کل قسمت‌های سریال رو می‌ذاره تو سایتش، احتمالا سال دیگه این موقع همه‌مون کل فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها رو دیدیم.

(بروز رسانی: آمازون اعلام کرد که سریال ارباب حلقه‌ها دوم سپتامبر 2022 مصادف با 11 شهریور 1401 پخش می‌شه.)

حالا قضیه‌ی این که می‌گن قراره سریال ارباب حلقه‌ها پر صحنه بشه چیه؟

اواخر دهه‌ی 60 میلادی که سانسور از سینمای آمریکا حذف می‌شه، اکثر سازنده‌ها برای جذب مخاطب بیشتر، با ربط و بی ربط به فیلمشون صحنه‌های جنسی اضافه می‌کنن. فیلمای سطح پایین که انتظاری ازشون نمی‌ره ولی شرایط و شاید اجبار جوریه که حتی فیلم خیلی شاخی مثل پدرخوانده هم موظفه که یک صحنه‌ی جنسی رو شده در حد 5 ثانیه به زور توی فیلمش بچپونه. 

سال‌ها از این جو گیری سازنده‌ها گذشته ولی هنوز هم استفاده از جاذبه‌های صحنه‌های جنسی برای جذب مخاطب وجود داره. شاید تعداد فیلم‌هایی که واقعا صحنه‌های جنسیشون در راستای داستان فیلم باشن به 10 تا نرسه و فقط برای جذب مخاطب، حتی شاید مخاطب‌های کم سن و ساله صحنه‌های جنسی در فیلم‌ها نمایش داده می‌شه که این به نظر من به نوعی شرم آوره. 

سریال ارباب حلقه‌ها‌ی آمازون هم برای این که از قافله‌ی سریال‌های در همین ژانر شرکت‌های رقیبش یعنی Game of Thrones و The Witcher عقب نمونه، به نظر میاد که قراره در سریالش صحنه‌های جنسی قرار بده و توی تست بازیگری، از بازیگرا خواسته که با برهنگی و صحنه‌های جنسی مشکلی نداشته باشند. با این تفاوت که برخلاف رمان‌های نغمه‌ی یخ و آتش و حماسه‌ی ویچر، رمان‌های ارباب حلقه‌های تالکین به هیچ وجه روایت‌گر صحنه‌های جنسی نیستند و علاوه بر رمان‌ها، در فیلم‌های سینمایی هم آقا پیتر جکسون به این سنت وفادار بوده.

این مسئله باعث شده تا هوادارای ارباب حلقه‌ها از دست سازنده‎‌های سریال دلخور شن و بهشون اعتراض کنند. البته هنوز که هیچ چیزی حتی یک تریلر ساده هم از سریال ارباب حلقه‌ها بیرون نیومده و باید ببینیم آیا سازنده‌های سریال به حرف‌های هوادارا گوش می‌دن یا این که یک GoT یا ویچر جدید رو در قالب ارباب حلقه‌ها ارائه می‌کنند و تنها فیلمی که می‌تونستیم با خانواده تماشا کنیم رو هم ازمون می‌گیرن.

***

در نهایت امیدوارم که آمازون بلایی که نتفلیکس سر ویچر آورد رو سر ارباب حلقه‌ها نیاره و یک سریال خوب تحویل ما بده.

من شاید خیلی حواس‌پرت باشم، اما من رو هر تبلیغی که کلیک نمی‌کنم

تو این همه راه اومدی، حالا میگی کلیک نمی‌کنی؟!!!

'

من کلیک می‌کنم

روز‌تون پشم‌ریزون

حالا که لطف کردین پست رو تا آخر خوندین یه نظری هم برای ما ارسال کنید تا ما رو هم خوشحال کنید.

نقد سریال ارباب حلقه‌ها : حلقه‌های قدرت قسمت به قسمت
نقد سریال ارباب حلقه‌ها : حلقه‌های قدرت قسمت به قسمت

کمترین کسی هست که با ارباب حلقه‌ها آشنا نباشه. رمان‌های اساطیری بسیار شاخ جی آر. آر. تالکین، با فیلم‌های سینمایی بسیار شاخ پیتر جکسون برای همیشه توی خاطرات ما ماندگار شدن.  به علت همین محبوبیت بسیار بالا شرکت‌های خرپول تلویزیونی به دنبال ساخت یه سریال تو همین دنیا رفتن. در نهایت آمازون به مالکان اثر پیشنهادی داد که نتونن رد کنن و 250 میلیون دلار فقط بابت حق ساختش پرداخت کرد. بعد از اون هم فقط فصل ...
مطالعه بیشتر

کار تیم فنی سریال ارباب حلقه‌های آمازون چقدر درسته؟
کار تیم فنی سریال ارباب حلقه‌های آمازون چقدر درسته؟

خوب فصل اول سریال ارباب حلقه‌های آمازون داره یواش یواش به مراحل پایانی‌اش نزدیک می‌شه و هوادارا منتظر انتشارش هستند. یک ماه پیش بود که با خبر شدیم که تنها فصل اول سریال ارباب حلقه‌های آمازون با استفاده از بودجه‌ی سرسام آور 465 میلیون دلاری قراره ساخته بشه. این در حالیه که سریال‌های بازی تاج و تخت و ویچر که رقبای اصلی سریال Lord of the Rings هستند، به ترتیب 60 و 80 میلیون دلار برای فصل اولشون هزینه شده ...
مطالعه بیشتر

آیا سه گانه‌ی هابیت (The Hobbit) اونقدرها هم که تصور می‌شه نا امید کننده بود؟
آیا سه گانه‌ی هابیت (The Hobbit) اونقدرها هم که تصور می‌شه نا امید کننده بود؟

هابیت و ارباب حلقه‌ها هر وقت صحبت مجموعه فیلم‌های هابیت می‌شه، همه ناخود آگاه یاد ارباب حلقه‌ها میفتن و این دو سری رو با هم مقایسه می‌کنن و معمولا به این نتیجه می‌رسن که ارباب حلقه‌ها خیلی بهتره و هابیت خیلی شاخ نیست. یکی از دلایلی هم که آورده می‌شه اینه که سه گانه ی ارباب حلقه ها از روی سه کتاب حدودا 400 صفحه ای ساخته شده ولی سه گانه ی هابیت از روی تنها یک کتاب 300 صفحه‌ای و داستان هابیت کشش یک سه گا ...
مطالعه بیشتر

دانلود مجموعه کتاب ارباب حلقه ها The Lord Of The Rings به فرمت pdf
دانلود مجموعه کتاب ارباب حلقه ها The Lord Of The Rings به فرمت pdf

مجموعه‌ی رمان ارباب حلقه‌ها توسط نویسنده‌ی نام آشنا تاکین Tolkien J R R نوشته شده است. این مجموعه کتاب خیلی قدیمی است و اولین نسخه آن در سال 1937 تحت عنوان هابیت به چاپ رسیده است. به هر حال امیدوارم که از مجموعه لذت ببرید.   لیست کتاب‌ها هابیت - The Hobbit  جلد اول) ارباب حلقه‌ها، یاران حلقه - The Lord Of The Rings, The Fellowship of the Ring  جلد دوم) ارباب حلقه‌ها، دو برج - The Lord O ...
مطالعه بیشتر

دانلود موسیقی متن مجموعه The Lord Of The Rings و The Hobbit
دانلود موسیقی متن مجموعه The Lord Of The Rings و The Hobbit

موسیقی متن مجموعه ارباب حلقه‌ها The Lord Of The Rings اون زمان‌ها که ارباب حلقه‌ها تازه اومده بود صداوسیمای ایران علاقه‌ی خیلی زیادی به این مجموعه داشت و سالی حداقل دو بار پخش می‌شد. آره چرا که نه، نزدیک 12 ساعت فیلم بدون صحنه محنه. برای من که یه دهه هفتادیم موسیقی متن ارباب حلقه‌ها نوستالژی محسوب میشه و یادآور دوران خوش کودکیه. البته بعدا که آهنگ‌های مجموعه رو روی کلیپ‌های تبلیغاتی قرار دادن یه مقدار ...
مطالعه بیشتر

مقدمه‌ای بر ژانر سم و فیلم‌های سینمایی سمی
مقدمه‌ای بر ژانر سم و فیلم‌های سینمایی سمی

یکی از ژانر‌ها و سبک‌های کمتر دیده شده‌ی سینما ژانر سم و ایجاد فضای عجیب توسط اتفاقات مسموم ئه. همین اول اعلام می‌کنم که منظور ما از سم چیز بدی نیست. سم اگه سر جاش استفاده بشه، بسیار زیبا و پشم‌ریزون خواهد بود ولی اگه ازش درست استفاده نشه، می‌تونه یه فیلم رو تباه کنه. به طور معمول سم‌های خوب توی فیلم‌های کمدی و فیلم‌های فانتزی وجود دارند. استفاده از سم توی فیلم‌های جدی هنرمندی خاصی رو می‌طلبه و کار هر ...
مطالعه بیشتر

دیدگاه‌ها

  1. در تاریخ

    @جمشید ما هم امیدواریم و اصلا دلمون نمی‌خواد سریال، خاطرات خوش فیلم سینمایی‌های ارباب حلقه‌ها رو خراب نکنه.

    7690
  2. در تاریخ

    امیدوارم سریال خوبی از آب در بیاید

    7689
  3. در تاریخ

    @مهدی آره این خبر‌یه که دولت نیوزلند به تازگی منتشر کرده که ارباب حلقه‌ها‌ی آمازون رو تبدیل به پرهزینه‌ترین سریال تاریخ می‌کنه.

    1645
  4. در تاریخ

    ولی من شنیدم که فقط فصل اول سریال ارباب حلقه ها 450 میلیون دلار هزینه برداشته ها...

    1643
دیدگاه خود را وارد کنید.
"چهار منهای سه"