اخبار Skyblivion و Skywind

Skyblivion و Skywind؛ بازسازی کتیبه‌ی بزرگان توسط هواداران

Elder Scrolls جدید ساختنه‌ی هواداران

اگه اهل بازی‌های کامپیوتری باشید حتما با سری بازی Elder Scrolls آشنایی دارید. یکی از قدیمی‌ترین و شاخ‌ترین مجموعه بازی‌های تاریخ که توسط Bethesda ساخته می‌شه. آخرین نسخه‌ی این سری یعنی اسکایریم اونقدری موفق بود که هنوز بعد از 10 سال از ساختش داره بازی می‌شه. واسه‌ی همین سازنده‌های بازی گشادی عظیمی پیشه کردن و به جای اینکه نسخه‌ی ششم Elder Scrolls رو بدن بیرون همین اسکایریم رو به بهانه‌ی مختلفی مثل کنسول‌های جدید و DLC های جدید، چندین و چند باره که داره ریلیز می‌کنه. مشابه بلایی که راکستار داره سر GTA V میاره. چون می‌تونن بدون ساختن یه بازی جدید بازم پول دربیارن و کی از پول بدون زحمت بدش میاد؟

اسکایریم که گرافیکش خوبه یچی دیگه رو ریمستر کنید

 نکته‌ی غم انگیز ماجرا این جاست که اسکایریم واقعا نیازی به ریمستر نداره. خودش از لحاظ گرافیکی هنوز هم سطح قابل قبولی داره. در عوض نسخه‌های قبلی Elder Scrolls مثل Oblivion و Morrowind دیگه با استانداردهای گرافیکی امروزی قابل بازی نیستند و این دو بازی واقعا نیاز به ریمستر دارند؛ منتهی چون Oblivion و Morrowind با انجین بازی قدیمی Gamebyro ساخته شدن، ریمستر کردنشون تو همون انجین خیلی فایده نداره و برای یه تجربه‌ی بازی خوب باید بازی رو تقریبا از صفر تو انجین‌های جدید‌تر (مثلا خود Creation Engine که تو اسکایریم و فال اوت 4 استفاده شده) بسازن که یا گشادی بهشون اجازه نمی‌ده یا سیاست‌های مالی.

هواداران = اسطوره‌های واقعی

هواداران که دیدن هیچ بخاری از Bethesda بلند نمی‌شه و نه ریمستری برای Elder Scrolls های قدیمی می‌ده و نه خبر خاصی از Elder Scrolls 6 هست، خودشون تصمیم گرفتن به صورت خودجوش با استفاده از Creation Engine موتور بازی Skyrim، توی دو پروژه‌ی متفاوت به نام‌های Skyblivion و Skywind به بازسازی Oblivion و Morrowind بپردازند.

در حالی که ابتدای این پروژه‌ها به صورت تفریحی و مرامی شروع شده بود و شاید قصدشون ساخت یک ماد توی اسکایریم بود، کارشون رفته رفته جدی شد و الان واقعا دارن به طور کامل و از اول Oblivion و Morrowind رو می‌سازن و انصافا تا جاهای خوبی هم پیش رفتن. در ادامه این دو بازی و پیشرفت‌هاشون رو بررسی می‌کنیم.

Skyblivion

نسخه جدید Elder Scrolls ساخته هواداران به نام Skyblivion

در پروژه‌ی Skyblivion هواداران قصد دارند، دنیای Oblivion رو تو دنیای اسکایریم پیاده سازی کنند. Skyblivion واقعا پروژه‌ی جاه طلبانه‌ایه. سازندگان قصد کپی کردن Oblivion و دوباره سازی اون با انجین و Texture های بهتر رو ندارن؛ بلکه قصد دارن با توجه به اینکه دستشون بازتر از سال 2006 و زمان ساخت بازی اصلیه، مکان‌ها و فضا های بازی رو با جزئیات بسیار بیشتر و خیلی خفن‌تر از نو بسازن. توی ویدیوهاشون واقعا این پیشرفت مشهوده. انصافا هم طراحی هنریشون زیبا بوده. 

در حالی که به گفته‌ی سازندگان بازی، در مسیر ساخت Skyblivion دارن قله رو می‌بینن، ولی به هر حال هنوز کار داره و تاریخی هم برای انتشار اعلام نکردن. توی ویدیو‌ها گرافیک شاخ، رابط کاربری، مبارزه و چند تا کوئست وجود داره ولی چیزی راجع به بهبود صداها و دوبله‌ی بازی فعلا گفته نشده و به نظر میاد قراره از صدای خود بازی استفاده بشه.

سازندگان اسکای آبلیویون اگه بتونن چیزهایی که تو ویدیوهاشون نمایش دادن رو به مرتبه‌ی قابل بازی بودن برسونن واقعا شاهکار کردند. کاری رو کردند که Bethesda با اون همه دبدبه و کبکبه حال نداشته انجامش بده. گرافیکش واقعا بالاستو حتی بالاتر از Skyrim Special Edition به نظر می‌رسه. نکته اینجاست که Skyblivion کلا رایگان هم هست ولی باید Skyrim و Oblivion رو از قبل داشته باشین. برای این که بیشتر حساب کار دستتون بیاد که Skyblivion چقدر شاخه شما رو به دیدن این ویدیو ازشون دعوت می‌کنم:

ویدیوی معرفی بازی Elder Scrolls Skyblivion در یوتیوب

واقعا کارشون درسته. ضمن این که سازنده‌های Skyblivion به کسانی که می‌خوان به صورت داوطلبانه بهشون کمک کنند نیاز دارند و می‌تونید وارد سایتشون بشید و بهشون تو ساخت این پروژه کمک کنید. لینک سایت Skyblivion هم اینه:

لینک سایت رسمی بازی Skyblivion


Skywind

نسخه جدید Elder Scrolls ساخته هواداران به نام Skywind

یکی از دیگه از پروژه‌های بازسازی Elder Scrolls های قدیمی Skywind ئه که قراره بازی Morrowind رو تو محیط Skywind بازسازی کنه. Skywind هم یه پروژه‌ی بسیار بزرگه. گرافیک ویدیو شاید به اندازه‌ی Skyblivion پشم ریزون نباشه ولی قابل قبول و جوابه. مخصوصا این که Morrowind خیلی قدیمی شده و با 200 تا ماد هم نمی‌شه بهش شکل و ظاهر روالی داد.

نکته‌ی پشم‌ریزون ساخت Skywind بحث دوبله و صدا گذاریه. سازنده‌های بازی نشستن و از صفر شخصیت‌ها رو دوبله کردند. واقعا خیلی شاخه این کار. نینتندو برای خیلی از بازی‌های اصلیش دوبله نمی‌ذاره، اون وقت اینا تو یه بازی که قراره رایگان و مرامی منتشر بشه دارن از صفر دوبله می‌کنن.

به نظر میاد بازی Skywind نسبت به Skyblivion در مراحلی جلوتری از توسعه به سر می‌بره و ریلیز شدنش نزدیک تره. توی ویدیوهاشون گیم‌پلی، کوئست‌ها و رابط کاربری بازی به صورت جدی و روال وجود داره. کنترل بازی و رابط کاربری تا حدود زیادی مشابه خود اسکایریم ئه و از اسکایریم استفاده‌ی مستقیم کردن که برای ملت که به اسکایریم عادت کردن رواله. البته این مسئله در ارتباط با بازی Skyblivion هم صدق می‌کنه. برای این که حساب کار دستتون بیاد که سازنده‌های Skywind کجای کارن شما رو به این دیدن این ویدیو دعوت می‌کنم:

ویدیوی معرفی بازی Elder Scrolls Skywind در یوتیوب 

اسکای ویند سازان هم کارشون درسته واقعا. اگه ویدیو رو کامل دیده باشید، کلی درخواست برای کمک داوطلبانه از هوادارا با توانایی‌های مختلف می‌کنن. از انیماتور و برنامه‌نویس بگیرید تا دوبلور. مخصوصا به دوبلور Dark Elf های مونث خیلی نیاز دارن! یه جاش می‌گه حتی اگه تخصصی تو بازی سازی ندارید هم بیاید یه سری کار‌هایی هست که لازمه انجام شن و درخواست کمک دارن. اگه دوست دارید به این اسطوره‌ها کمک کنید می‌تونید به سایت رسمیشون به این آدرس برید:

لینک سایت رسمی بازی Skywind 

جمع بندی

هوادارا کارشون درسته. وقتی یه کاری به صورت دلی، مرامی و در راه رضای خدا صورت بگیره می‌تونه با بودجه‌ی کم یه شاهکار خلق کنه. اینو قبلا تو فیلم سینمایی Alzurs Legacy دیده بودیم که هوادارا چطور تونسته بودن با بودجه بسیار کم یک فیلم ویچری صدها برابر شاخ‌تر از ویچر نتفلیکس بسازن. تو بازسازی Elder Scrolls هم داستان همینه. یه عده اسطوره جمع شدن و می‌خوان بازی‌های مورد علاقه‌شون رو برای ملت بازسازی کنن. اونم بدون پول و به صورت رایگان. در حالی که شرکت‌های بزرگی مثل همین Bethesda و نینتندو و راکستار و کپکام برای همین ریمسترهای با تغییرات کوچیکی که می‌سازن خدا تومن پول دریافت می‌کنند. وقتی هم بحث بازسازی‌های Fan-Made می‌شه، کمکی به این هوادارا نمی‌کنن که هیچ، بعضا سنگ هم جلو پاشون می‌اندازن. چون دارن کاری رو رایگان و بی سر و صدا انجام می‌دن که خودشون با کلی پول و تو بوق و کرنا کردن انجام می‌دن.

من به شخصه به شدت منتظر اومدن بازی‌های Skywind و Skyblivion هستم. امیدوارم بتونن یه بازی شاخ و بدون باگ تحویلمون بدن و ما رو محظوظ کنن. مخصوصا حالا که نه خبر خاصی از Elder Scrolls 6 هست و نه خبری از ویچر 4. البته افسانه‌ی زلدا‌ی جدید در راهه و سال 2022 میاد ولی طرفدارهای بازی‌های اساطیری ماجراجویی، بازی‌های با تم دارک هم می‌خوان که چند سالی هست چیز شاخی تو این سبک منتشر نشده و بازسازی شاهکارهای قدیمی با تکنولوژی جدید می‌تونه بسیار جواب باشه.

روز‌تون پشم‌ریزون

حالا که لطف کردین پست رو تا آخر خوندین یه نظری هم برای ما ارسال کنید تا ما رو هم خوشحال کنید.

دانلود بازی اسکایریم The Elder Scrolls V Skyrim نسخه‌ی Special Edition برای PC
دانلود بازی اسکایریم The Elder Scrolls V Skyrim نسخه‌ی Special Edition برای PC

بازی اسکایریم پنجمین نسخه از سری بازی‌های Elder Scrolls ئه که در سال 2011 توسط شرکت معظم Bethesda برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل هفتمی در سبک اکشن-نقش آفرینی-جهان باز منتشر شد.  با توجه به موفقیت‌های فراوان بازی اسکایریم، Bethesda در سال 2016 تصمیم به ارائه‌ی نسخه‌ی تقویت شده برای این بازی گرفت و نسخه‌ی جدیدی از اسکایریم را به نام The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition منتشر کرد. این ن ...
مطالعه بیشتر

دانلود موسیقی متن بازی اسکایریم Elder Scrolls V: Skyrim ساخته‌ی Jeremy Soule
دانلود موسیقی متن بازی اسکایریم Elder Scrolls V: Skyrim ساخته‌ی Jeremy Soule

بدون شک بازی اسکایریم یکی از خاطره انگیزترین و پشم ریزون ترین موسیقی متن ها رو توی تاریخ بازی های رایانه ای داره. اولین تریلری که من از بازی دیدم فقط یه کتیبه رو نشون می داد که توش چهار تا اژدها داشتن حرکت می زدن و یه راوی با صدای کلفت داشت داستانی چیزی تعریف می کرد. در حالت عادی این تریلر هیچی از بازی رو نشون نمی داد و خیلی ستم بود ولی موسیقی متن خیلی خفنی که داشت همراه با اونا پخش می شد به تنهایی با ...
مطالعه بیشتر

دانلود مجموعه کتاب های Elder Scrolls نوشته‌ی Greg Keyes
دانلود مجموعه کتاب های Elder Scrolls نوشته‌ی Greg Keyes

در فاصله ی زمانی بین انتشار نسخه ی چهارم ( Oblivion ) و پنجم ( Skyrim ) از مجموعه بازی های Elder Scrolls ، شرکت Bethesda Softworks به عنوان خالق اثر تصمیم گرفت تا دو کتاب رمان رو برای این مجموعه بازی پرطرفدار منتشر کنه.  در همین راستا Greg Keyes به عنوان نویسنده ی این کتاب ها در نظر گرفته شد و او دو رمان با نام های The Infernal City در سال 2009 و Lord of Souls در سال 2011 را به عنوان کتاب های اخت ...
مطالعه بیشتر

اخبار جدید از بازی مورد انتظار Elder Scrolls 6 و احتمال انتشار آن در سال های 2024 یا 2025
اخبار جدید از بازی مورد انتظار Elder Scrolls 6 و احتمال انتشار آن در سال های 2024 یا 2025

بالاخره بعد از اون تریلر 30 ثانیه ای مزخرف که می تونست تریلر هر بازی دیگه ای هم باشه اخبار جدیدی از بازی Elder Scrolls 6 به بیرون درز کرد. ظاهرا که حضرات مدیر در  Bethesda تصمیم گرفتن بالاخره بی خیال دوشیدن صدباره ی اسکایریم بشن و به فکر ساخت نسخه ی جدید از این مجموعه بازی افتادن و به نظر میاد که پروسه ی ساخت و توسعه ی این بازی البته یواش یواش کلید خورده.  شرکت  Bethesda همیشه به ساخت ب ...
مطالعه بیشتر

سرباز کماندار؛ سری بازی جنگ‌های صلیبی و نام‌گذاری عجیب آن در ایران
سرباز کماندار؛ سری بازی جنگ‌های صلیبی و نام‌گذاری عجیب آن در ایران

سری بازی‌های Stronghold یکی از محبوب‌ترین بازی‌های استراتژی تاریخه که توسط استودیو Firefly توسعه داده شده و در سه دهه‌ی اخیر ما گیمر‌ها، مخصوصا گیمر‌های ایرانی رو بسیار محظوظ کرده که البته بخش زیادی از این محبوبیتش در ایران رو مدیون دوبله‌ی فارسی خاطره انگیز شرکت دارینوس ئه.  متاسفانه سیستم نام‌گذاری شرکت Firefly در باب سری بازی‌های قلعه نسبتا عجیب و سردرگم کننده است و عین بچه‌ی آدم 1،2،3،4 نمی‌گ ...
مطالعه بیشتر

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را وارد کنید.
"پنج منهای چهار"