نقد مختصر فصل دوم سریال ویچر

آیا فصل دوم سریال ویچر هم مثل فصل اول اون تباهه؟

فصل دوم سریال تباه ویچر

مقدمه

ما قبلا در اینجا راجع به فصل اول سریال ویچر کامل صحبت کردیم. فصل اول سریال‌ واقعا افتضاح بود و صدای همه‌ی هوادارارو درآورد. اگه دیدید یه نفر داره از فصل اول سریال ویچر تعریف می‌کنه، مطمئنا باشید که یا سریال رو ندیده یا هیچ چیزی از اون متوجه نشده. من بدون این که هیچ انتظاری از سریال داشته باشم نشستم و فصل دوم سریال رو نگاه کردم و نظر خودم رو با شما در میون میذارم. در این پست سعی کردم اسپویلی از داستان صورت نگیره. 

سازندگان سریال یه مقدار سعی کردن فصل دوم رو بهتر بسازن

یه سری تغییراتی توی فصل دوم سریال ایجاد شده که باعث شده سریال یه مقدار بهتر باشه.

تیم جلوه‌های ویژه‌ی سریال رو تغییر دادن

جلوه‌های ویژه‌ی سریال توی فصل دوم سریال خیلی از فصل اول بهتر شده و دیگه اون قد تو ذوق آدم نمی‌زنه. در ادامه یه چن تا عکس از چلوه‌های ویژه سریال قرار دادم تا حساب کار دستتون بیاد.

باسیلیسک

Centepede

اسکل- لشن

وایورن

زره‌ها و پوشش‌های سریال نسبت به فصل اول یه مقدار بهتر شده

به عنوان مثال زرهی که گرالت توی‌ این فصل به تن می‌کنه خیلی شیک‌تر شده. زره نیلفگارد هم که توی فصل اول سریال مثل نایلون سیاه بود تو این فصل خیلی بهتر شده و یه مقدار ابهت داره.

مناظر و لوکیشن‌های سریال خیلی بهتر از فصل اول شده

توی فصل دوم سریال از مناظر و لوکیشن‌های جدیدی استفاده شده. نیلفگارد، معبد ملیتله و کر مورهن نسبتا خوب طراحی شدن.

مدرسه‌ی گرگ - کر مورهن

شهر نیلفگارد

معبد ملیتله

روایت داستان خطی شده و الکی بیننده رو سردرگم نمی‌کنن

توی فصل اول سریال از روایت غیرخطی استفاده شده بود اصلا بازخورد خوبی نداشت. آخه کدوم آدم عاقلی توی یه سریال اساطیری از روایت غیرخطی استفاده می‌کنه؟ توی فصل دوم از شیوه‌ی روایت مثل بچه‌ی آدم استفاده شده. حداقل باعث شده جلو رفتن داستان یه حس رضایتی تو بیننده ایجاد کنه.

سعی کردن از بازی‌های ویچر اسکی برن

قبل از این که نتفلیکس تصمیم به ساخت سریال ویچر بگیره، شرکت فاخر CD Projekt Red یه نسخه کاملا بی نقص و کم‌نظیر از دنیای ویچر رو ارائه داده. توی فصل اول سریال سعی کرده بودن یه اثر کاملا مستقل بسازن، که اصلا هم نتونسته بودن از عهده‌اش بربیان. در فصل دوم سریال خیلی سعی شده که به بازی نزدیک باشه. مخصوصا کر مورهن و دربار نیلفگارد منو کاملا یاد بازی انداخت.

دیالوگ‌های فصل دوم

با توجه به تریلری که از فصل دوم دیدیم انتظار داشتیم الکی کلی راجع به سرنوشت و اینجور چیزا صحبت بشه. اما وقتی سریالو دیدیم خیلی این موضوع رو اعصاب نبود. در فصل اول سریال گرالت هر قسمت حداقل یه بار فاک می‌گفت. دیگه مسخره‌شو درآورده بودن. تو این فصل من هر چقدر که نگاه کردم فاک از زبان گرالت نشنیدم.

گرالت غیر از آرد از چن تا ساین دیگه هم استفاده می‌کنه

گرالت توی فصل دوم چندین بار از ساین‌های دیگه مثل: ایگنی، یردن، اکسی و کوئن هم استفاده می‌کنه، که خواب دیدنشون خالی از لطف نیست.

بازیگر وزمیر و دیکسترا خوب انتخاب و گریم شدن

وزمیر و دیکسترا هر جفتشون شخصیت‌های مهم و تاثیر گذاری هستن که در فصل دوم به سریال اضافه می‌شن. بازی خوب مخصوصا وزمیر باعث شده فصل دوم سریال بهتر از آب دربیاد. غیر از این دو نفر بازیگرای جدیدی که به سریال اضافه شدن نسبتا خوب عمل کردن.

یه مقدار سیاست به داستان اضافه شده

توی فصل دوم با نماهایی که از نیلفگارد نشون داده میشه. معلوم میشه که نیلفگاردی ها قوم مغول نیستند و اتفاقا از همه‌ی سرزمین‌های شمالی پیشرفته‌تر هستند. علاوه بر اون نماهایی که از ردینیا و دیکسترا نشون میده باعث میشه، رقابت‌هایی سیاسی بهتر نمایش داده بشه.

دربار نیلفگارد

عناصر فمینیسم و سیاه‌پوست تو سریال کمتر شده

نه اینکه حذف شده باشه. ولی خواب نسبت به فصل اول خیلی کم‌تر شده و دیگه خیلی رو اعصاب نیست. 

باز جای شکرش باقیه 

خدا رو شکر توی این فصل هم عناصر هم‌جنسگرایی رو به سریال اضافه نکردن. اتاق‌های تنگ و تاریک کرمورهن جون می‌داد برای همچین کارایی. حداقل از رنگین‌کمون و اینا در امان موندیم. 

افسوس فایده نداره.

درسته که فصل دوم سریال خیلی بهتر شده ولی باز هم با معیار‌های ویچر زمین تا آسمون فاصله داره. نمره‌ی 5 از 10 می‌تونه نمره‌ی منصفانه‌ای برای فصل دوم باشه. 

روز‌تون پشم‌ریزون

حالا که لطف کردین پست رو تا آخر خوندین یه نظری هم برای ما ارسال کنید تا ما رو هم خوشحال کنید.

کاری که باید قبل از دیدن سریال ویچر انجام بدیم
کاری که باید قبل از دیدن سریال ویچر انجام بدیم

سلام من توی بعضی از سایت‌ها مشاهده کردم که مردم راجع به سریال ویچر نظر می‌دادن و می گفتن که داستان خیلی گنگی داره و نمی‌شه فهمید. بعضی‌ها هم در جواب گفته بودند که اگه دوست دارین داستان سریال ویچر رو خیلی خوب متوجه بشید باید قبلش یا کتاب هارو یه مقدار بخونید یا اینکه باید از قبل یه مقدار بازی‌های ویچرو بازی کرده باشید. از نظر من هم اینا تقریبا درستن. اما یه کار خیلی مهم‌تر هست که همه فراموش می‌کنن قبل ...
مطالعه بیشتر

نقد سریال ویچر فصل اول
نقد سریال ویچر فصل اول

مقدمه و تو چه دانی که سریال ویچر چیست. زبان از بهر توصیف این سریال قاصر است. سریال ویچر همه چیز دارد و در عین حال هیچ چیز ندارد. تو یکسال در انتظار نشسته‌ای که با چشمانی گریان از شادی نام بازیگران و قسمت‌ها را سرچ کرده‌ای لرد کبیر آندژی ساپکوسفکی را دیده‌ای که می‌گوید سریال ویچر می‌تواند یک بازی تاج‌وتخت جدید باشد. هنری کویل می‌گوید که طرفدار بازی‌های ویچر است. تو خوشحالی که نتفلیکس هر هشت قسمت را در ...
مطالعه بیشتر

دانلود فیلم Alzur’s Legacy (2019) یک فیلم ویچر‌ی ساخته‌ی هواداران
دانلود فیلم Alzur’s Legacy (2019) یک فیلم ویچر‌ی ساخته‌ی هواداران

Alzur’s Legacy یا میراث آلژور، یک فیلم اساطیری و برپایه‌ی دنیای ویچر می‌باشد که در سال 2019 توسط هواداران ویچر ساخته شده و به صورت رایگان در یوتیوب انتشار یافته است. با وجود این که فیلم Alzur’s Legacy با بودجه‌ی کم و به صورت مرامی ساخته شده است، صدها برابر کیفیت بسیار بالاتری نسبت سریال ویچر نتفلیکس داشته و هواداران دنیای Witcher مخصوصا هواداران بازی‌های ویچر ساخته‌ی CD Projekt Red بسیار از آن راضی هس ...
مطالعه بیشتر

بررسی اجمالی فصل اول سریال ویچر
بررسی اجمالی فصل اول سریال ویچر

 با سلام خدمت دوستان عزیز در این مقاله قراره سریال ویچر که به تازگی منتشر شده رو مورد نقد و بررسی قرار بدیم. سعی کردم تا جایی که ممکنه هیچ اسپویلی از داستان نداشته باشیم. من هم مجموعه بازی‌های ویچر رو بازی کردم و هم دو مجموعه داستان ویچر رو خوندم. و با انتظارات زیادی سمت سریال رفتم. از قبل مشخص شده بود که قسمت اول در مورد داستان The Lesser Evil  ئه. و از نظر من جذاب ترین داستان مجموعه داستان ...
مطالعه بیشتر

انتظاراتی که از فصل دوم سریال ویچر داریم
انتظاراتی که از فصل دوم سریال ویچر داریم

فصل دوم سریال ویچر در حال تولیده ولی تا حالا غیر از چند تا عکس و لوکیشن فیلم برداری چیز خاصی ازش به بیرون درز نکرده؛ تریلری ازش بیرون نیومده و تاریخ پخشش هم مشخص نیست. به هر حال فصل اولش، خوب یا بد، تونست مخاطب‌های زیادی رو برای خودش جمع کنه و از سریال‌های پربیننده‌ی نتفلیکس باشه. از اون جایی که نتفلکیس جدای از سریال ویچر، یک سریال پیش درآمد به نام Blood Origin (ریشه‌ی خون) و یک انیمه هم قراره برای وی ...
مطالعه بیشتر

نقد و بررسی انیمه The Witcher: Nightmare of The Wolf
نقد و بررسی انیمه The Witcher: Nightmare of The Wolf

بدون اسپویل مقدمه انیمه ویچر کابوس گرگ توسط کمپانی Studio Mir به سفارش نتفلیکس ساخته شده. این استودیو از سال  2010 در کره جنوبی مشغول به کاره و خیلی کارنامه درخشانی نداره. تمامی انیمه‌هاش رو با همکاری شرکت های آمریکایی درست کرده و محبوب ترین اثرشون هم انیمه‌ی افسانه‌ی کورا The  L egend of  K o r ra است. انیمه ویچر اولین اثر مستقل این شرکته. این انیمه توسط Lauren Schmidt Hissrich تهیه شد ...
مطالعه بیشتر

دیدگاه‌ها

  1. در تاریخ

    سلام راستش من یه تازه کارم و چیز زیادی از نقد و فیلم دیدن نمیدونم اما از سریال ویچر خیلی خوشم اومده الان با توجه به چیزی که نوشتین احساس میکنم حرفاتون درسته ولی فصل 1 دیگه افتضاح نبود . در مورد زره نیلفگاردی ها کاملا باهاتون موافقم اما به نظر من نقد کردن اصلش به اینه که از کلمات درست و تخصصی استفاده بشه اگر جسارتی شد به لطف خودتون ببخشید ممنون

    8793
  2. در تاریخ

    تو فصل اول هی سعی داشتن نیلفگارد رو شبه به مسلمین نشون بدن یه مشت وحشی دیونه که یکتا گرا بودن همش از ایمان و.. حرف می زدن حتی قبل نبرد سادن وقتی جادوگرا پشت داشتن مشروب می زدن یکنفر بهشون میگه باید خوب ازش لذت ببرن چون اولین چیزیه که نیلفگارد نابود می کنه!

    8777
دیدگاه خود را وارد کنید.
"دو منهای یک"