گوئنت: جادوگر سرکش

معرفی بازی کارتی Gwent Rogue Mage

بازی کارتی ویچر Gwent Rogue Mage

همون طور که می‌دونید، Gwent بازی کارتی دنیای ویچر ئه که توی بازی ویچر سه معرفی شد و به علت محبوبیت زیادی که پیدا کرد تا حالا براش سه تا اسپین-آف گوئنت ساخته شده. بعد از Thronebreaker و بازی آنلاین Gwent، Rogue Mage جدیدترین کارت بازی گوئنتی CD Projekt ئه که به صورت تک-نفره برای PC و Android و IOS منتشر شد.

شباهت‌های بازی Rogue Mage با Gwent های قبلی

ظاهر بازی کاملا شبیه گوئنت‌ آنلاین ئه. بازیکن و رقیب هوش مصنوعیش یک deck از کارت‌ها رو در اختیار دارن که به صورت تصادفی تعدادیشون میاد تو دستشون. بعد بازیکن‌ها این کارت‌ها رو در دو ردیف باید بچینن. مجموع امتیازات همه‌ی کارت‌های هر بازیکن، امتیاز اون شخص رو مشخص می‌کنه و هر کسی که بیشترین امتیاز رو بیاره برنده است.

گوئنت توی خود ویچر سه بیشتر یه بازی جمع آوری Collectible بود ولی به مرور زمان توی بازی آنلاین گوئنت و Thronebreaker از حالت کارت بازی مبتنی به داشتن کارت‌های بهتر خارج شد و حالت یه بازی استراتژی نوبتی رو به خودش گرفت. 

بازی Gwent Rogue Mage هم از این قضیه مستثنی نیست. مشابه گوئنت آنلاین، هر کدوم از کارت‌ها علاوه بر امتیازی که دارن، هر کدوم یه قابلیت خاصی دارن. برای مثال ممکنه با Boost کردن  منجر به افزایش امتیاز یه کارت بشن و با damage زدن امتیاز یه کارت رو کم کنن. البته این ساده‌ترین مثال برای قابلیت‌های کارت‌هاست و اگه اهل گوئنت باشین می‌دونید که تاکتیک‌های بازی بسیار پیچیده می‌تونه بشه.

گیم پلی بازی کارتی ویچر Gwent Rogue Mage

Rogue Mage چه فرقی با گوئنت‌های قبلی کرده

مهم‌ترین تفاوتی که Rogue Mage با گوئنت‌های قبلی داره، حذف کردن مفهوم Round ئه. چه تو گوئنت ویچر 3، چه Thronebreaker و چه بازی آنلاین Gwent: The Witcher Card Game شما باید 2 راند از 3 راند بازی رو ببرین تا برنده کل بازی بشین ولی Rogue Mage Gwent هر مرحلهاش تنها یک راند داره. 

شما راند رو با 5 کارت شروع می‌کنین. 5 کارت دیگه هم به مرور به دستتون اضافه می‌شه، به این صورت که هر کارتی رو که بازی می‌کنین، یه کارت از deck تون به صورت تصادفی به دستتون اضافه می‌شه تا هر 5 تا کارت به دستتون اضافه شده باشه.

هر جند من به شخصه حالت بردن 2 راند از 3 راند رو به این حالت تک رانده که کارت وسط کار اضافه بشه ترجیح می‌دم. بخش زیادی از مغز بازی گوئنت زمان مناسب برای Pass دادن و خاتمه‌ی راند ئه که توی Gwent Rogue Mage کلا از بازی حذف شده.

در ارتباط با کارت‌ها هم بگم که بیشتر کارت‌های بازی، شبیه بازی آنلاین Gwent ئه ولی یه سری کارت‌ها و کلید واژه‌های جدید هم به بازی اضافه شده و تا حدودی بازی رو از گوئنت‌های قبلی متفاوت کرده.

داستان بازی Gwent Rogue Mage

ماجرای بازی Gwent Rogue Mage به صدها سال قبل از دوران گرالت برمی‌گرده و مشخصا گرالت تو بازی حضور نداره. به نظر میاد سازنده‌های بازی دارن ما رو به نبود گرالت عادت می‌دن.

شخصیت اصلی بازی Alzur of Maribor دانشمند و جادوگر مشهور دنیای ویچر ئه. Alzur کسیه که برای اولین بار معجون‌های ساخت ویچر‌ها رو برای مقابله با هیولاها می‌سازه و توی این بازی شما در تلاشید تا فرمول تبدیل آدم به ویچر رو پیدا کنید.

داستان بازی کارتی ویچر Gwent Rogue Mage

مهم‌ترین چیزی که گیمرها از یه بازی ساخت CD Projekt Red انتظار دارن یه داستان چالشی، غیرخطی و پشم‌ریزون ئه. بازی آفلاین گوئنتی قبلی‌شون یعنی Thronebreaker The Witcher Tales در زمینه داستان بسیار قوی عمل کرده بود با روایت مبارزات Queen Meve به حماسی‌ترین شکل ممکن، انتظارات رو به شدت بالا برده بود.

اما این جا تو Gwent Rogue Mage به اون صورت خبری از داستان نیست و شما باید صرفا یه سری مرحله رو توی یه نقشه چند راهی پشت سر بذارید تا یه عنصر برای ساخت معجون‌ها پیدا کنید. شما باید بارها این کار رو انجام بدید تا هر از چندی یه کات-سین پخش بشه و یه خورده داستان به جلو بره.

شاید انتظار داستان خفن داشتن از یه کارت بازی زیادی باشه ولی وقتی بازی کارتی قبلیشون شاهکاری مثل Thronebreaker بود، Gwent Rogue Mage نسبت به اون یک گام رو به عقب محسوب می‌شه.

مفهوم Run در بازی Gwent Rogue Mage

گیم پلی بازی Gwent Rogue Mage در Run ها خلاصه می‌شود؛ یک نقشه برای شما به نمایش درمیاد که چندین مسیر رو در برمی‌گیره. هر کدوم از این مسیرها مراحل و رویداد‌های متفاوتی رو شامل می‌شه. که این مراحل می‌تونن کارت‌های موجود در Deck شما رو تغییر بدن و شماره رو برای مراحل سخت‌تر بعدی آماده کنن.

نقشه بازی کارتی ویچر Gwent Rogue Mage

علاوه بر خود کارت‌ها، شما یه قدرت لیدر هم دارید که شارژ مشخصی رو داره. با این شارژ لیدر شما می‌تونید توی نبردهای گوئنتی کارت‌های جدید بسازید، Boost و Damage کنید و غیره. منتهی این میزان شارژ مختص یک مرحله نیست و تو کل Run حساب می‌شه. استفاده از قدرت لیدر تو مراحل از شارژش کم می‌کنه و Place of Power ها و رویدادهای موجود در Map هم می‌تونه شارژ رو زیاد و کم کنه. استفاده مناسب از قدرت لیدر و نگه داشتن اون برای دشمن‌های قوی‌تر چالشیه که توی Run ها وجود داره و بازی رو جذاب‌تر می‌کنه.

انتخاب های بازی کارتی ویچر Gwent Rogue Mage

موسیقی متن و طراحی هنری بازی Gwent Rogue Mage

از لحاظ ظاهر گرافیکی بازی مشابه گوئنت آنلاین ئه فقط یه سری مپ جدید اضافه شده. البته موسیقی متن بازی اکثرا جدیده و غیر از چند ترک که توی گوئنت آنلاین استفاده شده، Rogue Mage آهنگ‌های جدید و شاخی رو پخش می‌کنه.

درجه‌ی سختی نبردهای گوئنتی بازی

Gwent Rogue Mage انصافا بازی سختیه. من به عنوان کسی که سه ساله دارم گوئنت بازی می‌کنم اینو می‌گم. نبردها واقعا چالش برانگیزه. حریف‌ها از نقشه‌ها و تاکتیک‌های متنوعی برای مقابله با شما استفاده می‌کنن که ای بازی رو چالش برانگیزتر می‌کنه. واسه همین خیال نکنید چون بازی آفلاین و هوش مصنوعی ئه حتما از گوئنت آنلاین ساده‌تره. حریف با داشتن کارت‌های بهتر دست بالا رو داره و شما باید در ابتدا تاکتیکش رو تشخیص بدید و بعد با توجه به تاکتیکش کارت‌هاتون رو رو کنید.

بازی کارتی ویچر Gwent Rogue Mage

به غیر از خود نبردهای گوئنتی، انتخاب مسیر درست تو مپ، مدیریت کردن شارژ لیدر و انتخاب کارت‌های مناسب که به عنوان جایزه تو مسیر بهتون داده می‌شه، نقش مهمی تو بردن Run ها داره و این مسئله بازی رو جذاب می‌کنه.

در کل Gwent Rogue Mage قابل بازی کردن داره یا نه؟

Rogue Mage بازی بدی نیست. اگه قصد دارید یه کارت بازی Single-Player خوب برای موبایل داشته باشید، Rogue Mage می‌تونه انتخاب خوبی برای شما باشه، اما اگه دنبال یه کارت‌بازی تراز با یه داستان پشم‌ریزون برای بازی کردن روی PC تون هستید، برید سراغ Thronebreaker The Witcher Tales و بعد از اون اگه بازم کارت‌بازی دوست داشتین سراغ Rogue Mage برید.

یه ویدیو از گیم پلی بازی Gwent Rogue Mage این جا گذاشتم تا حساب کار دستتون بیاد:

لینک مشاهده گیم پلی بازی Gwent Rogue Mage

روز‌تون پشم‌ریزون

حالا که لطف کردین پست رو تا آخر خوندین یه نظری هم برای ما ارسال کنید تا ما رو هم خوشحال کنید.

معرفی بازی Gwent: The Witcher Card Game
معرفی بازی Gwent: The Witcher Card Game

بازی Gwent به عنوان یک مینی گیم در ویچر 3 اگر ویچر 3 را بازی کرده باشید، حتما نام Gwent به گوش شما خورده است. کارت بازی شاخ و جذابی که داخل خود ویچر 3 تعبیه شده که می‌تونید اون رو با اکثر کاراکترهای ویچر 3، بازی کنید. متاسفانه Gwent در بازی، Tutorial مناسبی نداره و در ابتدای کار زیاد جذبتون نمی‌کنه و همین باعث شده که خیلی ها کلا بی خیال Gwent بشن، ولی اگه چند دست بازی کنید، متوجه می‌شید که چقدر بازی ک ...
مطالعه بیشتر

دانلود بازی Thronebreaker: The Witcher Tales برای PC
دانلود بازی Thronebreaker: The Witcher Tales برای PC

بازی Thronebreaker: The Witcher Tales یک اسپین-آف مستقل از مجموعه بازی های دنیای ویچر ساخته‌ی CD Projekt Red است که در سال 2018 برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل هشتمی منتشر شد . پس از موفقیت‌های فراوان بازی آنلاین Gwent: The Witcher Card Game شرکت CD Projekt Red تصمیم گرفت تا یک بازی داستانی تک نفره‌ی درخور برای Gwent منتشر کند و نتیجه‌ی آن بازی پشم‌ریزون Thronebreaker شد. گیم پلی بازی Thronebreak ...
مطالعه بیشتر

دانلود فیلم Alzur’s Legacy (2019) یک فیلم ویچر‌ی ساخته‌ی هواداران
دانلود فیلم Alzur’s Legacy (2019) یک فیلم ویچر‌ی ساخته‌ی هواداران

Alzur’s Legacy یا میراث آلژور، یک فیلم اساطیری و برپایه‌ی دنیای ویچر می‌باشد که در سال 2019 توسط هواداران ویچر ساخته شده و به صورت رایگان در یوتیوب انتشار یافته است. با وجود این که فیلم Alzur’s Legacy با بودجه‌ی کم و به صورت مرامی ساخته شده است، صدها برابر کیفیت بسیار بالاتری نسبت سریال ویچر نتفلیکس داشته و هواداران دنیای Witcher مخصوصا هواداران بازی‌های ویچر ساخته‌ی CD Projekt Red بسیار از آن راضی هس ...
مطالعه بیشتر

دانلود موسیقی متن بازی Gwent: The Witcher Card Game
دانلود موسیقی متن بازی Gwent: The Witcher Card Game

به طور کلی سری بازی های ویچر در زمینه ی موسیقی متن خیلی قوی عمل می کنن. از ویچر 1 بگیرید تا دی ال سی های ویچر 3. حتی موسیقی متن کوتاهی که از سریال ویچر منتشر شده هم شاخ به نظر میاد. Gwent هم به عنوان یک بازی جانبی ویچر، موسیقی متن بسیار زیبایی داره و این سنت حسنه رو حفظ کرده. موسیقی متن بازی Gwent همانند بازی ویچر 3، توسط Marcin Przybyłowicz ، Mikolai Stroinski و P.T. Adamczyk ساخته شده. در ادامه و در ...
مطالعه بیشتر

آموزش بازی Gwent: آشنایی با تاکتیک Uprising
آموزش بازی Gwent: آشنایی با تاکتیک Uprising

در پست های قبلی مون قول داده بودیم که برخی از تاکتیک های مهم و کاربردی در بازی Gwent رو معرفی کنیم. در اولین پست آموزشی می خوایم شما رو با یکی از تاکتیک های جدید از Northern Realms به نام Uprising آشنا کنیم. این تاکتیک در آپدیت نسخه ی 6 بازی، اضافه شده و تونسته محبوبیت خوبی پیدا کنه ولی روش اجرا کردن و تاکتیک دومی که ما قراره معرفی کنیم چیز متفاوتی از شیوه ی مرسوم در حال بازی خواهد بود. برای پیاده ساز ...
مطالعه بیشتر

آموزش دک Tactic از بازی Gwent
آموزش دک Tactic از بازی Gwent

معرفی برخی اصطلاحات کارت های engine:  قدرت این کارت‌ها وابسته به مدت زمانیه که روی صفحه قرار دارند و هر چقدر که زودتر در صفحه قرار بگیرند کارایی بیشتری خواهند داشت. دک‌های Swarm:  دک هایی که معمولا بدون engine هستند و بر پایه‌ی افزایش تعداد کارت ها و بوست های دسته جمعی عمل می‌کنند. کارت‌های مصرفی: این دسته از کارت‌ها به صورت مستقیم کارتی به صفحه بازی اضافه نمی‌کنند. مقدمه اگه حوصله داستان ند ...
مطالعه بیشتر

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را وارد کنید.
"پنج به اضافه نه"