3 برادر بهترین سریال تاریخی تلویزیون

معرفی سریال سه امپراطوری یا سه برادر

سائو سائو در افسانه‌ی سه برادر

مقدمه

در دهه ی اخیر صداوسیما سریال‌های تاریخی زیادی رو پخش کرده که محبوبیت فراوانی رو بین مخاطبان هم داشتند. سریال‌هایی مثل جومونگ، مختار، یوسف پیامبر در سال‌های اخیر حداقل سالی دو بار در شبکه‌های   مختلف صداوسیما ( حتی بعضا به صورت همزمان از چند شبکه ) پخش می‌شدند، و با این وجود همیشه مخاطبان خودشون را داشتند. تقریبا هم دوره با این سریال‌ها یک سریال اهورایی دیگه از تلویزیون به نام افسانه‌ی سه برادر پخش شد، که تمام مرز‌های شاخ بودن رو جابه‌جا کرد. اما محبوبیت چندانی بین مخاطبین نداشت. دلایل مختلفی برای محبوب نشدن این سریال بین ایرانی‌ها وجود داره که در ادامه بهش اشاره می‌کنم.

چرا این سریال زیاد محبوب نشد.

اول از همه این که کیفیت مبارزات و فیلم‌برداری فیلم مخصوصا در قسمت‌های اول سریال واقعا پایینه و یه مقدار تو ذوق می‌زنه. در قسمت‌های جلوتر این مورد یه مقدار اصلاح میشه. 

دوم این که اسامی اشخاص و شهر‌های چینی یه مقدار برای مخاطب ایرانی ناملموسه. به همین دلیل شروع این سریال می‌تونه گیج کننده باشه، مخصوصا این که تقریبا هر کدوم از اشخاص سریال علاوه بر اسم خودش یه لقب هم داره. پس برای این که داستان رو متوجه بشین باید هم اسم و هم لقب شخصیت‌های فیلم رو بشناسین. 

سوم این که بر عکس یه سریالی مثل جومونگ که بیشتر اتفاقات سریال گل و بلبله و فقط اتفاقات خوب توی سریال میفته، این سریال تا حد زیادی مبتنی بر واقعیاته و به همین دلیل اتفاقاتی هم در سریال میفته که باعث ناراحتی مخاطب بشه. 

چهارم این که سریال شخصیت اصلی مشخصی نداره. به همین دلیل مخاطب باید یه مقدار زحمت بکشه و داخل ذهن خودش یه مقدار به داستان نظم بده.

باید به این موضوع اشاره کنم که این سریال در جهان مخاطب چندانی نداره که عمده‌ی علتش زبان چینیه. اما در ایران این موضوع متفاوته. تیم دوبله‌ی این سریال واقعا کاردرست بودن. من یه قسمت از این سریال رو به صورت زبان اصلی دیدم و واقعا خنده‌ام گرفته بود. شدیدا توصیه می‌کنم که حتما این سریال رو با دوبله‌ی صداوسیما تماشا کنید.

سون کوان لیو بی سائو سائو سه امپراطوری

داستان سریال

امپراطوری هان یکی از مقتدر‌ترین و ماندگارترین امپراطوری‌های تاریخ دنیاست که حدود دویست سال قبل از میلاد تاسیس شد و تا سال دویست میلادی بر چین حکومت کرد. اما پس از 400 سال حکومت مقتدرانه فساد در دولت و حکومت چین به قدری زیاد شد که منجر به شورش خان‌های محلی شد و کشور به سمت تجزیه شدن رفت. افسانه‌ی سه امپراطوری روایت‌گر وقایعی است که در زمان تجزیه‌ی امپراطوری هان رخ میده. اما در این بین 3 نفر با کنار زدن رقیب‌های خودشون قدرت رو در سه منطقه‌ی چین به دست خودشون می‌گیرن و سه امپراطوری وو، شو و وی رو تشکیل می‌دن.  بیشتر داستان افسانه‌ی سه امپراطوری حول رقابت این سه نفر برای تصاحب و یکپارچه کردن کشوره. 

نقشه‌ی تجزیه‌ی امپراطوری هان

نقشه‌ی فروپاشی امپراطوری هان و تشکیل 3 امپراطوری

امپراطوری هان واقعا کلفت بوده

امپراطوری هان یکی از مقتدر‌ترین امپراطوری‌های تاریخ چین و جهان بوده. مثلا به سریال جومونگ نگاه کنید که مردم کره برای خودشون توی رویا‌ها افسانه‌ای درست کردن که توش یه نفر از کره بلند میشه و بر علیه امپراطوری هان قیام می‌کنه. این نشون میده که مردم کره اون موقع چقدر از امپراطوری هان فشار می‌خوردن که چنین افسانه‌هایی رو ساختن. یا مثلا سپاه جاویدان کوروش کبیر که مسئول برقراری نظم بین ایالت‌های ایران داشته حدود ده هزار نفر بوده در حالی که در جریانات جنگ داخلی چین سپاه‌های ملیونی حرکت می‌کردن.

نیاز شدید به استراتژی‌های جنگی

همونطور که قبلا هم گفتم در جنگ‌های داخلی چین سپاه‌های بسیار بزرگی حرکت می‌کردند که کنترل و مدیریت اون اصلا کار ساده‌ای نبود. پس به همین دلیل بیشتر از هر جای دیگه‌ای تو دنیا برای جنگ نیاز به استراتژی‌های جنگی بوده. در همین عصر بود که نابغه‌های نظامی مثل کونگ مینگ و سائوسائو ظهور کردن که اسمشون در تاریخ جاودانه شده. 

سیما یی و ژوگه لیانگ

کونگ مین و سیما یی دو تن از عالمان دوران در استراتژی نبرد

روایات پهلوانی

افسانه‌ی سه برادر علاوه بر روایت وقایع تاریخی و استراتژی های جنگی روایات پهلوانی زیادی داره. شاید علتش این بوده اون موقع که این داستان‌ها به نگارش دراومده مردم علاقه‌ی زیادی به داستان‌های پهلوانی داشتند. این قضیه‌ در کتاب شاهنامه‌ی خودمون هم مشهوده. پس در افسانه‌ی سه برادر داستان‌هایی مشابه داستان رستم و زال دیده می‌شه. 

گوان یو و ژانگ فی از پهلوانان دوران

گوان یو و ژانگ فی از پهلوانان زمانه

افسوس فایده نداره

بعد از دیدن این سریال به قدری پشمای من ریخته که دارم افسوس می‌خورم که چرا اونو 10 سال پیش ندیدم. روایت داستان نظیر نداره. هر چقدر هم جلوتر میره شاخ و شاخ‌تر میشه. از اون سریالاس که آدم حتما باید یه بار تو زندگیش اونو ببینه. از روی این داستان اثرات دیگه‌ای هم ساخته شده که واقعا کیفیت این سریال رو ندارن. مثل فیلم سینمایی صخره سرخ که قشنگ داستان رو سمبل کرده و همچنین بازی سه امپراطوری که با توجه به عکساش زیاد شاخ به نظر نمی‌رسید. پس سراغ این سریال برید و مطمئن باشید خیلی شاخ‌تر از این کود‌های حیوانی که نتفلیکس و آمازون میدن بیرونه.

روز‌تون پشم‌ریزون

حالا که لطف کردین پست رو تا آخر خوندین یه نظری هم برای ما ارسال کنید تا ما رو هم خوشحال کنید.

مقایسه‌ی آثار توشیرو میفونه و تاتسویا ناکادای دو غول بازیگری سینمای ژاپن
مقایسه‌ی آثار توشیرو میفونه و تاتسویا ناکادای دو غول بازیگری سینمای ژاپن

مقدمه کشور ژاپن یکی از پیشتازان در زمینه‌ی سینماست. با حضور کارگردانان بزرگی همچون آکیرا کوراساوا، ماساکی کوبایاشی سینمای ژاپن مخصوصا بین دهه‌ی 50 تا 90 میلادی بسیار فعال و موفق بوده است. عامل دیگری که در موفقیت سینمای ژاپن در این سال‌ها موثر بوده است، حضور بازیگران بزرگی همچون توشیرو میفونه و تاتسویا ناکادای است که هر کدوم در حرفه‌ی خودشون بی‌نظیر هستند. اگر به 250 فیلم برتر IMDB نگاهی بیندازید،‌ می‌ ...
مطالعه بیشتر

دانلود کتاب سه امپراتوری به زبان انگلیسی
دانلود کتاب سه امپراتوری به زبان انگلیسی

ما قبلا در اینجا به شاخ بودن سریال سه امپراتوری اشاره کردیم. سه امپراتوری روایتگر وقایعی است که پس از سقوط سلسه‌ی هان در چین اتفاق می‌افتد. امپراتوری هان حدود 400 سال در قسمت شرقی چین امروزی حکومت کرد و یکی از مقتدرترین و ماندگارترین امپراتوری‌های تاریخ بوده است. اما پس از 400 سال فساد حکومت رو فرا می‌گیره و امپراطور چین هم اقتدار کافی رو نداشته تا کشور رو متحد نگه داره. به همین دلیل خان‌های محلی شورش ...
مطالعه بیشتر

دانلود کتاب‌های ایلیاد و ادیسه از هومر فارسی و انگلیسی به فرمت pdf
دانلود کتاب‌های ایلیاد و ادیسه از هومر فارسی و انگلیسی به فرمت pdf

ایلیاد و ادیسه از هومر ایلیاد و ادیسه‌ی هومر از قدیمی‌ترین کتاب‌های ادبی است که توسط هومر، شاعر و داستان‌سرای مشهور یونانی نوشته شده است. این مجموعه حدود هشت قرن پیش از میلاد مسیح سروده شده است و یکی از کهن‌ترین اشعار حماسی و اساطیری جهان به شمار می‌رود. خیلی از آثار بعدی ادبیات اروپا نیز از ایلیاد و ادیسه‌ی هومر الهام گرفتند. کتاب ایلیاد در مورد جنگی بزرگ است که تاریخ تروا و اسپارتا را رقم ‌می‌زند. ک ...
مطالعه بیشتر

دانلود کتاب شاهنامه‌ی فردوسی به فرمت pdf
دانلود کتاب شاهنامه‌ی فردوسی به فرمت pdf

بنام   خداوند   خورشيد   و   ماه،   كه   دل   را   بنامش   خرد   داد   راه آقا ما داشتیم توی پست‌های سایتمون چرخ می‌زدیم دیدیم که کلی مطلب راجع به کتاب‌ها و رمان‌های اساطیری گذاشتیم ولی اصل کاری رو یادمون رفته و چیزی از شاهنامه فردوسی نذاشتیم. این باعث شد تا دل پر از خون و دیده پر آب بشیم و تصمیم به جبران بگیریم. برای این منظور نخست   آفرين & ...
مطالعه بیشتر

دانلود مجموعه کتاب‌های نغمه‌ی یخ و آتش A Song Of Ice And Fire به فرمت pdf
دانلود مجموعه کتاب‌های نغمه‌ی یخ و آتش A Song Of Ice And Fire به فرمت pdf

دانلود مجموعه رمان‌های نغمه‌ی یخ و آتش A Song Of Ice And Fire به زبان اصلي مجموعه رمان‌های A Song Of Ice And Fire نوشته‌ی George R. R. Martin در مجموع شامل 7 کتاب است. 5 کتاب از این مجموعه تا الان منتشر شده است و باقی 2 کتاب در سال‌های آتی عرضه می‌گردد. اول کتاب از این مجموعه تحت عنوان‌ َ A Game Of Thrones در سال 1996 عرضه شد. ترتیب مطالعه جلد اول)   بازی تاج و تخت A Game of Thrones جلد دوم) رویا ...
مطالعه بیشتر

دانلود کتاب کمدی الهی اثر دانته آلیگیری
دانلود کتاب کمدی الهی اثر دانته آلیگیری

کمدی الهی یک سه گانه‌ی منظوم نوشته‌ی دانته آلیگیری است که یکی از مهم‌ترین آثار ادبی ایتالیا و جهان به شمار می‌رود. کمدی الهی که شامل سه بخش دوزخ، برزخ و بهشت می‌شود در مابین سال‌های 1308 تا 1321 میلادی نوشته شده و نقش مهمی در شکل‌گیری و حفظ زبان ایتالیائی داشته است. داستان کتاب کمدی الهی دانته کمدی الهی به صورت اول شخص روایتگر سفر خیالی دانته به سرای آخرت و سیر او در دوزخ، برزخ و بهشت است که در طی این ...
مطالعه بیشتر

دیدگاه‌ها

  1. در تاریخ

    با وجود علاقه ای که به سریال های شرقی دارم ولی سریالی به شدت کودکانه ناشیانه و احمقانه بود

    10890
  2. در تاریخ

    @علی . سلام نسخه‌ی بدون سانسور و کیفیت بالاش تو تورنت پیدا میشه. اما مطمئن باشین نسخه‌ی دوبله خیلی بهتره و آن چنان سانسوری هم نشده.یه مقدار سایت‌های ایرانی بگردین نسخه‌ی دوبلش هر چند با کیفیت پایین گیر میاد.

    10882
  3. در تاریخ

    واقعاً سریال قشنگیه، حتما توصیه میکنم

    10881
  4. در تاریخ

    سلام خسته نباشید نسخه بدون سانسور و زبان اصلیش رو از کجا میتونم دانلود کنم یا نسخه بدون سانسور با دوبله صدا و سیماش ممنون میشم راهنمایی کنید

    10880
  5. در تاریخ

    @رامتین. آره همونه. ژاپنی‌ها از روی این داستان یه نمایش عروسکی ساخته بودن. بهترین اثری که از روی داستان سه برادر ساخته شده همین سریاله که در سال 2010 منتشر شده.

    10839
  6. در تاریخ

    این همونه که عروسکیش هم زمان بچگی ما نشون می‌داد

    10838
دیدگاه خود را وارد کنید.
"هشت منهای چهار"