سری اول فیلم‌های سینمایی پیشنهادی پشم‌ریزون


سطح مورد نیاز برای مشاهده: Kids - Men - Legends - Ultra Legends

خوب این جا قراره یه سری فیلم های سینمایی شاخ برای تماشا به شما پیشنهاد بدیم. سعی می کنیم فیلم ها با وجود پشم ریزون بودن، خیلی خز نباشن و احتمال این که ندیده باشیدشون بیشتر باشه. اگر هم دیدید، انقدر شاخ باشن که بتونید دوباره ببینیدشون. توی هر سری فیلم‌های پیشنهادی، یک فیلم به عنوان پیشنهاد ویژه‌ی پشم ریزون معرفی می کنیم و بقیه رو هم از هر ژانر، یک فیلم معرفی می کنیم. اگه خدا بخواد یک فیلم ایرانی هم در انتها معرفی می کنیم. امیدوارم از دیدنشون لذت ببرید. موقع تماشا، حتما به رده ی سنی فیلم ها هم توجه کنید!

پیشنهاد ویژه‌ی پشم‌ریزون

In Bruges (2008)

پوستر فیلم In Bruges

من نمی تونم توضیح زیادی درباره‌ی فیلم In Bruges بدم چون واقعا کلمات از بیان میزان شاخ بودن این فیلم قاصر هستند. اگه لیست 250 فیلم برتر Imdb دست من بود، هر 250 تاشو به In Bruges اختصاص می دادم و بقیه فیلمارو از 251 شروع می کردم. فقط موقع دیدنش حواستون باشه، ممکنه به دلیل شاخی بیش از حد این فیلم نعره‌ها بزنید، جامه‌ها بدرید و سر به بیابان بذارید. از ما گفتن بود.

گنگستری:

 Carlito's Way (1993)

توی فیلم Cartlito's way ما بعد از صورت زخمی دوباره شاهد همکاری برایان دی پالما و آقا آل پاچینو در یک فیلم گنگستری شاخ هستیم. علاقه مندان به سینمای گنگستری به هیچ وجه نباید این فیلم شاخ رو از دست بدن. آل پاچینو هم در این فیلم مثل همیشه ترکونده و نقش یک گنگستر بی‌نهایت Cool و خفن رو بازی می کنه که می خواد از این حرفه خارج بشه.

کمدی رمانس:

The Apartment (1960)

اگه از من اسم یک فیلم رو بخوان بپرسن که باعث شد من معتاد دیدن فیلم سینمایی بشم، در جواب قطعا از فیلم سینمایی آپارتمان آقا بیلی وایلدر نام می برم. این فیلم همه چیش سر جاشه. یکی از تر و تمیزترین داستان‌ها و فیلمنامه ها رو داره. آقا جک لمون (رحمه الله علیه) و شرلی مک لین که خدا بهش طول عمر عطا کنه هم تو این فیلم زوج فوق العاده‌ای رو تشکیل دادن. خلاصه که از شاخی این فیلم هر چی بگیم کم گفتیم.

علمی تخیلی:

Back to the Future (1985)

بازگشت به آینده یکی از باحال‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخه که رابرت زمکیس تو جوونیاش ساخته. این فیلم همونطور که از اسمش پیداست در مورد سفر به زمانه ولی مثل خیلی از فیلم‌های جدیدتر الکی خودشو درگیر بحث‌های فلسفی نمی‌کنه و موجبات حال کردن بیشتر ما با فیلم رو فراهم می‌کنه. بازگشت به آینده قسمت دو و سه هم داره که اون‌ها هم جذابیت‌های خاص خودشون رو دارن.

جنگی:

Full Metal Jacket (1987)

می رسیم به شاهکار جنگی آقا کوبریک، غلاف تمام فلری. اسم این فیلم به قدری شاخ هست که من هیچ توضیح دیگه‌ای رو ضروری نمی‌دونم. بشینید ببینید و کف بر بشید و در جواب فرمانده هم یادتون نره که بگین:

Sir Yes Sir

وسترن:

 Hateful Eight (2016)

وسترن مدرن برادر تارنتینو یکی از خوش ساخت ترین فیلم‌های سال‌های اخیره. متاسفانه این فیلم به ابتدا به دلیل انتشار فیلمنامه و سپس انتشار غیرقانونی و زودهنگام خود فیلم ضررهای زیادی خورد و نتونست اون طور که شایسته بود بدرخشه ولی شما به این چیزها توجه نکنید. هشت نفرت انگیز از اون فیلماست که می‌تونه شما رو روی صندلی میخکوب کنه. شاید حتی بهترین کار تارنتینو باشه. ببینید و حالشو ببرید.

فانتزی:

 La Dolce Vita (1960)

می رسیم به زندگی شیرین، یکی از کلفت‌ترین فیلم‌های تاریخ ایتالیا ساخته‌ی آقا فدریکو فلینی. فیلم‌های آقا فلینی مثل اشعار سعدی می‌مونه. سهل و ممتنعه. شاید یه مقدار فیلم سنگین باشه ولی در عین حال جذاب هم هست و احتمالا از دیدنش لذت کافی و وافی رو می‌برید. آقا مارچلو ماسترویانی هم مثل همیشه تو این فیلم ترکونده. شما ژست عکس رو نگاه کنین تو رو خدا. نور به قبرش بباره.

اکشن:

Midnight Run (1988)

از اون جایی که فیلم‌های اکشن جدید رو ملت همه دیدن گفتم برای این ژانر از سینمای جذاب دهه‌ی هشتاد فیلم فرار نیمه شب رو پیشنهاد بدم. آقا رابرت ده نیرو، مرد همه فن حریف سینما حتی توی فیلم‌های اکشن هم کارش درسته و به تنهایی باعث شاخ شدن فیلم‌ها می‌شه. البته فیلم هم به خودی خود شاخ هست. اگه دوبله‌ی این فیلم رو هم پیدا کردین که چه بهتر. صدای خدا بیامرز چنگیز جلیلوند خیلی خوب روی ده نیرو نشسته.

نوآر:

The Big Sleep (1946)

امروزه کمتر کسی فیلم نوآر می‌سازه. شاید یکی از دلایلش این باشه که اینقدر توی دهه‌ی 40 فیلم‌های نوآر شاخ ساخته شدن دیگه ایده‌ی جدیدی برای ملت نمونده. یکی از شاخ ترین فیلم‌های نوآر تاریخ خواب بزرگه که آقا هاوارد هاکس اونو ساخته. مثل همیشه همفری بوگارت بزرگ هم در کنار همسرش لورن باکال تو این فیلم نقش آفرینی کرده. دیدن Big Sleep هم بدون شک از واجباته و نباید کسی از دستش بده.

ایرانی:

زندگی و دیگر هیچ (1992)

در نهایت می‌رسیم به زندگی و دیگر هیچ حاج عباس کیارستمی. این فیلم دومین فیلم از سه گانه‌ی کوکره ولی خوب خیلی از لحاظ داستانی به فیلم قبلی سه گانه یعنی خانه‌ی دوست کجاست مربوط نیست و می‌شه بدون دیدنش از زندگی و دیگر هیچ لذت برد. توی این روزهای سخت دیدن این فیلم می‌تونه به حال روحی ملت کمک کنه. واقعا هم شاخه. از دست ندیدش.


دیدگاه خود را وارد کنید.
"سه منهای دو"