معرفی Draft جایگزین Arena در بازی Gwent

در آپدیت 7.4 بازی Gwent، مود جدیدی به نام Draft البته به صورت آزمایشی، جایگزین مود آرنا شد. اگر به خاطر داشته باشید در مود Arena چیدن Deck به این صورت بود که 25 مرتبه، سه کارت تقریبا هم رده، به صورت تصادفی برای شما ظاهر می شد و شما می بایست یکی از این کارت هارو انتخاب می کردید و Deck تون رو تکمیل می کردین. انتخاب 3 کارت از بین حدود 1200 کارت معمولا جلوی اجرای تاکتیک های پیچیده رو می گرفت و معمولا باید سعی می کردیم تا کارت هایی رو انتخاب کنیم که به تنهایی قدرتمند اند و به کارت های دیگه وابسته نیستند. این مسئله باعث می شد تا توی Arena شانس بازیکن بسیار بیشتر از توانایی ها و خلاقیتش در بردن بازی ها تاثیر داشته داشته و خیلی به درد آدم های بدشانسی مثل خود من نمی خورد.

همچنین یک سری کارت ها مثل John Natalis بودند که با این که provision cost بالایی دارن، ولی چون وابستگی بسیاری به وجود کارت های دیگه داشتند، عملا بی ارزش می شدند. البته درسته Arena در اصل معامله ای با Master Mirror بود و قراردادهایی که ایشون می بندن، معمولا ختم به خیر نمی شن ولی نه دیگه در این حد که یه کارت با هشت Provision Cost فقط دو امتیاز برای ما داشته باشه.

البته Arena جذابیت های خاص خودش رو هم داشت. مثلا توی Arena دیگه سقفی برای Provision Cost کلی Deck ها وجود نداشت یا برای مثال برخلاف مود های اصلی بازی می تونستیم از یک کارت Gold بیش از یک عدد و از کارت های برنز بیش از دو عدد داشته باشیم که این خودش می تونست منجر به اجرای تاکتیک های جدیدی بشه و سازندگان بازی Gwent نمی خواستن همچین چیزی رو از دست بدن.

موارد فوق باعث شد تا Arena تبدیل به Draft بشه. حالا این Draft چی هست اصلا؟ در مود Draft در ابتدا و هنگام چیدن Deck به شما 3 قدرت Leader به صورت تصادفی نشون می ده و شما یکیش رو با توجه به تاکتیکی که حدس می زنید قراره بازی کنید، انتخاب می کنید. بعد 3 تا کارت از 3 Faction مختلف به شما نشون می ده و یک کارت هم از بین اون ها انتخاب می کنین. تا این جاش مثل همون Arena است ولی از این به بعد تفاوت هاش شروع می شه. به منظور ساختن Deck، بازی برای شما 8 مرتبه 3 بسته ی 3 تایی از کارت ها رو به نمایش می گذاره. این بسته ها که یک اسم با مسما هم معمولا دارن، دارای کارت هایی هستند که خصوصیات مشابهی دارند یا این که متمم یک دیگر هستند. خصوصیاتی که تا حدودی سعی می شه تا با قدرت Leader و اون تک کارت انتخابی نزدیک باشند. توی این تصویر یک نمونه از این این انتخاب ها به نمایش درومده:

تو بسته ی پیشنهادی سمت چپ، کارت های Syndicate هستند که با سکه کار می کنن و به نحوی سکه های شما رو مصرف می کنن. بسته ی پیشنهادی وسطی بر مبنای Assimilate کردنه. به این صورت که دو تا کارت پایینی خاصیت Assimilate دارن و کارت بالایی با ساختن یه کارت جدید Assimilate اون هارو فعال می کنه و اون هارو Boost می کنه. بسته ی سمت چپی بر مبنای دفاع از کارت های خودیه و توشون یک Defender، یک Boost کننده ی کارت های روی زمین و یک Boost کننده ی دورف های توی دست وجود داره.

به هر حال شما کارت های خودتون رو انتخاب می کنین و تاکتیک هاتون رو می چینید و در نهایت از بین سه کارت Stratagem موجود هم یکیشونو انتخاب می کنید و Deck تون تکمیل می شه.

پس از ساخت Deck، حالا می تونید وارد بازی بشید. در حال حاضر و تو نسخه ی آزمایشی Draft شما برای تکمیل Draft باید 7 مسابقه با حریف هایی که به صورت تصادفی انتخاب می شن، انجام بدین و اون هارو ببرین. اگه ببازین که Draft تون تموم می شه و باید از اول شروع کنید ولی اگه بتونید 7 تا بازیتونو ببرین، برنده ی Draft می شین و در ازای این پیروزی حتی یک موز هم دریافت نمی کنین!!! البته این مسئله، احتمالا به خاطر آزمایشی بودن Draft ئه و در آینده و وقتی تونستن باگ ها و نقطه ضعف هاشو دربیارن و به محض انتشار نسخه ی رسمی، جوایز خوبی هم برای بردن Draft در نظر گرفته می شه و دیگه از این 7 دست بردن خشک و خالی در میاد.

یک نکته رو هم دوست دارم در نهایت بهش اشاره کنم؛ یکی از مهم ترین کارهایی که توی اکثر کارت بازی های موجود مثل Gwent می شه انجام داد، حدس زدن کارت های موجود در دست حریفه. این مسئله نیازمند وقت گذاشتن زیاد برای بازیه و می تونه یکی از مهم ترین تفاوت های بازیکن های حرفه ای و تازه کار باشه. در حالت Arena به هیچ وجه نمی شد دست حریف رو حدس زد ولی توی مود Draft با توجه به این که کارت ها از بسته های سه تایی انتخاب می شن، می شه وجود یک کارت رو در دست حریف رو در صورت اومدن کارتی مشابه با اون حدس زد و این می تونه Draft رو نسبت به Arena جذاب تر بکنه.


به هر حال توی این ویدیو می تونید یک نمونه چیدن Deck و یک دست بازی کردن توی Draft بازی Gwent رو مشاهده کنید. سعی کردیم تا روی کارت ها مدتی نشانگر موس رو نگه داریم تا قابلیت های کارت ها به نمایش بیاد و این ویدیو حالت آموزشی هم داشته باشه. ما در این جا سعی کردیم تا از تاکتیک Dwarf ها و Boost کردن Hand مون بهره بجوییم.


لینک مشاهده ویدیو در آپارات

در نهایت امیدوارم از این پست خوشتون اومده باشه و بهترین دست ها تو بازی Gwent براتون بیاد.

من شاید خیلی حواس‌پرت باشم، اما من رو هر تبلیغی که کلیک نمی‌کنم

تو این همه راه اومدی، حالا میگی کلیک نمی‌کنی؟!!!

'

من کلیک می‌کنم

روز‌تون پشم‌ریزون

حالا که لطف کردین پست رو تا آخر خوندین یه نظری هم برای ما ارسال کنید تا ما رو هم خوشحال کنید.

معرفی بسته ی کارتی Way of the Witcher برای بازی Gwent
معرفی بسته ی کارتی Way of the Witcher برای بازی Gwent

خوب به سلامتی دوستان ما تو CD Projekt Red علی رقم این که سخت مشغول تکمیل بازی Cyberpunk 2077 بودن ولی زحمت کشیدن و یک بسته‌ی کارتی جدید به نام Way of The Witcher با 70 کارت رو به بازی Gwent اضافه کردن. در زمینه‌ی بازی‌های آنلاین همیشه این بحث وجود داره آیا توی آپدیت‌های جدید، بازی با شرایط فعلیش باید بهبود پیدا کنه یا چیزای جدید به بازی اضافه بشه. برای مثال تو همین Gwent بازی نسبت به Faction ها، تاکتی ...
مطالعه بیشتر

آموزش بازی Gwent: آشنایی با تاکتیک Uprising
آموزش بازی Gwent: آشنایی با تاکتیک Uprising

در پست های قبلی مون قول داده بودیم که برخی از تاکتیک های مهم و کاربردی در بازی Gwent رو معرفی کنیم. در اولین پست آموزشی می خوایم شما رو با یکی از تاکتیک های جدید از Northern Realms به نام Uprising آشنا کنیم. این تاکتیک در آپدیت نسخه ی 6 بازی، اضافه شده و تونسته محبوبیت خوبی پیدا کنه ولی روش اجرا کردن و تاکتیک دومی که ما قراره معرفی کنیم چیز متفاوتی از شیوه ی مرسوم در حال بازی خواهد بود. برای پیاده ساز ...
مطالعه بیشتر

آموزش دک Tactic از بازی Gwent
آموزش دک Tactic از بازی Gwent

معرفی برخی اصطلاحات کارت های engine:  قدرت این کارت‌ها وابسته به مدت زمانیه که روی صفحه قرار دارند و هر چقدر که زودتر در صفحه قرار بگیرند کارایی بیشتری خواهند داشت. دک‌های Swarm:  دک هایی که معمولا بدون engine هستند و بر پایه‌ی افزایش تعداد کارت ها و بوست های دسته جمعی عمل می‌کنند. کارت‌های مصرفی: این دسته از کارت‌ها به صورت مستقیم کارتی به صفحه بازی اضافه نمی‌کنند. مقدمه اگه حوصله داستان ند ...
مطالعه بیشتر

دانلود موسیقی متن بازی Gwent: The Witcher Card Game
دانلود موسیقی متن بازی Gwent: The Witcher Card Game

به طور کلی سری بازی های ویچر در زمینه ی موسیقی متن خیلی قوی عمل می کنن. از ویچر 1 بگیرید تا دی ال سی های ویچر 3. حتی موسیقی متن کوتاهی که از سریال ویچر منتشر شده هم شاخ به نظر میاد. Gwent هم به عنوان یک بازی جانبی ویچر، موسیقی متن بسیار زیبایی داره و این سنت حسنه رو حفظ کرده. موسیقی متن بازی Gwent همانند بازی ویچر 3، توسط Marcin Przybyłowicz ، Mikolai Stroinski و P.T. Adamczyk ساخته شده. در ادامه و در ...
مطالعه بیشتر

معرفی بازی Gwent: The Witcher Card Game
معرفی بازی Gwent: The Witcher Card Game

بازی Gwent به عنوان یک مینی گیم در ویچر 3 اگر ویچر 3 را بازی کرده باشید، حتما نام Gwent به گوش شما خورده است. کارت بازی شاخ و جذابی که داخل خود ویچر 3 تعبیه شده که می‌تونید اون رو با اکثر کاراکترهای ویچر 3، بازی کنید. متاسفانه Gwent در بازی، Tutorial مناسبی نداره و در ابتدای کار زیاد جذبتون نمی‌کنه و همین باعث شده که خیلی ها کلا بی خیال Gwent بشن، ولی اگه چند دست بازی کنید، متوجه می‌شید که چقدر بازی ک ...
مطالعه بیشتر

سرقت سورس کد بازی‌های ویچر 3، سایبرپانک 2077 و Gwent طی حملات سایبری به CD Projekt Red
سرقت سورس کد بازی‌های ویچر 3، سایبرپانک 2077 و Gwent طی حملات سایبری به CD Projekt Red

چی شد کد ویچر و سایبرپانک دزدیده شد؟ در یکی دو روز اخیر از طریق حساب توییتر شرکت CD Projekt Red با خبر شدیم که گروهی از هکر‌ها توانسته‌اند با حمله‌ی سایبری به سرورهای این شرکت و بدست آوردن دسترسی به کامپیوتر‌های داخلی این شرکت، Source Code یا به فارسی کد منبع بازی‌های Cyberpunk 2077 ، Gwent و The Witcher 3: Wild Hunt اونم نه تنها ویچر 3 ای که تو بازار موجوده، بلکه نسخه‌ی بهینه یافته‌اش که برای PS5 و X ...
مطالعه بیشتر

دیدگاه‌ها

  1. در تاریخ

    @jaj ارادتمندیم. اتفاقا در حال تهیه یه پست کامل راجع به گوئنت و کلید واژه هاش هم هستیم. پیگیر مطالب سایت ما باشید.

    1647
  2. در تاریخ

    درود بر شما ، یه مطلب بزنید و اصطلاحات و ویژگی های کارت ها ( مثل veil - ADRENALINE - .... ) را توضیح بدید ، ممنون

    1646
دیدگاه خود را وارد کنید.
"نه به علاوه هشت"