آموزش بازی کارتی آنلاین Gwent

معرفی بازی Gwent: The Witcher Card Game

بازی Gwent به عنوان یک مینی گیم در ویچر 3

اگر ویچر 3 را بازی کرده باشید، حتما نام Gwent به گوش شما خورده است. کارت بازی شاخ و جذابی که داخل خود ویچر 3 تعبیه شده که می‌تونید اون رو با اکثر کاراکترهای ویچر 3، بازی کنید. متاسفانه Gwent در بازی، Tutorial مناسبی نداره و در ابتدای کار زیاد جذبتون نمی‌کنه و همین باعث شده که خیلی ها کلا بی خیال Gwent بشن، ولی اگه چند دست بازی کنید، متوجه می‌شید که چقدر بازی کلفت و معتاد کننده ایه. به طوری که بعد یه مدت بازی Witcher 3 به اون عظمت، تبدیل به یه کارت بازی ای می‌شه که وسطش یه کم اسب سواری و شمیرزنی هم داره. 

Witcher 3 Gwent

 تصویری از محیط بازی Gwent در بازی ویچر 3

انتشار Gwent به عنوان یک بازی کارتی آنلاین مستقل

بعد از موفقیت ها و محبوب شدن فراوان مینی گیم Gwent در بازی ویچر، شرکت فخیمه‌ی CD Projekt Red تصمیم گرفت که این بازی رو به صورت آنلاین هم منتشر کنه تا هم یه حالی به ملت بده و هم این که از یه ایده دو بار پول به جیب بزنه. در همین راستا این بازی در سال 2017 برای پلتفرم‌های PC، XBOX ONE و PS4 به صورت رایگان منتشر شد. منتهی برای اینکه بازی برای یک محیط آنلاین مناسب باشه مجبور به انجام تغییرات زیادی توی بازی شد و این تغییرات باعث شد تا Gwent دیگه یک کارت بازی خالی نباشه و خواص یک بازی استراتژی نوبتی رو به خود بگیره. متاسفانه خود بازی آنلاین Gwent هم مثل نسخه ی آفلاینش در ویچر 3 آموزش و Tutorial خیلی خوبی نداره و بازیکن ها باید به صورت خودجوش بازی رو یاد بگیرن.

آموزش بازی Gwent

و اما توضیح خود بازی؛ به طور کلی در بازی Gwent دو بازیکن وجود دارن که هر کدوم تعداد محدودی کارت با امتیاز ها و قابلیت های متفاوتی در اختیار دارن. هر بازیکن دو ردیف جهت قراردادن کارت های خود در اختیار داره. بازیکن ها به صورت نوبتی با قرار دادن کارت های خود در این ردیف ها، امتیازی مطابق خصوصیات کارت خود دریافت می کنن و در پایان round اون بازیکنی برنده‌ی آن round ئه که امتیاز بیشتری در آن به دست آورده باشه. بازیکنا در صورت بردن 2 round از 3 round بازی، برنده‌ی اون بازی می‌شن.

Gwent A Witcher Card Game

 تصویری از محیط بازی Gwent: The Witcher Card Game

بازیکن ها می تونن کارت های خود را از یکی از چندین سری کارت موجود در بازی که به اونا Deck گفته می شود، انتخاب کنند. هر کدام از این deck های کارت هایی با قابلیت های متفاوت داره که این تفاوت ها منجر به پیاده سازی تاکتیک ها و روش های بازی مختلفی می شه. در حال حاضر بازی Gwent، شش deck متفاوت داره. به علاوه هر کدام از این deck ها از یک قابلیت leader برخوردارند که می تواند جدای از کارت های بازی، در دست های مختلف بازی، تغییراتی را ایجاد کنن. همچنین یه سری کارت neutral هم وجود دارند که فارغ از deck انتخابی، می توانند در هر deck انتخاب شن.

هر کدام از کارت های بازی از قابلیت ها و ویژگی های متفاوتی برخوردارند. برای مثال یک کارت ممکنه توانایی افزایش امتیاز ( boost ) کارت دیگری را در اختیار داشته باشه و یا این که یک کارت می تونه توانایی آسیب زدن و کاهش امتیاز ( damage ) کارتی از کارت های دشمن را داشته باشه. ( البته کلی قابلیت دیگه هم وجود دارد که اون ها در آینده معرفی خواهیم کرد. ) در نهایت به هر کدام از کارت های بازی، دو عدد اختصاص داده می شه. عدد اول امتیاز کارته که در هنگام محاسبه ی امتیازات آخر round، برنده و بازنده‌ی اون round را تعیین می کنه و عدد دوم ارزش واقعی اون کارت یا همون ( provision cost ) اونه. برای مثال کارتی که خودش 4 امتیاز داره و قابلیت زدن 4 امتیاز damage در هنگام قرارداده شدن در بازی را داره می تونه 8 امتیاز provision cost داشته باشه. علاوه بر کارت های معمولی که بهشون unit گفته می شه دو دسته کارت به نام های Special و Artifact نیز وجود داره. این کارت ها به خودی خود امتیازی ندارند ولی روی کارت های امتیاز دار ( unit ) تاثیر می ذارن و اونا رو تقویت یا تضعیف می کنن.

پس از انتخاب deck و انتخاب leader اون، هر بازیکن باید حداقل 25 کارت از میان کارت های موجود آن deck انتخاب کنه. جهت برقراری نسبی عدالت و fairness در بازی، مجموع provision cost های کارت های انتخابی، باید از مقدار مشخصی کمتر باشه.

Gwent Deck

 محیط چیدن Deck در بازی Gwent

در انتها و پس از چیدن کارت های deck، بازیکن ها می تونن وارد بازی با رقبایی در rank خودشان بشن و در صورت بردن بازی می تونن rank خودشون رو بالاتر ببرند و با رقیب های قوی تری رو به رو بشن و خودشون رو به چالش بکشند. در این ویدیو یک نمونه بازی Gwent را مشاهده می کنید:


لینک مشاهده ویدیو در آپارات

نحوه‌ی نصب Gwent

برای دانلود بازی Gwent باید نرم افزار Gog رو دانلود کنیم که یه چیزی تو مایه ها همون استیم خودمونه. فایل downloader اون رو می تونید از سایت رسمیش با هیتلر شکن و یا از اینجا بدون هیتلر شکن دانلود کنید. بعد از دانلود اون، فایل رو باز می کنیم و خودش برامون Gog رو دانلود می کنه، بعد باید توی Gog ثبت نام کنید و توی لیست بازی هاش Gwent رو پیدا کنید و اونو دانلود کنید. شاید یه مقدار حجم بالای بازی توی ذوقتون بزنه ولی باور کنید ارزشش رو داره. مورد داشتیم طرف ویچر 3 رو به خاطر Gwent بی خیال شده و شبا تا 5 صبح داره Gwent می زنه. اخیرا هم که نسخه ی IOS بازی هم برای بچه پول دارها منتشر شده، هرچند ما فقرا باید با همون PC های خسته‌ی خودمون Gwent بزنیم.

( بروز رسانی: به سلامتی بازی کارتی Gwent: The Witcher Card Game برای پلتفرم اندروید هم منتشر شده و شما می تونید Gwent رو به سادگی و بدون نیاز به vpn از خود Google Play در این لینک دانلود کنید. به علاوه Gwent در پلتفرم استیم هم اومده و شما می تونید از این لینک بازی رو در پلتفرم استیم هم اجرا کنید؛ هر چند من به شخصه از اون جایی که Gog متعلق به خود CD Projekt ئه، بازی کردن Gwent رو در Gog نسبت به Steam ترجیح می‌دم )


در انتها امیدوارم که از این مقاله خوشتون اومده باشه و مقالات دیگه ی ما که در رابطه با معرفی تاکتیک های بازی Gwent ئه رو هم دنبال کنید. Gwent بزنید تا رستگار شوید. 

من شاید خیلی حواس‌پرت باشم، اما من رو هر تبلیغی که کلیک نمی‌کنم

تو این همه راه اومدی، حالا میگی کلیک نمی‌کنی؟!!!

'

من کلیک می‌کنم

روز‌تون پشم‌ریزون

حالا که لطف کردین پست رو تا آخر خوندین یه نظری هم برای ما ارسال کنید تا ما رو هم خوشحال کنید.

دانلود موسیقی متن بازی Gwent: The Witcher Card Game
دانلود موسیقی متن بازی Gwent: The Witcher Card Game

به طور کلی سری بازی های ویچر در زمینه ی موسیقی متن خیلی قوی عمل می کنن. از ویچر 1 بگیرید تا دی ال سی های ویچر 3. حتی موسیقی متن کوتاهی که از سریال ویچر منتشر شده هم شاخ به نظر میاد. Gwent هم به عنوان یک بازی جانبی ویچر، موسیقی متن بسیار زیبایی داره و این سنت حسنه رو حفظ کرده. موسیقی متن بازی Gwent همانند بازی ویچر 3، توسط Marcin Przybyłowicz ، Mikolai Stroinski و P.T. Adamczyk ساخته شده. در ادامه و در ...
مطالعه بیشتر

آموزش بازی Gwent: آشنایی با تاکتیک Uprising
آموزش بازی Gwent: آشنایی با تاکتیک Uprising

در پست های قبلی مون قول داده بودیم که برخی از تاکتیک های مهم و کاربردی در بازی Gwent رو معرفی کنیم. در اولین پست آموزشی می خوایم شما رو با یکی از تاکتیک های جدید از Northern Realms به نام Uprising آشنا کنیم. این تاکتیک در آپدیت نسخه ی 6 بازی، اضافه شده و تونسته محبوبیت خوبی پیدا کنه ولی روش اجرا کردن و تاکتیک دومی که ما قراره معرفی کنیم چیز متفاوتی از شیوه ی مرسوم در حال بازی خواهد بود. برای پیاده ساز ...
مطالعه بیشتر

دانلود بازی Thronebreaker: The Witcher Tales برای PC
دانلود بازی Thronebreaker: The Witcher Tales برای PC

بازی Thronebreaker: The Witcher Tales یک اسپین-آف مستقل از مجموعه بازی های دنیای ویچر ساخته‌ی CD Projekt Red است که در سال 2018 برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل هشتمی منتشر شد . پس از موفقیت‌های فراوان بازی آنلاین Gwent: The Witcher Card Game شرکت CD Projekt Red تصمیم گرفت تا یک بازی داستانی تک نفره‌ی درخور برای Gwent منتشر کند و نتیجه‌ی آن بازی پشم‌ریزون Thronebreaker شد. گیم پلی بازی Thronebreak ...
مطالعه بیشتر

معرفی Draft جایگزین Arena در بازی Gwent
معرفی Draft جایگزین Arena در بازی Gwent

در آپدیت 7.4 بازی Gwent ، مود جدیدی به نام Draft البته به صورت آزمایشی، جایگزین مود آرنا شد. اگر به خاطر داشته باشید در مود Arena چیدن Deck به این صورت بود که 25 مرتبه، سه کارت تقریبا هم رده، به صورت تصادفی برای شما ظاهر می شد و شما می بایست یکی از این کارت هارو انتخاب می کردید و Deck تون رو تکمیل می کردین. انتخاب 3 کارت از بین حدود 1200 کارت معمولا جلوی اجرای تاکتیک های پیچیده رو می گرفت و معمولا بای ...
مطالعه بیشتر

دانلود رایگان بازی ویچر Witcher 3 Wild Hunt Game Of The Year Edition GOTY
دانلود رایگان بازی ویچر Witcher 3 Wild Hunt Game Of The Year Edition GOTY

بازی ویچر 3: شکار وحشیانه سومین بازی ساخته شده توسط شرکت CD Project می‌باشد که واقعا هر چقدر از کلفت بودنش بگیم کم گفتیم. داستان بازی ویچر 3 در مورد ویچر معروف و دوست داشتنی‌مون آقای Letho of Gulet ئه. ویچر بعد از این که نقشه‌های نیلفگارد رو عملی کرد و سرزمین‌های شمالی رو به خاک سیاه نشوند، خودش هم خیر زیادی ندید و حالا به دستور امپراطور نیلفگارد تحت تحقیبه. ویچر برای این که از دست مامور‌های نیلفگارد ...
مطالعه بیشتر

تجربه‌ی بازی  Dark souls 1 در سال 2020
تجربه‌ی بازی Dark souls 1 در سال 2020

مقدمه سلام خدمت دوستان عزیز یه موضوعی این اواخر منو خیلی اذیت می‌کرد. این که در بازی‌های جدید چالش خیلی خاصی وجود نداره و عملا مفهوم بازی از بین رفته و بازی‌ها عملا خیلی با فیلم سینمایی فرقی ندارن. توی بازی‌هایی نظیر Witcher ، Red dead redemption و غیره ( که ما به هیچ وجه منکر شاخ بودنشون نیستیم.) سازنده‌های بازی بیشتر رو چالش برانگیز کردن داستان مانور دادن، نه روی چالش برانگیز کردن بازی. اکثر این باز ...
مطالعه بیشتر

دیدگاه‌ها

  1. در تاریخ

    @طاهر سلام دوست عزیز در بازی گوئنت در درجه‌ی اول همه چیز به شانس بستگی داره. و همین موضوع به جذابیت‌های گوئنت اضافه کرده. برای به دست آوردن کارت‌های جدید در گوئنت راه اول ترکوندن بشکه است. کارت‌هایی که از بشکه خارج می‌شن کاملا تصادفی هستند و فقط به نوع بشکه‌ای که انتخاب کرده‌اید ربط دارند. اما علاوه بر این یک راه دیگری هم برای به دست آوردن کارت وجود دارد. شما می‌توانید کارت‌هایی که از آن‌ها زیاد دارید را پاره‌پوره کنید و با تکه‌هایش کارت‌های جدیدی بسازید. راه اصلی به دست آوردن کارت در بازی گوئنت همین روش است. وگرنه اگر به شانس تکیه کنید، هرگز نمی‌توانید کارت‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید را از بشکه خارج کنید.

    1612
  2. در تاریخ

    سلام. چطوری می شه تو gwent کارت های جدید ساخت؟ من از این بشکه ها می ترکونم ولی تهش همش کارت های بی خود بهم می ده. ملت چجوری این همه کارت های خفن دارن؟ یعنی اینا تو گوئنت هم پول می دن؟

    1609
دیدگاه خود را وارد کنید.
"نه منهای چهار"