شاهنامه‌ی فردوسی چاپ مسکو

دانلود کتاب شاهنامه‌ی فردوسی به فرمت pdf

دانلود کتاب شاهنامه از حکیم ابوالقاسم فردوسی

بنام خداوند خورشيد و ماه،  كه دل را بنامش خرد داد راه

آقا ما داشتیم توی پست‌های سایتمون چرخ می‌زدیم دیدیم که کلی مطلب راجع به کتاب‌ها و رمان‌های اساطیری گذاشتیم ولی اصل کاری رو یادمون رفته و چیزی از شاهنامه فردوسی نذاشتیم. این باعث شد تا دل پر از خون و دیده پر آب بشیم و تصمیم به جبران بگیریم.

برای این منظور نخست آفرين كردیم بر كردگار و سپس گشتیم و یک نسخه‌ی تایپی شاهنامه مناسب که توسط آقای سید حسین طباطبایی بر اساس چاپ مسکو نوشته شده بود، پیدا کردیم. برای این که برای این که خوندنش راحت‌تر بشه یه ویرایش سنگین تو زمینه‌ی چیدمان ابیات، فونت‌ها و فهرست بندی ایناش انجام دادیم و حاصلش شد این فایل‌هایی که می‌بینید:

 

سپس برای افرادی که در سطح Legend هستند یا دوستان خارجی دارند، یه جستجویی کردیم تا ببینیم آیا نسخه‌ی انگلیسی مناسبی از شاهنامه فردوسی وجود داره یا خیر. بعد از جستجو به نسخه‌ی ترجمه‌ی انگلیسی شاهنامه نوشته‌ی آقای Dick Davis رسیدیم که انصافا خوب ترجمه کرده؛ البته بیشترش به نثره ولی دیالوگ‌های خیلی حماسی‌اش رو به صورت شعر به انگلیسی درآورده. این نسخه‌ی انگلیسی رو هم این جا برای دانلود گذاشتیم:

دانلود نسخه‌ی انگلیسی شاهنامه از حکیم ابوالقاسم فردوسی

دانلود کتاب ترجمه‌ی انگلیسی شاهنامه‌ی فردوسی به فرمت pdf

 

یه چیزی رو هم دوست دارم در پایان بهش اشاره کنم. شاهنامه‌ی فردوسی با وجود این که خیلی سال از نگارشش گذشته ولی اصلا کهنه نشده، بدون تعصب همین الان هم داستان‌هاش فوق‌العاده جذاب هستند و بسیار دیدیم که توی فیلم‌ها و بازی‌های مختلف ازشون یواشکی استفاده شده. حالا اگه فرصت شد یه پست راجع به اسکی‌هایی که از روی شاهنامه رفتن می‌ذاریم.

به غیر از اینا، فکر نکنید که ادبیات شاهنامه خیلی سخته و نمی‌شه خوندش. اتفاقا خیلی هم روونه. شاید اولش که اونم راجع به پادشاهای خیلی قدیمیه یکم خوندش سخت باشه ولی وقتی یکم می‌رید جلو و با نحوه‌ی نگارش و خوندنش آشنا می‌شید؛ مثلا وقتی به داستان کاوه‌ی آهنگر می‌رسید دیگه خوندنش براتون سخت نخواهد بود. یکم که جلوتر برید، مثلا وقتی به داستان زال و رودابه می‌رسید، دیگه نه تنها خوندنش هیچ سختی و دوشواری‌ای نداره، بلکه با سبک نگارشش حال هم می‌کنید.

خلاصه این که به بهانه‌ی سخت و قدیمی بودن، الکی خودتونو از خوندن کتاب شاخی مثل شاهنامه، محروم نکنید. بالاخره حکیم ابوالقاسم فردوسی این همه زحمت کشیده و از نظم کاخی بلند پی‌افکنده که تو این همه سال محفوظ مونده و ارزش خودشو حتی بیش از پیش نشون داده.


باکس مشخصات کتاب جهت دانلود

نام کتاب: شاهنامه‌ی فردوسی، چاپ مسکو

نام نویسنده: حکیم ابوالقاسم فردوسی

تاریخ نگارش: سال 400 هجری قمری

تعداد صفحات: 2724 صفحه

تعداد ابیات در هر صفحه: 20 بیت

مترجم: Dick Davis (نسخه‌ی انگلیسی شاهنامه)

تعداد صفحات نسخه‌ی انگلیسی: 1009 صفحه

فرمت فایل: pdf

نمونه متن کتاب:

تم روشن

کتاب شاهنامه فردوسی

شاهنامه فردوسی نبرد رستم و اسفندیار

تم دارک

کتاب شاهنامه فردوسی

شاهنامه فردوسی نبرد رستم و اسفندیار تم دارک

به زبان انگلیسی

کتاب شاهنامه فردوسی

شاهنامه فردوسی نبرد رستم و اسفندیار به زبان انگلیسی


اولان یواش!!!

ما لینک‌های پایین رو برای کسایی که تند تند اومدن پایین و لینک‌های بالای صفحه رو ندیدن قرار دادیم. اگه شاهنامه رو از لینک‌های بالای صفحه دانلود کردید دیگه به لینک‌های پایین توجه نکنید و برید از منظومه‌ی تراز ما شاهنامه، لذت ببرید.


من شاید خیلی حواس‌پرت باشم، اما من رو هر تبلیغی که کلیک نمی‌کنم

تو این همه راه اومدی، حالا میگی کلیک نمی‌کنی؟!!!

'

من کلیک می‌کنم

روز‌تون پشم‌ریزون

حالا که لطف کردین پست رو تا آخر خوندین یه نظری هم برای ما ارسال کنید تا ما رو هم خوشحال کنید.

تلمیح به شاهنامه فردوسی؛ مروری بر استفاده از عناصر شاهنامه در اشعار دیگر شعرا
تلمیح به شاهنامه فردوسی؛ مروری بر استفاده از عناصر شاهنامه در اشعار دیگر شعرا

تلمیح که در لغت به معنی با گوشه چشم نگریستن است از جمله‌ی صنایع معنوی بدیع است که در آن نویسنده   یا گوینده   در ضمن نوشتار   یا گفتار خودش به آیه، حدیث، داستان، یا مثل   قرآنی   یا [معروفی] اشاره داشته باشد . شاهنامه‌ی فردوسی به عنوان یکی از شاخ‌ترین آثار شعر و ادب پارسی همواره الهام بخش دیگر نویسنده‌ها و شعرا بوده است. شاهنامه دارای داستان‌ها و ...
مطالعه بیشتر

مروری بر بازی های اساطیری ایرانی
مروری بر بازی های اساطیری ایرانی

داستان های اساطیری / افسانه‌ای همواره در بازی های کامپیوتری از جایگاه مناسبی برخودار بودند. از Elder Scrolls بگیرید تا وارکرافت و ویچر Middle Earth و Dark Souls و دیابلو و god of war و کلی بازی شاخ دیگه همشون از شخصیت‌ها و داستان‌های اسطوره‌ای بهره گرفته‌اند. به طور معمول، قهرمان‌های این داستان‌ها، با توانایی‌های مبارزه با شمشیر و گرز یا با استفاده از جادو ، با دشمنان و هیولاها می جنگند، به همین دلیل ...
مطالعه بیشتر

پهلوانان ایرانی که در شاهنامه حضور ندارند
پهلوانان ایرانی که در شاهنامه حضور ندارند

اگه اندکی اهل داستان‌های اساطیری و پهلوانی ایرانی باشید، حتما اسم خیلی از این پهلوان‌ها به گوشتون خورده؛ رستم، زال، سام، کاوه، سیاووش، اسفندیار، گرشاسپ و آرش کمانگیر. از اون جایی که شاهنامه‌ی فردوسی مهم‌ترین منبع اساطیری ایران ئه، اگه دنبال خوندن داستان‌ها و ماجراجویی‌های این بزرگواران برید، احتمالا باید توی شاهنامه دنبال‌شون بگردید. داستان‌های پهلوان‌های بالا همشون به زیبایی در شاهنامه موجوده به غیر ...
مطالعه بیشتر

اندک کلامی در ستودن حکیم ابوالقاسم فردوسی و شاهنامه
اندک کلامی در ستودن حکیم ابوالقاسم فردوسی و شاهنامه

مقدمه اول از همه یک مروری بر زندگی این مرد دوست داشتنی ادبیات ایران خواهیم داشت. ما در این جا قرار نیست که یک مقاله‌ی علمی بنویسیم به همین دلیل سعی می‌کنیم که از آوردن منابع و اسامی غیرضروری خودداری کنیم. تمرکز ما بیشتر بر روی زندگی حکیم و ستایش شاهنامه خواهد بود. معرفی حکیم ابوالقاسم فردوسی حکیم ابوالقاسم فردوسی در شهر توس چشم به جهان گشود. شغل اصلی او کشاورزی بود وگاها به صورت تفریحی شعر نیز می سرود ...
مطالعه بیشتر

آیا واقعا خوندن کتاب شاهنامه‌ی فردوسی سخته؟
آیا واقعا خوندن کتاب شاهنامه‌ی فردوسی سخته؟

مقدمه شاهنامه‌ی فردوسی یکی از با ارزش‌ترین آثار ادبی کشورمونه که توسط حکیم ابوالقاسم فردوسی و در طول سی سال به نظم درومده. حکیم فردوسی با سلطان محمد غزنوی قرارداد می‌بنده تا تاریخ ایران  قبل از اسلام رو برای نسل‌های بعد به یادگار بذاره. علت این که فردوسی در بخش های مختلف شاهنامه از سلطان محمد تعریف کرده هم به همین علته. البته کتاب شاهنامه فقط شامل تاریخ نمیشه و در حالت کلی مطالب شاهنامه فردوسی رو ...
مطالعه بیشتر

چه کسایی باید شاهنامه‌ی فردوسی رو بخونن؟
چه کسایی باید شاهنامه‌ی فردوسی رو بخونن؟

مقدمه شاهنامه‌ی فردوسی یکی از باارزش‌ترین آثار ادبی ایران و جهانه. حکیم ابوالقاسم فردوسی پس از سی‌سال تلاش بی وقفه، سرودن شاهنامه رو به پایان می‌رسونه. فردوسی با سلطان محمد غزنوی قرارداد می‌بنده تا تاریخ ایران قبل از اسلام رو روایت کنه. فردوسی هم به طور تمام و کمال از پس این وظیفه برمیاد. بعد از این که سرودن شاهنامه تموم میشه سلطان محمد حتی نصف پول قرارداد رو به فردوسی نمی‌ده و فردوسی توی دوران زندگیش ...
مطالعه بیشتر

دیدگاه‌ها

  1. در تاریخ

    @مملی. ما فقط به وظیفمون در قبال شاهنامه فردوسی عمل کردیم و اصلا پولی هم از سایت درنمیاریم که بخواد حلال یا حرام باشه ولی دم شما گرم.

    11931
  2. در تاریخ

    ممنون که رو هر صفحه از کتاب اسم سایتتون رو ننوشتید و فقط ب همون دو صفحه اول اکتفا کردید. بیشتر سایتا با اینکار گند میزنن به کل کتاب. و همچنین ممنون بابت تم دارک بسیار زیباست.حلالتون باشه.

    11929
  3. در تاریخ

    @.... والا همین عبارت "فایل صوتی جنگ رستم و اسفندیار" رو تو گوگل سرچ کنید داخل سایت تبیان یه نسخه با کیفیت ازش موجوده که البته به نثر ئه و متن اصلی شاهنامه فردوسی نیست ولی خوبه بازم.

    10893
  4. در تاریخ

    من فایل سوتی جنگ رستم با اسفندیار رو میخوام از کجا بگیرم

    10892
  5. در تاریخ

    @امیر محمد تو و بابات مغزتون گنجایش شاهنامه نداره پس گالتو ببند زر نزن بتمرگ ویچرتو ببین

    8792
  6. جناب پیکاسو،داستان پوریای ولی یک افسانه عامیانه که سینه به سینه نقل شده است.

    6677
  7. در تاریخ

    سلام موضوع سایت ما داستان و بازی های اساطیری هستش و شاهنامه هم یک داستان اساطیری محسوب میشه و ما هم به همبن دلیل شاهنامه رو قرار دادیم. علت این که داستان های شاهنامه برای شما ناملموسه اینه که هیچ فیلم یا بازی موفقی از روی شاهنامه ساخته نشده. اگه الان HBO یه سریال از روی شاهنامه ساخته بود شما قطعا عاشق شاهنامه می‌شدی. متاسفانه شاهنامه نتونسته خیلی بین جوونا جا باز کنه. ملت حتی یه سریال بی کیفیت سینمای خارجی رو، مثل همون ویچری که شما عرض کردید. به خوندن شاهنامه ترجیح میدن. اگه الف و دورف و ترول و... الان برای شما آشناست ولی از دیو بدتون میاد همش به خاطر سینماست. الکی ارزش شاهنامه و کار حکیم رو پایین نیارید.

    3666
  8. در تاریخ

    سلام من واقعا انتظار نداشتم تو همچین سایتی دانلود شاهنامه بزارید. من نمیدونم شما چه جوری با شاهنامه حال می کنید. الان دیگه خوندن داستان دیو و رستم و این جور چیزا حال نمیده. شاهنامه زمان خودش شاید خوب بوده ولی الان حس قدیمی بودن داره. حتی پدر من هم دلش شاهنامه نمی‌خواد. ولی با من میشینه ارباب حلقه ها و ویچر رو نگاه می کنه.

    3665
  9. در تاریخ

    واقعا ممنون. کلی چرخ زدم تا تونستم یه شاهنامه‌ی خوب پیدا کنم خدا خیرتون بده

    3664
  10. در تاریخ

    سلام. والا به غیر از شاهنامه فردوسی که بزرگترین اثر ادبی اساطیری ایرانیه، کتاب گرشاسپ نامه از اسدی توسی هم هست که یک قرن بعد از شاهنامه و بر همین وزن شاهنامه نوشته شده و کتاب خوبیه واقعا. ضمن اینکه خیلی از داستان‌های اساطیری ایرانی که ریشه در که سال‌های بسیار دور و حتی سال‌ها قبل از هخامنشیان دارند رو می‌شه در کتاب اوستا هم مطالعه کرد

    3663
  11. در تاریخ

    سلام ممنون از همه ی دست اندرکاران پشم‌ریزون اول از همه این من عاشق اون لوگوی پشم‌ریزون با خط نستعلیق شما شدم و می‌خوام از همین تریبون ارادتم رو نسبت به سایت شما نشون بدم. بعد جسارتا یه سوال داشتم. آیا شاهنامه تنها کتاب اساطیری ایرانیه؟ الان بین بقیه‌ی کتاب های ایرانی چه کتابی از لحاظ مضمون به شاهنامه نزدیک تره. بعد فردوسی تو کل زندگیش فقط همین شاهنامه رو نوشته؟ من خیلی از شاهنامه راضیم. تنها مشکلی که وجود داره اینه که هیچ کتاب دیگه‌ای شبیه شاهنامه پیدا نمی‌کنم. بعد توی کتاب‌های درسی یه عده داستانی تعریف می‌کردن تو شاهنامه صحبت خاصی ازشون نشده بود. مثل آریو برزن یا آرش کمانگیر و پوریای ولی. احتمالا این داستان ها هم از یه کتابی استخراج شدن.

    3662
  12. در تاریخ

    @اصلان جلیلی والا اگه از اول اومدن رستم رو بخوای، سر فصل گفتار اندر زادن رستم ئه که صفحه‌ی 247 همین فایل pdf شاهنامه‌ای که بالا گذاشتیم می شه. ولی در کل توصیه می‌کنم کلش رو بخونید. فردوسی الکی داستان‌های قبلیش رو تو شاهنامه نیاورده که.

    1642
  13. در تاریخ

    سلام ببخشید من حوصله ندارم کل شاهنامه رو بخونم رستم از کجا وارد داستان میشه.:-) شما که خوندید حتما می‌دونید دیگه

    1639
دیدگاه خود را وارد کنید.
"نه منهای پنج"