بهترین شخصیت‌های رد دد ردمپشن

گنگ‌ترین شخصیت‌های بازی Red Dead Redemption 2

گنگ رد دد ردمپشن

رد دد ریدمپشن 2 یکی از شاخ‌ترین بازی‌های سال‌های اخیره. توجهش به جزئیات بی‌نظیره. یکی از همین جزئیاتی که بهش پرداخته شده، شخصیت پردازی کاراکتر‌هاست. هر کدوم از افراد گنگ، ماجرا و Back Story خاص خودشونو دارن و شیوه‌ی تعامل شما با اون‌ها متفاوت خواهد بود.

از اون جایی که ارادت خاصی به بازی Red Dead Redemption 2 دارم خواستم با ساختن یک لیست مبنی بر شاخ‌ترین شخصیت‌های این بازی، ادای دینی به سازندگان کرده باشم. سعی هم می‌کنم که خیلی اسپویلی از ماجرا نداشته باشم و اگه آشنایی اولیه در حد انجام مراحل ابتدایی بازی داشته باشین، اسپویل خاصی رخ نمی‌ده.

ملاک ما هم برای انتخاب بهترین شخصیت‌ها، مثل همیشه اولویت‌های زیره:

شاخ بودن بودن شخصیت

دقت در شخصیت پردازی

داستان زیبا


11. Dutch Van der Linde

Dutch Van der Linde

داچ یکی از سمی‌ترین شخصیت‌های تاریخ گیم ئه که متاسفانه رئیس گنگ ئه. داچ با نقشه‌های رویا پردازانه‌اش بارها و بارها گنگ رو به فنا می‌ده. من فکر نمی‌کردم کسی بتونه از دندلاین بازی‌های ویچر رو اعصاب‌تر باشه که داچ به این مهم دست پیدا کرد.

تو کل بازی، داچ به دنبال یه سرقت بزرگه تا پول کافی بدست بیاره و باهاش بتونن فرار کنن و برن تاهیتی، انبه کشاورزی کنن. در این حد این فرد رد داده. هر چقدر که جلوتر می‌ریم میزان رد دادن داچ بیشتر می‌شه.

من اولش نمی‌خواستم داچ رو تو لیست بیارم ولی دیدم اگه ته لیست بیارم و مورد عنایت قرارش بدم روال‌تره. البته داچ توی تیراندازی مهارت بالایی داره، برای اعضای گنگ هم احترام قائله و هواشون رو داره، نمی‌دونم به چه مهره‌ماری اعضای گروه ازش حرف‌شنوی هم دارن ولی چه فایده که با نقشه‌هاش همه چیز رو به فنا می‌ده. حرف هم فقط حرف خودشه و به توصیه‌های اعضای کاردرست گنگ گوش نمی‌ده.

اگه تازه رد دد رو شروع کردید حواستون باشه که ماموریت‌های داچ رو آخر از همه انجام بدید. تو مپ بچرخید، مرحله‌ی جانبی برید، شکار کنید، پوکر بازی کنید، از مناظر لذت ببرید و تا جایی که می‌تونید مراحل داچ رو به تعویق بندازید. گول حرفاش رو هم نخورید! وعده‌های این بشر از لحاظ بی پایه بودن یه چیزی در حد وعده‌های انتخاباتی ایران ئه. خلاصه که وقتی صدای Mr. Morgan گفتنش رو شنیدید فرار کنید و خودتون و گنگ رو نجات بدید. 

البته از حق نگذریم بهترین Meme های بازی رد دد ریدمپشن 2 از روی داچ ساخته شده. شاید تو خود بازی رو اعصاب باشه ولی دیدن Meme های داچ بعد بازی که انصافا باحال و خنده دار هستند، می‌تونه ساعت‌ها شما رو مشغول کنه!

داچ دیالوگ ماندگار زیاد می‌گه ولی تنها چیزی که ازش در یادها می‌مونه همون Mr. Morgan, I have a plan ئه. منتهی برای این که بیش از حد این جمله رو تکرار نکنیم، یه جمله‌ی دیگه‌ ازش میاریم.

کلام ماندگار:

We Don't Want to Kill Any of You. But, Trust Me, We Will.


10. Albert Mason

Albert Mason

آلبرت میسون یه عکاس حیات وحشه و از اعضای گنگ داچ نیست. ایشون با همت و پشتکار بالایی قصد داره تا از حیوانان نادر موجود در دشت و صحرا عکس بگیره و تو این راه بارها جان خودش رو به خطر انداخته.

اسب‌های وحشی، گرک، کروکودیل، آقای میسون از هیچ کاری شونه خالی نمی‌کنه و البته شما بارها مجبور می‌شین تا از دست حیوانات وحشی نجاتش بدین و مرحله‌های باحالی رو پیش روی شما قرار می‌ده.

آلبرت میسون از روی شخصیتی به نام George Shiras الهام گرفته شده که این آقای شیراس رو به عنوان پدر عکاسی حیات وحش می‌شناسن. البته این الهام گرفتن از شخصیت‌های یکی از امضایهای راکستار پای کارهاشه. مثلا شخصیت Marko Dragic همین بازی رد دد 2 از روی نیکولا تسلا نوشته شده.

کلام ماندگار:

A collector of pelts? I hope only in self-defense.


9. Hamish Sinclair

Hamish Sinclair Veteran

هیمیش سینکلیر یکی دیگه از شخصیت‌های فرعی بازی ئه که جزو گنگ داچ نیست. آقای سینکلیر یک کهنه سرباز جنگ داخلی آمریکا است که یک پاش رو در این جنگ از دست داده.

با وجود از دست دادن پا، ایشون خم به ابرو نیاورده و به جای این که توی شهر بشینه و از جوان ها بخواد چند تیکه چوب بیارن تا نصیحتشون کنه، داخل طبیعت و در یک کلبه کنار دریاچه زندگی می‌کنه و با پای مصنوعی، از طریق شکار و ماهی‌گیری به گذران زندگی می‌پردازه.

اونم نه شکار هر موجودی، ایشون فقط لجندری کار می‌کنه و شما توی چندین مرحله می‌تونید با هم به شکار برید و از هم‌صحبتی باهاش بهره مند بشید. هیمیش از اون شخصیت‌هاست که در یادها می‌مونه و ما هم این جا آوردیمش.

کلام ماندگار:

I saw what civilization and industrial advancement… will get you in a war.


8. Lenny Summers

Lenny Summers

لنی از جوان‌ترین اعضای گنگ ئه که اتفاقا تیر‌انداز ماهری هم هست. آرتور و هوزیا هم بهش ارادت خاصی دارن و می‌دونن که با وجود سن کم کارش درسته.

با توجه به اعتمادی که آرتور بهش داره، توی بیشتر مراحل بازی، لنی در کنار شما وجود داره. تو ماموریت‌ها و مراحل، معمولا هدایت گنگ به جلو چه پیاده و چه از طریق روندن ارابه به لنی سپرده می‌شه و لنی هم از پس این کار به خوبی برمیاد.

آرتور توی بازی سعی می‌کنه تا لنی رو زیر پر و بالش بگیره و از اون جایی که لنی جوان و خامه، آرتور تا جایی که بتونه از لنی مراقبت می‌کنه. 

در کل لنی از شخصیت‌های خوب بازیه و چون سیاه پوست هم هست اگه جشنواره‌ی اسکار برای بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شد ممکن بود جایزه‌ی بهترین شخصیت مکمل رو بهش بدن!

کلام ماندگار:

Living free out here, Like this… I wouldn’t have it any other way.


7. Rains Fall

Rains Fall

با اسمای سرخپوستی آشنایی دارید؟ معمولا اسماشون به شئ یا حتی واقعه خاصی اشاره می‌کنه. Rains Fall یا ریزش باران یکی از همین سرخپوست‌هاست. Rains Fall رهبر یه قبیله‌ی سرخپوستی ئه که سعی می‌کنه به هر زحمتی که شده جون مردمش رو حفظ کنه.

شما توی بازی رد دد با همین جناب Rains Fall به یک سفر معنوی می‌روید و در حالی که داره یه موسیقی متن خیلی خفن پخش می‌شه، صحبتای شاخی هم بین شما رد و بدل می‌شه که یکی از زیباترین مراحل بازی رو می‌سازه. این سفر بی شباهت با سفر ویلیام بلیک همراه با Nobody در فیلمِ شاخِ مرد مرده جیم جارموش نیست. 

شخصیت Rains Fall هم خودش خیلی شاخه و با وجود این که اکثر مراحلش تو بازی، حتی جزو مراحل اصلی حساب نمی‌شه، نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت آرتور تو فصل ششم بازی داره و اگه Rains Fall نبود دیگه Red تو بازی معنی پیدا نمی‌کرد و بازی می‌شد Dead Redemption !

کلام ماندگار:

Do not die for pride, my son. We have suffered too much in this trick. The earth, the water... they have no pride. They endure, and we must endure.


6. Sister Calderón

Sister Calderon

خواهر کالدرون یه شخصیت خیلی فرعی تو بازی رد دد ریدمپشن 2 ئه ولی این فرعی بودن دلیل نمی‌شه که ما اونو این جا نیاریم، چون توی شاخ‌ترین مرحله‌ی بازی یه نقش Mentor مانند و خیلی خیلی تاثیرگذار داره.

در حالی که آرتور بهش می‌گه که زندگی درستی نداشته ولی خواهر کالدرون می‌گه قبلا منم مثل تو بودم! حالا تو همین یه بار رو کمک بکن، من قول می‌دم باز هم تو به چشم یه خلاف‌کار ترسناک نگاه کنم!! 

من خیلی به داستاناش اشاره نمی‌کنم. چون تو آخرای بازی مواحهه شاخش با آرتور به وقوع می‌پیونده. ولی انصافا شما یه بازی دیگه مثال بزنید که یه خواهر روحانی توش یه نقش اینقدر تاثیرگذار و در عین حال باحال داشته باشه. واقعا شخصیت پردازی و تنوع شخصیتی بازی Red Dead Redemption حرف نداره و خواهر کالدرون هم یکی از شاخ‌ترین‌ شخصیت‌های این بازیه. شاید اگه خواهر کالدرون نبود، دیگه Redemption تو بازی معنی پیدا نمی‌کرد و بازی می‌شد Red Dead خالی!

کلام ماندگار:

Life is full of pain... but there is also love and beauty. [...] Be grateful that for the first time, you see your life clearly.


5. Charles Smith


چارلز یکی از شاخ‌ترین شخصیت‌های گنگ داچ ئه که پدر سیاه پوست و مادر سرخ پوست داره. چارلز توی همون قبیله‌ی سرخپوستی بزرگ شده تا وقتی که ارتش آمریکا قبیله رو به فنا می‌ده و چارلز مجبور می‌شه خودش زندگی جدیدی رو داخل گنگ داچ شروع کنه.

از اون جایی که چارلز مرام سرخپوستی داره، سعی می‌کنه تا جایی که می‌تونه جلوی کشته شدن آدما رو بگیره. موقع نبرد هم خیلی وقت ها از تیر و کمان و تبر tomahawk استفاده می‌کنه، فلذا هنگام نبرد ابهت خاصی داره.

چارلز تو کل بازی به عنوان یه همراه با مرام در کنار ما هست. چارلز یه جورایی Comfort Character بازی هم حساب می‌شه. شما مطمئنی که چارلز کارش درسته و وقتی یه ماموریت رو با چارلز می‌ری خیالت راحته و می‌تونی بهش اعتماد کنی.

البته انتخاب‌های بازی رد دد، متاسفانه خیلی بدیهی هستند و این طور نیست که میزان اعتماد یا شک به یه شخصیت، منجر به انجام تصمیمات متفاوت بشه. منتهی این چیزی از ارزش‌های شخصیت چارلز کم نمی‌کنه و با دوبله‌ی مناسبی که داره، یکی از شخصیت‌های خاطره‌انگیز رد دد ردمپشن 2 محسوب می‌شه.

کلام ماندگار:

The amount of hell we've raised, we're owed some back, you know?


4. Sadie Adler

Sadie Adler

سیدی آدلر ابتدای بازی در حالی که شوهرش رو کشته بودن و خودش رو هم می‌خواستن بکشن، گنگ نجاتش می‌ده، بهش پناه می‌دن و در نهایت به گنگ داچ اضافه می‌شه.

در حالی که تو اوایل بازی خیلی نقش زیادی نداره به مرور زمان نقشش پررنگ‌تر می‌شه. سیدی در حالی که هیچ کدوم از اعضای گنگ انتظارشو ندارن، توانایی بالایی توی تیر اندازی داره و توی نبردها نقش مهمی رو ایفا می‌کنه.

سیدی در ابتدا فقط به فکر گرفتن انتقام شوهرش از O’Driscol هاست ولی در ادامه حتی خیلی بیشتر از داچ حواسش به گنگ و افرادش هست و چندین بار جون اعضا رو نجات می‌ده. هرچی توی بازی جلوتر می‌ریم، آرتور تنهاتر می‌شه و تو بخشی از بازی، این فقط سیدی ئه که براش می‌مونه و بهش کمک می‌کنه.

حالا شاید یه ذره اسپویل باشه ولی وقتی در Epilogue بازی شما کنترل شخصیت جان مارستون رو در اختیار می‌گیرید، سیدی به عنوان یک جایزه بگیر مشغول کار شده و مراحل باحال زیادی در تعقیب تبه‌کارا با هم می‌رید که جذابیت خاصی داره و بیش از سایر مراحل بازی، یادآور سینمای وسترن هست.

در کل سیدی آدلر از شخصیت‌های شاخ بازی رد دد 2 هست، دوبله‌‌اش هم خیلی برای شخصیتش مناسبه. 

کلام ماندگار:

You and me is all we need, Arthur!


3. John Marston

John Marston

جان شخصیت اصلی بازی رد دد یک بود که تو رد دد 2 از اعضای گنگ و از دوستان نزدیک آرتور ئه. جان از معدود شخصیتای قدیمی گنگ ئه که خیلی داچ رو قبول نداره و بیشتر به آرتور ارادت داره. آرتور هم چون جان هنوز جوانه، خیلی دوست داره کاری بکنه که جان عاقبت به خیر بشه. مهم‌ترین تفاوت جان با بقیه‌ی گنگ اینه که زن و بچه داره و باید ازشون مراقبت کنن. هرچند این خود جان ئه که معمولا توی دردسر می‌افته و زن و بچه‌اش رو مجبور می‌کنه تا برای نجاتش از آرتور کمک بگیرن.

توی داستان اصلی بازی جان صرفا یه دوست بامرام و کاردرست برای آرتور ئه و اگه رد دد اولیه رو بازی نکرده باشید، خیلی شاخ بودن شخصیتش براتون مشخص نیست. اما وقتی توی Epilogue بازی شما کنترل خود جان رو به عهده می‌گیرید، تازه می‌فهمید که جان چه شخصیت شاخیه. جان سعی می‌کنه تا گذشته‌اش رو جبران کنه و آبرومند زندگی کنه و پدر و همسر خوبی باشه ولی گذشته‌اش سراغش میاد و براش دوشواری ایجاد می‌کنه. 

شخصیت جان خیلی واقع‌گرایانه طراحی شده و به عنوان شخصیت قابل بازی، آدم خیلی زیاد باهاش همذات پنداری می‌کنه. صدای دوبلور جان خیلی خاص نیست ولی قشنگ روی شخصیتش می‌شینه و رواله. در کل داستان زندگی جان مارستون برای یه فیلم وسترن خیلی جوابه فقط به شرطی که کارگردان فیلم جیم جارموش نباشه.

لینک مشاهده ویدیو اختصاصی پشم‎‌ریزون از جان مارستون

کلام ماندگار:

I sometimes wonder if things are ever the way we remember 'em, if we were ever who we thought we was.


2. Arthur Morgan

Arthur Morgan

رسیدیم به فخرِ کابویان، مدافعِ مظلومان، منتقمِ مجرمان، سرورِ جایزه‌بگیران، سلطانِ پوکربازان، دوستِ سرخپوستان، دشمنِ پینکرتونان، حامیِ هنرمندان، یاورِ دانشمندان، یابنده‌یِ خائنان، ناجیِ جان، سید آرتورِ مورگان –رضی الله عنه- شخصیت اصلی بازی رد دد ریدمپشن 2.

توضیح دادن راجع به این که آرتور مورگان چقدر شاخه بی معنیه. واسه همین فقط به یه داستان بازی شباهتش با یه فیلم تراز اشاره می‌کنم:

در ابتدای فیلم روزی روزگاری در غرب قراره چارلز برانسون در نقش هارمونیکا به عنوان نقش اصلی فیلم معرفی بشه. برای این که نشون بدن هارمونیکا چقدر شاخه همون اوایل فیلم با سه کابوی به صورت همزمان دوئل می‌کنه و هر سه تاشونو می‌کشه. سرجیو لئونه کارگردان اهورایی این فیلم، خیلی دوست داشت نقش این سه کابوی رو بازیگران خوب و بد و زشت بازی کنن. خوب و بد و زشت شاخیشون به همه ثابت شده، وقتی یه نفر هر سه تاشونو تو یه دوئل بکشه، یعنی این که خیلی ازشون شاخ‌تره. حیف باشه نه کلینت ایستوود، نه لی وان کلیف و نه الی والاچ این نقش کوتاه رو قبول نمی‌کنن.

تا قبل از اومدن نسخه‌ی دوم رد دد، نسخه‌ی اولش بهترین بازی وسترن تاریخ بود و حکم خوب، بد، زشت رو تو دنیای بازی داشت. شخصیت اصلیش جان مارستون هم محبوبیت خاصی بین گیمرا پیدا کرده بود و همه دوست داشتن بازم جان رو به عنوان نقش اصلی ببینن. وقتی ملت فهمیدن شخصیت اصلی جان نیست و یه نفر کاملا جدید به نام آرتور مورگان ئه خیلی تو ذوقشون خورد واسه همین سازندگان مجبور بودن همون اول بازی شاخ بودن آرتور رو به همه ثابت کنن.

اوایل بازی خبری از جان نیست تا این که ابیگیل، همسر جان از آرتور که ما باشیم درخواست می‌کنه تا بگردیم دنبالش و پیداش کنیم. توی جستجوی بین برف‌ها به یه دره مانندی می‌رسیم در حالی که جان زخمی شده و گرگ‌ها بهش حمله کردن. ما جان را نجات می‌دیم و تحویل خانواده‌اش می‌دیم. یعنی اگه آرتور مورگان نبود، جان غذای گرگ‌ها می‌شد و دیگه اصلا خبری از بازی رد دد یک نبود. پس ببینید آرتور مورگان چه شاخه که جان زندگیشو به اون مدیونه. چیزی مشابه ماجرایی که قرار بود تو روزی روزگاری در غرب اتفاق بیفته، البته یه مقدار تلطیف شده.

یکی از نقطه قوت‎‌های شخصیت آرتور کلیشه‌ای نبودن اونه. آرتور خیلی شباهتی به نقش‌های وسترن کلینت ایستوود و جان وین نداره و نوآوری خاصی توش هست. شاید تنها کسی که یه ذره شبیه بهش باشه شخصیت‌های وسترنیه که جیمز استوارت تو فیلمای آنتونی مان بازی می‌کنه ولی با این حال شخصیت آرتور یه حالت اسطوره‌ای و اهورایی هم داره که اون رو با وسترن‌های جیمز استوارت متفاوت می‌کنه.

در رابطه با جان مارستون گفتیم که شخصیت بسیار مناسبی برای فیلم‌های وسترن ئه به شرطی که کارگردانش جیم جارموش نباشه. به نظر من آرتور مورگان می‌تونه شخصیت اصلی یه فیلم وسترن جارموش باشه. روند رد دد ردمشپن 2 و سیر سلوک معنوی که آرتور طی می‌کنه و البته موسیقی متنش، تا حدود زیادی از فیلم مرد مرده‌ی جیم جارموش الهام گرفته شده، هرچند شخصیت آرتور زیاد شبیه نقش ویلیام بلیک (با بازی جانی دپ) نیست. 

در نهایت جا داره یادی کنیم از جناب آقای راجر کلارک، دوبلور آرتور مورگان که با صدای ماندگارش تو ایجاد و تشکیل شخصیت آرتور نقش مهمی رو داشته و براش از ایزد متعال توفیق روز افزون رو در ادامه‌ی کارهاش آرزومندیم.

کلام ماندگار:

I guess I'm more interested in saving lives than... winning at chess


1. Hosea Mathews

Hosea Mathews

رسیدیم به شاخ‌ترین شخصیت بازی رد دد ردمپشن 2 یعنی هوزیا متیوز. هوزیا حکم پدر معنوی و استاد رو برای آرتور و بقیه‌ی اعضای گنگ داره. هوزیا مغز بازی بسیار بالایی داره و اگه داچ به جای نقشه‌های سمی خودش، به هوزیا و نقشه‌هاش اعتماد می‌کرد، داستان رد دد 2 تو یکی دو ساعت جمع می‌شد!

هوزیا مثل بقیه اعضای گنگ کودکی سختی داشته و می‌خواسته بازیگر تئاتری چیزی بشه ولی دوشواری‌های زندگی اونو به سمت خلاف می‌کشونه تا این که با داچ و آرتور گنگ رو تشکیل می‌دن.

برخلاف بیشتر اعضای گنگ، هوزیا تا جایی که می‌تونه سعی می‌کنه از خشونت و خونریزی دوری کنه و با مغز بازی برای گنگ پول دربیاره. هوزیا مرام عیاری هم داشته و خیلی وقتا پول‌هایی که مثلا از بانک می‌دزدیدن رو بین فقرا پخش می‌کرده. از اون جایی که هر چی جلوتر که می‌ریم داچ سمی‌تر می‌شه و مرام هوزیا رو زیر پا می‌ذاره، هوزیا احترامی که برای گنگ قائله خیلی کمتر می‌شه، ولی با این حال وفادار می‌مونه.

هوزیا از اون دست افراد گنگ ئه که آدم دوست داره بیشتر باهاش زمان بگذرونه و مراحلی که باهاش می‌ریم بیشتر از بقیه حال می‌ده. آرتور از بزرگای گنگ ئه و این بقیه افراد هستن که بهش تکیه می‌کنن ولی در عوض خود آرتور همیشه به هوزیا به عنوان بزرگتر و استاد نگاه می‌کنه و رابطه‌ی شما با هوزیا، با رابطه‌ی شما با بقیه‌ی اعضای گنگ به کلی فرق می‌کنه.

برای بازی رد دد ریدمپشن 3 من به شخصه خیلی دوست دارم هوزیا شخصیت اصلی باشه یا حداقل به عنوان یه کاراکتر جانبی مهم تو بازی حضور داشته باشه. چون از پتانسیل شخصیت شاخی که داره هنوز استفاده نشده و جا داره که ازش تو یه بازی دیگه استفاده کرد.

کلام ماندگار:

I wish I had acquired wisdom at less of a price.


خوب ده برتر گنگ‌ترین شخصیت‌های بازی رد دد رمپشن 2 هم تموم شد. علاوه بر افرادی که بالا ذکر شد این دوستان هم می‌تونستن توی لیست ما قرار بگیرن:

Abigail Roberts, Javier Escuella, Charlotte Balfour, Simon Pearson, Darko Dragic, Uncle

Red dead Redemption 2 Characters

نکته‌ی قابل توجهی که راجع به شخصیت‌های لیست هست، اینه که همشون یا ضد قهرمان هستند یا نقش مثبت و هیچ نقش منفی‌ای رو ما لایق این لیست ندونستیم. حقیقتا من به غیر از بیگ مسعود –ببخشید بیگ اسموک-  شخصیت منفی شاخی از راکستار به خاطر ندارم و انصافا باید روی شخصیت‌پردازی نقش منفی‌های بازی‌هاشون بیشتر کار کنن ولی در عوض هیچ کس نمی‌تونه منکر تراز بودن ضد قهرمان‌های راکستار بشه و تو زمینه‌ی ساخت ضد قهرمان، راکستار از بهترین‌هاست.

امیدوارم از این لیست برترین شخصیت‌های رد دد ریدمپشن 2 راضی بوده باشید. نظر شما چیه؟ رتبه‌بندیش مناسبه؟ آیا افراد دیگه‌ای لایق حضور تو این لیست بودن؟

روز‌تون پشم‌ریزون

حالا که لطف کردین پست رو تا آخر خوندین یه نظری هم برای ما ارسال کنید تا ما رو هم خوشحال کنید.

شاخ ترین شخصیت های دنیای ویچر
شاخ ترین شخصیت های دنیای ویچر

مقدمه قبل از هر چیزی باید بگم که این پست حاوی اسپویله و فقط به کسایی که مجموعه‌ی ویچر رو بازی کردن توصیه میشه. ملاک ما برای انتخاب شخصیت‌ها: شاخ بودن بودن شخصیت دقت در شخصیت پردازی داستان زیبا. ما پس از بررسی های دقیق نشستیم شخصیت هارو رتبه بندی هم کردیم و ترتیبی که تو این پست رعایت کردیم کاملا معنی داره. موضوع دیگه این که سریال ویچر برای ما هیچ معنایی نداره و کوچک‌ترین الهامی از سریال نگرفتیم. این فه ...
مطالعه بیشتر

تجربه بازی Legend of Zelda Breath of the Wild روی PC توسط شبیه ساز Cemu
تجربه بازی Legend of Zelda Breath of the Wild روی PC توسط شبیه ساز Cemu

افسانه‌ی زلدا چی هست اصلا؟ مجموعه بازی‌های Legend of Zelda یکی از قدیمی‌ترین سری‌های بازی‌های کامپیوتریه که همواره به صورت انحصاری برای کنسول‌های نینتندو منتشر می‌شده. Breath of the Wild هم تازه‌ترین نسخه‌ی این مجموعه بازی‌هاست که تو سال 2017 در ژانر نقش آفرینی اکشن و با زاویه دوربین سوم شخص برای نینتندو Wii U و Switch منتشر شد و جوایز بسیار زیادی رو هم کسب کرد. زلدا؟ راستش تا حالا از نزدیک هم ندیدم، ...
مطالعه بیشتر

تجربه بازی سایبرپانک 2077 پس از نصب آپدیت‌ها
تجربه بازی سایبرپانک 2077 پس از نصب آپدیت‌ها

پیش سایبر کمتر کسیه که اسم بازی Cyberpunk 2077 به گوشش نخورده باشه. سایبرپانک 2077 یکی از مورد انتظارترین بازی‌های تاریخ بود. به علت موفقیت‌های بزرگ سه‌گانه‌ی ویچر توسط سازنده‌اش CD Projekt Red ، همه انتظار یک شاهکار بزرگ رو داشتن. حضور کیانو ریوز در بازی هم که گیلاس روی کیک بود و حتی طرفدارای سینما رو هم جذب Cyberpunk کرده بود.   سایبر نشر احتمالا همه‌مون شنیدیم که سایبرپانک با مشکلات بسیار زیاد ...
مطالعه بیشتر

پشم‌ریزون‌ترین موسیقی‌ متن‌های تاریخ بازی‌های رایانه‌ای
پشم‌ریزون‌ترین موسیقی‌ متن‌های تاریخ بازی‌های رایانه‌ای

یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی‌های رایانه‌ای موسیقی متن اون‌هاست. موسیقی متن می‌تونه فضای کلی بازی رو تعریف کنه، احساسات رو به بازیکن منتقل کنه و کلا باعث باشه آدم از گیم لذت بیشتری ببره. توی این چندین دهه‌ای که از ساخت بازی‌های رایانه‌ای می‌گذره، بازی‌های بسیاری بودند که با موسیقی متن‌های زیبا و پشم ریزون خودشونو تو دل هوادارا جا کردن و شنیدن موسیقی متن‌شون سال‌ها بعد از بازی کردن خود گیم، می‌تونه حس خ ...
مطالعه بیشتر

تجربه بازی god of war 2018 روی کامپیوتر
تجربه بازی god of war 2018 روی کامپیوتر

یادش بخیر دوران پلی استیشن دو. چه بازی‌های شاخی داشت. god of war یا خدای جنگ هم که دیگه جزو نوامیس سونی محسوب می‌شد. امکان نداشت کسی PS2 داشته باشه و god of war نزده باشه. منتهی وقتی دوران PS3 و PS4 و PS5 اینا رسید، انحصاری بودن خدای جنگ و مسائل مالی و گرونیِ هم کنسول و هم خود بازی، خیلی‌ها رو مثل من از این سری بازی شاخ محروم کرد.  خوشبختانه سونی از خر شیطون اومده پایین و یواش یواش داره بازی‌های ...
مطالعه بیشتر

داستان بازی ویچر 1 و تاثیرپذیری آن از شاهنامه فردوسی
داستان بازی ویچر 1 و تاثیرپذیری آن از شاهنامه فردوسی

ویچر 1 اولین بازی از مجموعه بازی‌های ویچر ئه که تو سال 2007 برای PC منتشر شد. همون طور که از یه بازی ساخت CD Projekt انتظار می‌ره، داستان ویچر یک فوق‌العادست. داستان بازی ویچر 1 ادامه‌ی کتاب‌های ویچر نوشته‌ی آندژی ساپکوفسکی و ماجراجویی‌های گرالت رو بیان می‌کنه و به طور مستقیم از روی کتاب‌های ویچر نوشته نشده. ویچر 1 از روی شاهنامه؟ بی‌خیال...  سازندگان بازی‌های ویچر همواره از داستان‌ها و فیلم‌های ...
مطالعه بیشتر

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را وارد کنید.
"سه به علاوه هفت"