Warcraft Reforged یک افتضاح تاریخی

بازی وارکرافت Warcraft Reforged یک فاجعه برای blizzard

بازی وارکرافت Warcraft Reforged یک فاجعه برای blizzardمقدمه و تاریخچه‌ی وارکرافت

بازی وارکرافت 3 در سال 2002 تحت دو  عنوان Warcraft 3 Reign of chaos و Warcraft 3 Frozen Throne عرضه شدند و در اون دوران برای خودشون غوغای زیادی به پا کردن. در اون زمان بازی وارکرافت نسبت به اکثر بازی‌های استراتژیک برتری داشت و به یکی از پر مخاطب‌ترین بازی‌های استراتژیک تبدیل شد. یک بازی استراتژیک زیبا که بر اساس رمان وارکرافت ساخته شده‌ بود. طراحی زیبا به علاوه داستان دلنشین باعث شد که در تمام نقاط جهان از این بازی استقبال بشه و این بازی هنوز هم در سال 2020، طرفدار‌های خودشو داره که همچنان نمی‌خوان از این بازی جدا بشن.

این بازی علاوه بر این که در بخش انفرادی بسیار موفق بود و مراحل بسیار زیبا و جذابی طراحی کرده بود. یک موقعیت برای همه‌ی مردم ایجاد کرده بود که می‌توانستند برای خود مپ خلق کنند. البته این قابلیت در بازی‌های هم‌رده مانند Stronghold هم وجود داشت اما توانایی آن بسیار کم‌تر از وارکرافت بود. به عنوان مثال ما در کلاس خودمون یه مپ داشتیم که داستان‌هایی از کلاسمون رو روایت می‌کرد. یکی از موفق‌ترین مپ‌هایی که دربازی وارکرافت ارائه شد، مپ DotA (Defend of the Ancients ) بود. این مپ به شدت محبوب شد. و بازی Warcraft به پرکاربرترین بازی Garena تبدیل شد.

 اما کمپانی Blizzard هیچ مالکیتی در قبال مپ‌های فرعی نداشت. در این موقعیت شرکت Valve وارد کار شد و بازی Dota 2 رو توسعه داد و حتی 2 نفر از سازنده‌های اصلی مپ DotA رو جذب کرد. به این ترتیب دیگه بازی Dota از وارکرافت جدا شد و بعد از اون آپدیت نشد. و به مرور زمان طرفدارهای Dota  از طرفدارهای وارکرافت جدا شدند. بازی Dota در حال حاضر پرطرفدارترین بازی Steam  و از شاخ بودنش هر چقدر بگیم کمه. 

همه چیز از یک تریلر شروع شد

اما با این وجود بازی وارکرافت هم‌چنان طرفدارای خودشو داره. به همین دلیل شرکت Blizzard تصمیم به بازسازی وارکرافت گرفت و در سال 2018 یه تریلر نسبتا خوب ارائه کرد و باعث شد هوادرا جامه بدرن.

تفاوت بازی ارائه شده با تریلر

 اما بازی‌ای که در سال 2020 ارائه شد اصلا شباهتی به تریلر ارائه شده نداشت. دقیقا مشخص نیست که اصلا هدف Blizzard ار ارائه همچین بازی‌ای چی بوده. از همون روز اول ارائه بازی ملت شروع کردن به اعتراض و این بازی لقب بدترین بازی رو در Metacritic رو به خودش اختصاص داد. برای این که به عمق فاجعه پی ببرید می تونید در ویدئوی زیر تفاوت قولی که به هوادارا دادن و بازی‌ای که تحویلشون دادن رو ببینید.

ما قبلا این ویدئو رو توی آپارات قرار داده بودیم اما نمی‌دونیم چرا مسئولین سانسور آپارات (یا همون PZJ) به ما رحم نکردن و این ویدئو رو حذف کردن. بعد نکته‌ی جالبش اینه که ویدئوی بالای صفحه که نسخه کامل تریه رو حذف نکردن. حالا شما هم اگه غذای گرم و فلفل و این جور چیزا خوردید، این ویدئو رو نگاه نکنید. این کلیپ در حد همون بازی‌های والیبالی که صداوسیما زحمت سانسورشو می‌کشید، یا از اون بدتر لوگوی باشگاه فوتبال آ.اس.رم، تحریک کننده‌اس. اما اگه نگران دین و ایمونتون نیستید می‌تونید از فیلترشکن استفاده کنید و از یوتیوب ویدئو رو نگاه کنید. مواظب مکر و حیله‌ی شیطان هم باشید.

مخلص کلام

نکته تلخ ماجرا این جاست که Blizzard در واقع یکی از شاخ‌ترین شرکت‌های بازیسازی در چند سال اخیره و بازی‌هاش معمولا طرفدارای زیادی دارن، اما کاملا مشخصه که نگاهشون به این بازی فقط یک نگاه تجاری بوده و باعث شده همچین افتضاحی به بار بیاد. در همین کشور خودمون هم خیلیا منتظرن که نسخه هک شده‌ی بازی بیاد، اما با این خبرای ناامیدکننده‌ای که ما شنیدیم بهتره که کلا بیخیال این بازی شد و طرافدارای وارکرافت باید به همون نسخه‌ی Frozen Throne بچسبن.

البته خود Blizzard هم متوجه شده که چه گندی بلند کرده و اعلام کرده کاربرانی که از بازی ناراضی هستند می‌تونن پولشون رو پس بگیرن. به شخصه برای من که یه مدت طولانی طرفدار این بازی بودم ناراحت کننده‌اس که همچین اخباری رو بشنوم. مطمئن هستم که بقیه طرفدارای وارکرافت هم بیشتر از این که نگران پولشون باشن نگران تخریب اسم وارکرافت باشند. آخه فیلم سینمایی ساخته شده از این مجموعه هم چنگی به دل نمی‌زنه.

به امید روزی که پول اولویت اول شرکت‌های بازیسازی نباشه.

من شاید خیلی حواس‌پرت باشم، اما من رو هر تبلیغی که کلیک نمی‌کنم

تو این همه راه اومدی، حالا میگی کلیک نمی‌کنی؟!!!

'

من کلیک می‌کنم

روز‌تون پشم‌ریزون

حالا که لطف کردین پست رو تا آخر خوندین یه نظری هم برای ما ارسال کنید تا ما رو هم خوشحال کنید.

دانلود مجموعه کتاب‌های وارکرافت Warcraft به فرمت pdf
دانلود مجموعه کتاب‌های وارکرافت Warcraft به فرمت pdf

مجموعه رمان‌های وارکرافت در مجموع شامل 24 کتاب است. 7 کتاب تحت عنوان وارکرافت Warcraft و 17 کتاب تحت عنوان جهان وارکرافت World of Warcarft منتشر شده است. ترتیب مطالعه  جلد نهم) طلوع هورد (  Rise of the Horde ) جلد چهارم)  آخرین نگهبان (  The Last Guardian ) جلد دهم)  امواج تاریکی (  Tides of Darkness ) جلد یازدهم)  آنسوی دروازه‌ی تاریک (  Beyond the Dark Portal ...
مطالعه بیشتر

سرباز کماندار؛ سری بازی جنگ‌های صلیبی و نام‌گذاری عجیب آن در ایران
سرباز کماندار؛ سری بازی جنگ‌های صلیبی و نام‌گذاری عجیب آن در ایران

سری بازی‌های Stronghold یکی از محبوب‌ترین بازی‌های استراتژی تاریخه که توسط استودیو Firefly توسعه داده شده و در سه دهه‌ی اخیر ما گیمر‌ها، مخصوصا گیمر‌های ایرانی رو بسیار محظوظ کرده که البته بخش زیادی از این محبوبیتش در ایران رو مدیون دوبله‌ی فارسی خاطره انگیز شرکت دارینوس ئه.  متاسفانه سیستم نام‌گذاری شرکت Firefly در باب سری بازی‌های قلعه نسبتا عجیب و سردرگم کننده است و عین بچه‌ی آدم 1،2،3،4 نمی‌گ ...
مطالعه بیشتر

تجربه‌ی بازی  Dark souls 1 در سال 2020
تجربه‌ی بازی Dark souls 1 در سال 2020

مقدمه سلام خدمت دوستان عزیز یه موضوعی این اواخر منو خیلی اذیت می‌کرد. این که در بازی‌های جدید چالش خیلی خاصی وجود نداره و عملا مفهوم بازی از بین رفته و بازی‌ها عملا خیلی با فیلم سینمایی فرقی ندارن. توی بازی‌هایی نظیر Witcher ، Red dead redemption و غیره ( که ما به هیچ وجه منکر شاخ بودنشون نیستیم.) سازنده‌های بازی بیشتر رو چالش برانگیز کردن داستان مانور دادن، نه روی چالش برانگیز کردن بازی. اکثر این باز ...
مطالعه بیشتر

تجربه‌ی بازی ویچر  The Witcher 1 در سال 2019
تجربه‌ی بازی ویچر The Witcher 1 در سال 2019

در دوران قطعی اینترنت از اونجا که نمی شد  Gwent زد، ویچر 2 و ویچر 3 رو هم بازی کرده بودم و خوب سریال ویچر هم که هنوز نیومده، خماری بهم فشار آورد و مجبور شدم بازی ویچر 1 رو بریزم. بازی کردن یه بازی  open-world سال 2007 توی سال 2019 در نگاه اول یه مقدار سخته. گرافیک خسته، گیم پلی متفاوت از بازی‌های مشابه فعلی و سخت بودن بازی مثل بقیه ی بازی های قدیمی چالش های اصلی ایه که آدم انتظار اونا رو هنگ ...
مطالعه بیشتر

دانلود مجموعه کلیپ‌های dota 2 WTF
دانلود مجموعه کلیپ‌های dota 2 WTF

هر سریال یا بازی‌ای که یه مقدار به محبوبیت می‌رسه، ملت همیشه حاضر در صحنه به سرعت براش یه عده کلیپ کرک می‌سازن. هیچ وقت خلاقیت طرفدارا رو دست کم نگیرید. این کلیپ‌ها گاهی وقتا از خود بازی هم جذاب‌ترن. به جرات میشه گفت که بازی dota 2 محبوب ترین بازی آنلاین جهان در چند سال اخیره و هر سال هم آپدیت‌های خوبی میده و همیشه یه حرفی برای گفتن داره. به خاطر همین کلیپ‌های زیادی از این مجموعه ساخته شده. اما بین هم ...
مطالعه بیشتر

فیلم‌های کوتاه بازی Dota 2
فیلم‌های کوتاه بازی Dota 2

هر از چندی شرکت Valve  جشنواره فیلم کوتاه برای بازی Dota 2 برگذار می‌کنه. فیلم‌های کوتاهی که توی این جشنواره‌ها ارائه میشه معمولا کیفیت خوبی دارن و واقعا ارزش دیدن دارن. ما در ادامه به صلاحدید خودمون چند تا از این فیلم‌های کوتاه رو گلچین کردیم و برای دانلود قرار دادیم. نکته‌ی مهم دیگه این که فقط کسایی که دوتا ( حالا یک یا دو ) بازی کردن می‌تونن از مجموعه لذت ببرن و دیدنشون برای بقیه بی‌معنیه.&nbs ...
مطالعه بیشتر

دیدگاه‌ها

  1. در تاریخ

    @hossein WL سلام دوست عزیز ما الان نمی تونیم در بخش نظرات آموزش ساخت مپ وارکرافت رو قرار بدیم. اما سایت‌های دیگه قبلا آموزش ساخت مپ رو قرار دادن. ولی در کل حالا می‌خوام یه نصیحتی بکنم. این که مپ ساختن برای بازی وارکرافت الان واقعا کار تباهیه و فقط وقت تلف کردنه. تا الان شاید هزاران مپ وارکرافت ساخته شده که هر کدوم هم جذابیت‌های خاص خودشون رو دارن. بهتره که برید این مپ‌ها رو بازی کنید و از بازی لذت ببرید. این که من در متن ذکر کردم ما برای کلاس خودمون یه مپ داشتیم، منظورم این نبود که واقعا اون مپ رو بازی می‌کردیم بلکه بیشتر جنبه‌ی خنده و مسخره بازی داشت. بازی وارکرافت 3 دیگه تقریبا به یه بازی مرده تبدیل شده. اصلا به همین دلیله که شرکت بلیزارد تصمیم گرفت که این بازی رو بازسازی کنه. بازسازی شون هم که فقط به درد عمه‌شون می‌خورد. با توجه به افتضاح بزرگی که به بار اومد بعید می‌دونم دیگه حالا‌ها فکر بازسازی به سر بلیزارد بزنه. اگه یه بازی بخواید که فضاش به فضای بازی وارکرافت نزدیک باشه باید سراغ دوتا 2 برید.

    1582
  2. در تاریخ

    ببخشید میشه نحوه ساخت مپ تو وارکرافت رو توضیح بدید؟

    1579
دیدگاه خود را وارد کنید.
"هفت منهای دو"