معرفی بسته ی کارتی Way of the Witcher برای بازی Gwent
خوب به سلامتی دوستان ما تو CD Projekt Red علی رقم این که سخت مشغول تکمیل بازی Cyberpunk 2077 بودن ولی زحمت کشیدن و یک بستهی کارتی جدید به نام Way of The Witcher با 70 کارت رو به بازی Gwent اضافه کردن. در زمینهی بازیهای آنلاین همیشه این بحث وجود داره آیا توی آپدیتهای جدید، بازی با شرایط فعلیش باید بهبود پیدا کنه یا چیزای جدید به بازی اضافه بشه. برای مثال تو همین Gwent بازی نسبت به Faction ها، تاکتیکها و همچنین کارتهای با provision cost مشابه میشه گفت که خیلی بالانس نیست. Gwent بیش از 1000 کارت داره ولی شاید کمتر از 500 تاش دارن واقعا استفاده میشن و با وجود این که بسیار برای طراحیشون زحمت کشیده شده و کارتهای بسیار زیبایی ساخته شدن، عملا خیلی از کارتها رو تو جریان بازی نمیبینیم. توسعهدهندههای Gwent میتونن با بازنگری در رابطه با کارتهای بیاستفاده به بازیشون برکت بدن ولی معمولا ترجیح میدن نواقصشون رو با بیرون دادن کارتهای جدید رفع کنن. این کار با این که سخت تره ولی خوب سود بیشتری هم براشون داره و مخاطب رو هم بیشتر جذب میکنه. به هر حال در همین راستا بستهی کارتی The Way of The Witcher هم با آپدیت نسخهی 8 بازی Gwent منتشر شد.
داستان چیه؟
CDPR خییلی به داستان بازیهاش اهمیت میده؛ تا این حد که حتی پشت یک بستهی افزایشی برای یک بازی کارتی آنلایناش هم یه داستان نهفته است. ماجرا از این قراره که Alzur جادوگر و دانشمند معروف که ذکر خیرش رو تو بازی ویچر 1 و برخی از کتابهای فرعی ساپکوفسکی هم شنیده بودیم، طی آزمایشاتش رو موجودات زنده، دست تو کار طبیعت میبره و کلی هیولا و غول با شاخ و دم میسازه. البته شایعات در رابطه با مردنش زیاده ولی میگن تهش توسط یکی از همین هیولاها کشته میشه! برای مقابله با این هیولاها، جادوگرا با ساخت معجونهایی که باعث جهش ژنتیکی میشه، ویچرها رو به وجود میارن. سالها میگذره و نبرد به ویچرها و هیولاها ادامه پیدا میکنه. در این بین مافیای شهر ویزیما موسوم به Salamandra به Kaer Morhen قلعهی ویچرهای مدرسه گرگ حمله میکنه و روشهای ساخت معجونها و تجهیزات این کار رو از اونجا سرقت میکنه. Salamandra با استفاده از این معجونها اقدام به ساخت سربازهای قدرتمندی برای خودش میکنه، که البته بازم چون تو کار طبیعت دست بردن، کلی مشکل به وجودآوردن و باز هم این گرالت و سایر دوستاش هستن که باید جلوشونو بگیرن. در تصویر زیر برخی از کارتهای جدید رو مشاهده میکنید:
کارت مارت چی اضافه شده؟
توی بستهی کارتی Way of the Witcher، 10 کارت برای هر Faction و 10 کارت Neutral هم در نظر گرفته شده که 70 کارت رو تشکیل میدن. کارتهای Monster همون طور که از اسمشون معلومه، هیولاهایی هستند که توسط Alzur و دوستان ساخته شدند. کارتهای Northern Realms ویچرهای مدرسهی Grifin، کارتهای Nilfgaard ویچرهای مدرسهی Viper، کارتهای Scoiatael ویچرهای مدرسهی Cat و کارتهای Skellige ویچرهای مدرسهی Bear هستند. کارتهای Syndicate هم بیشتر مربوط به جادوگران و کیمیاگران Salmandra و نتایج آزمایشات آنها رو انسانهای بدبخت هستند. کارتهای Neutral علاوه بر جادوگران، ویچرهای مدرسهی گرگ که در بازی ویچر یک هم اون ها رو دیده بودیم، یعنی Berengar و Leo و قابلیت Quen از گرالت رو هم شامل میشن. البته کارتهای دیگهای از گرالت و سایر ویچرهای مدرسهی گرگ، یعنی وزمیر و لمبرت و اِسکِل هم که قبلا هم وجود داشتن.
من شاید خیلی حواسپرت باشم، اما من رو هر تبلیغی که کلیک نمیکنم تو این همه راه اومدی، حالا میگی کلیک نمیکنی؟!!! من کلیک میکنم
کلیدواژههای جدید چیان؟
حالا میرسیم به کلید واژههای جدید بازی؛ اول از همه میخوام به مفهوم Adrenaline که به بازی اضافه شده اشاره کنم. آدرنالین با تعداد کارتهایی که در حال حاضر تو دست ماست کار داره؛ به این صورت که برای مثال اگه روی یک کارت نوشته شده باشه که در قبال Adrenaline 3 یک کار خاصی رو انجام میده، به این معنیه که اگه ما توی دستمون 3 یا کمتر از 3 عدد کارت داشته باشیم، اون قابلیت خاص فعال میشه. من خیلی با این مفهوم حال کردم. آدرنالین باعث میشه که ما مجبور شیم از کارتها، برای بهرهی بیشتر بردن در زمانهای خاصی از بازی استفاده کنیم و این قابلیت میتونه علاوه بر کارتهای جدید، روی کارتهای قدیمی هم اعمال بشه و اونها از بلامصرفی در بیاره. کما این که با استفاده از همین آدرنالین، کارتهای خیلی ضعیف Vesemir و Lambert و Eskel دچار تغییر شدن و حالا دیگه میشه به استفاده ازشون فکر کرد.
یک سری کارتهای Artifact جدید هم با دسته بندی Location به هر شش Faction بازی اضافه شده. این کارتها که Resilience هم دارن، به شما امکان بازی کردن، یک کارت برنز از بین 4 کارت پیشنهادیشون رو در هنگام Deploy شدن میدن. علاوه بر این، کارتهای Location یک قابلیت Order هم دارن که ملت معمولا اون رو برای راند بعدی نگه میدارن.
چه خبر از تاکتیکهای جدید؟
در رابطه با تاکتیکهای جدید بازی یه مقدار زوده نظر قطعی بدیم. چون طول میکشه تا کاربرا با کارتهای جدید آشنا بشن. خیلی وقتها کاربرا به تاکتیکهایی دست پیدا میکنن که حتی توسعه دهندههای بازی هم بهشون فکر نکرده بودن و یکی از جذابیتهای بازی Gwent همینه.
اما به هر حال، در حال حاضر تاکتیکی که با استفاده از کارتهای جدید بازی میشه، تاکتیک Move در Faction اسکویاتل ئه. البته تاکتیک Move قبلا هم وجود داشت ولی با اومدن کارتهای بستههای Merchants of Ofir و Master Mirror نسبتا ضعیف شده بود. حالا با کارتهای جدیدی مثل Cat Witcher، Gezras of Leyda، Saber Toot Tiger، Cat Witcher Adept و چندتا کارت دیگه، خیلی قوی شده و الان خیلی بازی میشه. شاید در آینده یکم بخوان این تاکتیک رو ضعیف کنن. مخصوصا کارت Gezras of Leyda که خیلی شاخه.
در Faction نیلفگارد، یه سری کارت مربوط به دستکاری و افزایش تعداد کارتهای Deck حریف شده. در ازای بیشتر بودن کارتهای Deck حریف هم کارتهای نیلفگاردی وجود دارن که Boost میشن. البته تاکتیک واقعا خیلی قوی نیست. قبلا نیلفگارد کارتهایی مبنی بر خالی کردن Deck حریف داشت و الان اومدن کارتهای جدید که برعکس اون کار رو بکنن خیلی دردی رو دوا نمیکنه. البته یدونه کارت شاخ به نام جناب Kolgrim وجود داره که خودشو به ازای اختلاف کارتهای Deck ما و Deck رقیب Boost میکنه. این تنها کارتیه که توی هم پر کردن و هم خالی کردن Deck حریف جوابه و من خودم خیلی باهاش حال کردم.
در فکشن Monsters خیلی تاکتیک جدیدی ارائه نشده. یه سری کارت Thrive به بازی اضافه شده و سعی کردن به این تاکتیک قدیمی برکت بدن. البته یه کارت فوق العاده شاخ به نام Viy هم به بازی اضافه شده. این کارت رسما باگه و تنها تاکتیک خالی کردن دست حریف نیلفگارد که اونم خیلی کم بازی میشه میتونه جلوشو بگیره. به احتمال خیلی زیاد توی آپدیتهای آینده کارت Viy ضعیفش میکنن و واسه همین زیاد روش تاکتیک نچینید.
در Faction اسکلیگه سعی شده به تاکتیک خودزنی (زدن Damage به کارتهای خودی) و Boost شدن در ازای کارتهای Damage خورده یا جلوگیری از Boost شدن حریف و تخریب حریف در ازای تخریب خودی پرداخته بشه که با وجود این که کارتهای جدیدش مخصوصا Dire Bear شاخ به نظر میان ولی هنوز خیلی بازی نمیشن.
در فکشن Northern Realms یک سری کارت مبنی بر Boost کردن Deck و البته دستکاری کردن Boost های روی زمین و اضافه کردن یه سری جوجه ویچر 2 امتیازی اضافه شدن. تاکتیکها و کارتهای معرفی شده به نظر خیلی پیچیده میان و پیاده سازیشون سخته و هنوز ندیدم غیر از یه کارت Keldar که اونم به تنهایی شاخه، کارتهای دیگهای بازی بشن.
در فکشن Syndicate هم کارتهای جدید بر مبنای Poison کردن کارتهای خودی! و همچنین کارتهای حریفه. البته یه سری کارت جدید برای قوی کردن تاکتیک Tribute که در حال حاضر زیاد بازی نمیشه هم به این Faction اضافه شده. که البته این Faction کلا خیلی پیچیده است و در کل خیلی بازی نمیشه و من در روزهای اخیر هیچ رقیبی رو ندیم که اصلا Syndicate بازی کنه، چه برسه به این که بخواد از کارتهای جدیدش هم استفاده کنه!
برای مشاهدهی کامل لیست کارتهای جدید، می تونید به این لینک از سایت رسمی بازی Gwent مراجعه کنید.
به هر حال بستهی کارتی جدید Way of the Witcher هم به بازی Gwent اضافه شد و امیدوارم شما هم از مقالهی معرفی این بسته استفادهی لازم رو برده باشین و اگه ازش خوشتون اومد هم ما و هم بازی شاخ Gwent رو به دوستاتون معرفی کنید.
روزتون پشمریزون
حالا که لطف کردین پست رو تا آخر خوندین یه نظری هم برای ما ارسال کنید تا ما رو هم خوشحال کنید.