YOU FILTERED

فیلتر (هم) شدیم!

شاید باورتون نشه ولی پشم‌ریزون فیلتر شد.

فیلترینگ

چند روزی بود که سایت فقط با vpn بالا میومد، اصلا حدس نمی‌زدیم که فیلتر شده باشیم، واسه همین خیال کردیم مشکل از هاست و dns ئه ولی اینا رو هم که عوض کردیم و بازم تغییری نکرد.

بعد گفتیم فیلترینگ رو هم چک کنیم. سایت بررسی فیلتر شدن خیلی داغونه. یه فرم داره که توش اگه سایت طرف فیلتر شده باشه، هیچ پیامی نمی‌ده و مستقیم می‌ره تو یه پیج ورود به یه سامانه. اونم سامانه‌ای که توش ثبت نام همیشه با خطا روبرو می‌شه. ما چندین بار با این سامانه ور رفتیم ولی تهشم اجازه نداد ثبت نام کنیم. هیچ پیامی هم بهمون نداده بود که فیلتر شدیم یا نه. سردرگم شده بودیم.

وقتی بعدش یه سایتی که مطمئنیم فیلتر نیست رو تو اون فرم اصلی چک کردیم، دیدیم این دفعه به جای رفتن به پیج ورود به سامانه، پیام می‌ده سایت بازه و فهمیدیم ای دل غافل؛ فیلتر شدیم رفت.

داستان ایجاد پشم‌ریزون

یه روز گرم تابستون سال 98، من و اون یکی ادمین سایت، توی شرکت، همین جوری بی‌کار نشسته بودیم و داشتیم بازی ویچر 3 رو تحلیل می‌کردیم که گفتیم چرا بقیه ملت رو با این بحث‌ها آشنا نکنیم. چون از شبکه‌های اجتماعی خوشمون نمیومد، تصمیم گرفتیم یه سایت سرگرمی با این موضوعات بزنیم. به همین سادگی. گفتیم مطالبش هم نه فقط ویچر، بلکه کل داستان‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های اساطیری باشه. می‌خواستیم هم فان باشه، هم خودمون یه مقدار طراحی سایت یاد بگیریم. هر چند بعدش موضوع جدی‌تر شد!

ممیزی اسم سایت

این دوستان ممیزی فضای مجازی (pzj) از همون شروع کار، ما رو اذیت کردن. راجع به اسم سایت کلی فکر کردیم و تهش به اسم پشم‌ریزون رسیدیم. درخواست دادیم دامنه‌ی pashmrizoon.ir رو بگیریم ولی در کمال ناباوری pzj اجازه ثبت این دامنه رو به ما نداد. واقعا یعنی چی؟ من بارها تو صدا سیما دیدم طرف می‌گه برگام ریخت یا پرام ریخت. یعنی طرف حاضره خودشو درخت و مرغ بکنه ولی نگه پشمام. واقعا این چه ممیزی‌های مسخره‌ایه که وجود داره.

واسه همین کلی فکر کردیم و گفتیم معادل انگلیسی پشم‌ریزون یعنی همین furfalling.ir رو بذاریم. به هر حال pzj به این اسم گیر نداد و با همین اسم و یه هاست کم حجم خیلی ارزون (200 مگ 35 تومن 6 ماه) کارو شروع کردیم. اولاش یه سری پست اکثرا هم راجع به ویچر گذاشتیم و خیلی گوگل مارو تحویل نمی‌گرفت ولی خم به ابرو نیاوردیم و به پست گذاشتن ادامه دادیم.

به نون و نوا رسیدن سایت

وقتی فصل اول سریال ویچر منتشر شد سایت ما به یه نون و نوایی رسید و چند تا پیجمون اومد اول گوگل. هر چند از خود سریال خوشمون نیومد ولی این که اومدنش باعث شد سایتمون مطرح بشه و view هاش از شش هفت تا در روز برسه به صد و خورده‌ای در روز، واقعا خیلی بهمون حال داد.

شاهنامه

کار رو ادامه دادیم و سعی کردیم اول از همه، همه‌ی موضوعات اساطیری رو پوشش بدیم. با اسطوره‌های متاخر شروع کردیم و با داستان‌های کلاسیک ادامه دادیم. غول مرحله‌ی آخر اسطوره ها هم شاهنامه بود. هر چی گشتیم هیچ نسخه‌ی pdf خوب از شاهنامه پیدا نکردیم و واسه همین تصمیم گرفتیم یه pdf شاهنامه که خوندنش راحت باشه هم ارائه بدیم. به صورت غیر قابل باوری این کار سخت شد. ما مجبور شدیم حتی برنامه نویسی word رو هم یه مقدار یاد بگیریم. چون ما کل شاهنامه رو تو یه جدول 50 هزار خطی درآوردیم و word به صورت مسخره‌ای نمی‌تونست این جدول رو مدیریت کنه و ویرایش کردن هر کلمه شاید یک دقیقه طول می‌کشید. به هر حال تو یه هفته یه نسخه‌ی مشتی برای شاهنامه ارائه دادیم و این چیزیه واقعا دوست داریم باهاش ازمون یاد بشه: شاهنامه فردوسی، چاپ مسکو، چینش پشم‌ریزون

ممیزی کلیپ‌ها

تو این حین ما برای بعضی بازی‌ها و فیلم‌ها، یه سری کلیپ ها و تریلرهایی تو آپارات قرار می‌دادیم که اینارو هم pzj به صورت غیر قابل باوری حذف می‌کرد. خدا وکیلی شما ناهار چی می‌خورید که با این چیزا تحریک می‌شید؟ 

واسه همین سعی می‌کردیم خیلی دقیق عکس‌ها و فیلم‌ها رو جوری انتخاب کنیم که هیچ مشکلی پیش نیاد؛ چون با این سرعت اینترنت آپلود دوباره‌ی یه کلیپ کار خیلی سخت و سمی ‌ای ئه.

پشم‌ریزون پلاس

کار که جلو رفت، گفتیم دیگه اساطیری خالی جواب نمی‌ده و پست کم میاریم واسه همین تصمیم گرفتیم موضوعات دیگه رو هم به سایت اضافه کنیم.

وقتی یه فیلم خوب می‌دیدیم، یه آهنگ خوب می‌شنیدیم، یه گیم خوب می‌زدیم گفتیم چه اشکالی داره وقتی ما با اینا حال کردیم، چند نفر دیگه هم باهاشون آشنا شن و اونام حال کنن؟

خلاصه که هدف ما این شد که بازدید کننده‌های سایت، حالا هر چقدر هم که کم باشن، فیلمای خوب ببینن، موسیقی خوب بشنون، کتاب و نمایشنامه خوب بخونن، و گیم خوب بازی کنن. 

خدا وکیلی از این سایت ما ریالی هم درآمد نداشتیم، اولش برای کسب تجربه بود، بعدش هم همین طوری دلی و فان کار رو ادامه دادیم و ایشالا که کاربرا هم راضی بوده باشن.

ممیزی کل سایت

رفتیم جلوتر و رسیدیم به اسفند 1400. توی عید نوروز، چون مردم وقتشون بازتره، بازدید سایت ما هم خیلی بالا میاد. واسه همین تصمیم گرفتیم مثل پارسال جشنواره فیلم سینمایی نوروزی رو برگزار کنیم که فک کنم 19 اسفند اینا، مثل اجل معلق این فیلترینگ اومد سراغمون و گند زد به کل برنامه‌های عید سایت.

البته جشنواره فیلم نوروزی 1401 کماکان برقراره و فیلم‌های خیلی مشتی‌ای هم معرفی کردیم ولی خوب ضد حال فیلترینگ رو خوردیم دیگه و این توی بازدیدهای سایت و حتی seo هم تاثیر می‌ذاره.

 الان چون سایت ما (طبق روال کل دنیا) روی https ئه وقتی بدون vpn وارد سایت ما بشین، دیگه صفحه‌ی پیوندها نمیاد و کلا هیچ جوابی نمیاد. واسه همین ملت ممکنه فکر کنن سایت ما خرابه، نه این که فیلتر شده و سیستم فیلترینگ n ساله که آپدیت نشده و حتی یه پیغام مبنی بر فیلتر هم نمی‌تونه بده.

آخه چرا فیلتر کردین؟

مشکل اینجاست که حتی به ما کوچکترین اخطاری بابت فیلترینگ داده نشد. شب خوابیدیم صبح پاشدیم، دیدیم سایت بدون vpn نمیاد بالا. به همین سادگی. حالا ما که بیزینسی نداشتیم رو سایتمون ولی خیلی سایت‌هایی که فیلتر شدن مثل ما بدون منفعت مالی نبودن.

خدا وکیلی بیاید کل سایت ما رو بگردین. واقعا هیچ چیزی که قابل فیلتر کردن داشته باشه وجود نداره. معجون و سیر و فلفل و پیاز و گردو و خرما و موز رو با هم بخوری باز هم مطالب سایت ما کوچکترین تاثیری نداره. 

بحث سیاسی هم که آخه اصلا هیچ بستری براش وجود نداره تو سایت ما. برای مثال تو پست مقایسه و معرفی آثار توشیرو میفونه و تاتسویا ناکادای دو غول سینمای ژاپن، اصلا چه چیز سیاسی‌ای می‌شه گذاشت؟

در رابطه با کپی-رایت هم ما به طور کامل کپی-رایت عناوین داخلی رو رعایت کردیم. عناوین خارجی رو که خود صدا سیما هم کپی-رایتشو رعایت نمی‌کنه.

افسوس فایده نداره

من واقعا نمی‌دونم چی بگم. این که یه نفر بشینه و با یه دستور فیلترینگ، کل زحمت‌های یه سایت رو، اونم بدون هیچ دلیل و بدون هیچ اخطاری به فنا بده تو هیچ جای دنیا قابل قبول نیست.

حتی اگه فیلترینگ، سهوی هم بوده باشه بازم توجیهی نداره. ما توی عید کلی برنامه داشتیم برای سایت. قرار بود ملتی که میان تو سایت با جشنواره فیلم نوروزی 1401 و سایر برنامه‌ها آشنا شن ولی حالا دیگه این امکان وجود نداره.

فیلترینگ چه با یه حرکت عمدی و چه با یه اشتباه سهوی، جلوی بستری که شاید می‌تونست حال دو نفر رو خوب کنه رو گرفته.

ما با قدرت ادامه می‌دیم

در آخر می‌خوام بگیم که هرچند این فیلترینگ و کارشکنی‌های pzj ما رو دلسرد کرد، ولی ما به امید خدا کارمون رو با قدرت ادامه می‌دیم و همچنان ما رو تو همین آدرس furfalling.ir دنبال کنید. فقط vpn و فیلتر شکن فراموش نشه.

به امید روزی که تنها فیلتر تقوای الهی باشه.

روز‌تون پشم‌ریزون

حالا که لطف کردین پست رو تا آخر خوندین یه نظری هم برای ما ارسال کنید تا ما رو هم خوشحال کنید.

ممیزی شعر و ترانه؛ سریال تراز پشم‌ریزون
ممیزی شعر و ترانه؛ سریال تراز پشم‌ریزون

ممیزی شعر و ترانه یا همون ممیزی خالی یکی از سریال‌های جدید و خلاقانه داخلی ئه که اخیرا در بین مردم محبوبیت خاصی پیدا کرده. این سریال به صورت طنز سیستم ممیزی و سانسور کردن شعر و ترانه رو هجو می‌کنه. بازیگران و شخصیت‌ها سریال ممیزی کلا دو تا بازیگر داره. یکی نقش خواننده رو داره و دیگری هم نقش ممیز. خواننده برای گرفتن مجوز آهنگ جدیدش پیش ممیز میاد و ممیز هم تا می‌تونه بهش گیر می‌ده و شعرش رو اصلاح می‌کنه ...
مطالعه بیشتر

تجربه‌ی بازی  Dark souls 1 در سال 2020
تجربه‌ی بازی Dark souls 1 در سال 2020

مقدمه سلام خدمت دوستان عزیز یه موضوعی این اواخر منو خیلی اذیت می‌کرد. این که در بازی‌های جدید چالش خیلی خاصی وجود نداره و عملا مفهوم بازی از بین رفته و بازی‌ها عملا خیلی با فیلم سینمایی فرقی ندارن. توی بازی‌هایی نظیر Witcher ، Red dead redemption و غیره ( که ما به هیچ وجه منکر شاخ بودنشون نیستیم.) سازنده‌های بازی بیشتر رو چالش برانگیز کردن داستان مانور دادن، نه روی چالش برانگیز کردن بازی. اکثر این باز ...
مطالعه بیشتر

دانلود کتاب شاهنامه‌ی فردوسی به فرمت pdf
دانلود کتاب شاهنامه‌ی فردوسی به فرمت pdf

بنام   خداوند   خورشيد   و   ماه،   كه   دل   را   بنامش   خرد   داد   راه آقا ما داشتیم توی پست‌های سایتمون چرخ می‌زدیم دیدیم که کلی مطلب راجع به کتاب‌ها و رمان‌های اساطیری گذاشتیم ولی اصل کاری رو یادمون رفته و چیزی از شاهنامه فردوسی نذاشتیم. این باعث شد تا دل پر از خون و دیده پر آب بشیم و تصمیم به جبران بگیریم. برای این منظور نخست   آفرين & ...
مطالعه بیشتر

دانلود کتاب فاوست (Faust) اثر گوته
دانلود کتاب فاوست (Faust) اثر گوته

فاوست یک نمایشنامه‌ی تراژدی است که در بین سال‌های 1790 و 1832 توسط یوهان ولفگانگ فن گوته نویسنده‌ی مشهور آلمانی در دو قسمت منتشر شد. نمایشنامه‌ی فاوست به اعتقاد بسیاری از بزرگان یکی از کلفت‌ترین آثار ادبی تاریخ آلمان و بهترین کار گوته است.  فاوست داستان یک دانشمند را روایت می‌کند که با وجود بهره بردن از علم و خرد، در زندگی خویش دچار سرگردانی و سرگشتگی شده است و برای رسیدن به عشق و دستیابی به رازه ...
مطالعه بیشتر

دانلود نمایشنامه هملت، شاهزاده‌ی دانمارک اثر ویلیام شکسپیر
دانلود نمایشنامه هملت، شاهزاده‌ی دانمارک اثر ویلیام شکسپیر

نمایشنامه تراژدی هملت، شاهزاده‌ی دانمارک یکی از مشهورترین نمایشنامه‌‌های تاریخ اثر ویلیام شکسپیر است که در حدود سال‌های 1599 و 1601 میلادی منتشر شده است. هملت بلندترین نمایشنامه‌ی شکسپیر است و رکورددار پر اجرا ترین نمایشنامه‌ی او نیز می‌باشد. هملت تاثیرات بزرگی بر ادبیات نمایشی پس از شکسپیر داشته است و اقتباس‌های پرشماری نیز بر پایه‌ی آن نوشته شده است. داستان هملت نمایشنامه‌ی هملت، داستان تراژدی هملت ...
مطالعه بیشتر

نقد سریال ویچر فصل اول
نقد سریال ویچر فصل اول

مقدمه و تو چه دانی که سریال ویچر چیست. زبان از بهر توصیف این سریال قاصر است. سریال ویچر همه چیز دارد و در عین حال هیچ چیز ندارد. تو یکسال در انتظار نشسته‌ای که با چشمانی گریان از شادی نام بازیگران و قسمت‌ها را سرچ کرده‌ای لرد کبیر آندژی ساپکوسفکی را دیده‌ای که می‌گوید سریال ویچر می‌تواند یک بازی تاج‌وتخت جدید باشد. هنری کویل می‌گوید که طرفدار بازی‌های ویچر است. تو خوشحالی که نتفلیکس هر هشت قسمت را در ...
مطالعه بیشتر

دیدگاه‌ها

  1. در تاریخ

    @تاک. سلام. خیلی ممنون از این که هنوز هم از ما حمایت می‌کنید. خدا خیرتون بده. ما هم عید رو درگیر جشنواره نوروزی فیلم پشم‌ریزون بودیم. انشاالله بعد از عید به روال عادی سایت برمی‌گردیم.

    8826
  2. در تاریخ

    من از دنبال کننده های همیشگی تونم. تسلیم نشید امیدوارم خدا هم پشت و پناهتون باشه. واقعا مقالات خوبی می نویسید و از همون تحلیل هایی که خوندیم آینده تون تضمین شده ست. امیدوارم با قدرت ادامه بدین

    8825
دیدگاه خود را وارد کنید.
"هفت به اضافه سه"